Gå til innhold

GUIDE: Feilkodeavlesing uten VAG-COM

Ranger emnet


Quattro73

Anbefalte innlegg

Tror jeg ville gått for en brukt en. Vet ikke om det fås kjøpt rep.sett til denne ventilen?

 

Jo, tror det er til salgs i utlandet...

Men hva er forskjellen på bremsekraftregulator og nivåreguleringsventil? For ifølge ETKA, så er det nivåreg.ventilen som lekker på min. (Delenummer: 443 616 151 E) Bremsekraftregulator for nivåreg. har delenummer: b 447 614 151

aarryk

----

1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jo, tror det er til salgs i utlandet...

Men hva er forskjellen på bremsekraftregulator og nivåreguleringsventil? For ifølge ETKA, så er det nivåreg.ventilen som lekker på min. (Delenummer: 443 616 151 E) Bremsekraftregulator for nivåreg. har delenummer: b 447 614 151

 

To navn på samme sak. Kalles også lastventil, lastavhengigventil osv. Funksjonen er å regulere kraften på bakbremsene iht lasten på bakhjulene. Er bilen nedlastet bak så bremser den mer bak (og motsatt) :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To navn på samme sak. Kalles også lastventil, lastavhengigventil osv. Funksjonen er å regulere kraften på bakbremsene iht lasten på bakhjulene. Er bilen nedlastet bak så bremser den mer bak (og motsatt) :)

 

Åja... :)

Men hvor er ventilen som justerer nivået på demperne da? Rørene som går fra ventilen som lekker, går til hver av "bombene" på hver sin side, og inn til demperne...

aarryk

----

1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja... :)

Men hvor er ventilen som justerer nivået på demperne da? Rørene som går fra ventilen som lekker, går til hver av "bombene" på hver sin side, og inn til demperne...

 

Svarte litt fort her i sted ;) Lastventilen for bremsene har mange navn, men den du sikter til, er som du sier til nivåregulering for demperne. Kikket på eBay.de men fant ingen ventil der.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte litt fort her i sted ;) Lastventilen for bremsene har mange navn, men den du sikter til, er som du sier til nivåregulering for demperne. Kikket på eBay.de men fant ingen ventil der.

 

Nei, vet det.. Er visst ikke så lett. Men det kan dukke opp, så jeg får vel bare prøve å følge med :)

aarryk

----

1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle dra opp fatter'n sin bil opp den bratte bakken våres i dag... Da jeg tok sakte ut clutchen, så stoppet den halvvegs ute, så den sluret noe jævli.. Lukter forferdelig clutch enda (4-5 timer etter).

Tror jeg må bytte clutch. Men hvorfor gikk den ikke helt ut? Er det en fjær som styrer dette?

aarryk

----

1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle dra opp fatter'n sin bil opp den bratte bakken våres i dag... Da jeg tok sakte ut clutchen, så stoppet den halvvegs ute, så den sluret noe jævli.. Lukter forferdelig clutch enda (4-5 timer etter).

Tror jeg må bytte clutch. Men hvorfor gikk den ikke helt ut? Er det en fjær som styrer dette?

 

Høres ut til at du må skifte clutch ja. Stoppet clutchpedalen halvveis ute? Kan være noe galt med trykkplata/utløserlager. Sjekk også at hoved- og slavesylinderen er ok.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har fått en feilkode etter at jeg starter bilen... Meldingen viser rød lampe for kjølevann, altså enten for lite kjølevæske eller temp for høyt. Men det er ingen av delene...

 

Det jeg tror er problemet er MFTS. Det har vært en liten lekkasje på vannslangen over senderen, så det har rent kjølevæske nedi gummihetta som er rundt senderen, og inni kontaktene... Se bildet under. Etter noen mil sånn, så kom feilmeldingen..og nå blinker den hele tiden. Hva kan jeg gjøre med dette? Kan jeg slette den, eller må jeg erstatte MFTS?

 

DSC02403.jpg

aarryk

----

1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er nok giveren din som har tatt kvelden, overslag grunnet fukt mm (er elektronikk inni den). Pinne 4 på denne er til varsellampe for høy temp, legges til jordpotensiale ved temp over 120 grader og lampen i bilen blinker.

Om du tar ut pluggen så fungerer ikke temperaturvisning i bilen, derfor greit å ha denne i (fungerer temp.visning skikkelig nå?)

Nye slike koster ~1300 på Møller, ~250 på ebay.

 

Er en H E R.

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er nok giveren din som har tatt kvelden, overslag grunnet fukt mm (er elektronikk inni den). Pinne 4 på denne er til varsellampe for høy temp, legges til jordpotensiale ved temp over 120 grader og lampen i bilen blinker.

Om du tar ut pluggen så fungerer ikke temperaturvisning i bilen, derfor greit å ha denne i (fungerer temp.visning skikkelig nå?)

Nye slike koster ~1300 på Møller, ~250 på ebay.

 

Er en H E R.

 

Okey... Ja, den viser ca 80 grader ved kjøring og ca 95 grader på tomgang.

Da får jeg handle ny da :p

 

Takk for hjelp!

aarryk

----

1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var ute og kjørte nå, så kom plutselig ikke lampa frem..den har kommet hele tiden i en uke... Hvordan kan det ha seg hvis den er gåen? Har kjøpt ny som er på vei også...

 

Den røde lampen (kjølevanntemp)? Slik er det også på min bil, men der er det bare selve nåla som dør, men ingen lys.. For å si det sånn: Tempsensoren er for det meste dau, men av og til funker den.. Så bare å bytte, så forsvinner problemet permanent tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Quattro73 unpinned og featured this emne

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår