Gå til innhold

Lakkering Av Frontleppe I Abs Plast!

Ranger emnet


posse

Anbefalte innlegg

Skal lakke frontleppa.

 

Tenkte å ha følgende fremgangsmåte:

 

1 - Filler

2 - Pusse lett over med 1200 våt

3 - Plastgrunning

4 - LAKK

5 - Klarlakk

 

 

Handler produkter på biltema (ikke lakken og klarlakk)

 

 

Funker disse produktene?

 

 

Lakkes med BOKS

- 99 Mercedes C180 W202 /// AMG

[x]83 Volvo 245 TIC Team White Project

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mine erfaringer med lakking av plast fungerte det dårlig med Plastikkgrunning under lakk... Da ble det krakkeleringer i lakken. Detta var ppg produkter. Pussa litt over lakken(base) som var krakkelert, og la på en primer fra Nexa. Funka fint! Ble ganske bra igjen etter det.

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du rakk meg med god margin bosscat :P alltid plastgrunning på bar plast.. men hvorfor er dere så keen på å slipe med vått? blir da bare rot :P jeg sliper med 500-800 tørt på rondell.. om den leppa er i ren absplast så holder det med å padde den med gul 3m pad, og deretter lakkere :P

-ABSplast

-plastoflex

-om det er en lys bil så legger jeg på lys nonsanding, om det er en mørk bil så driter jeg i nonsanding :)

-base

-klarlakk

 

det er om å gjøre å ha så lite produkter på som mulig da du gjerne vil ha det litt fleksibelt :)

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg dreit meg ut idag.

 

 

Plasten var jo matt så jeg pussa ikke.

 

Klasket på FILLER 1k. Noe proff greier fra mekonomen

 

å så base og klarlakk

 

 

Vil dette flakke av siden jeg glemte grunningen???

- 99 Mercedes C180 W202 /// AMG

[x]83 Volvo 245 TIC Team White Project

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mine erfaringer med lakking av plast fungerte det dårlig med Plastikkgrunning under lakk... Da ble det krakkeleringer i lakken. Detta var ppg produkter. Pussa litt over lakken(base) som var krakkelert, og la på en primer fra Nexa. Funka fint! Ble ganske bra igjen etter det.

 

Da har du ikke gjort det helt rett, du har da opplevd koking, en reaksjon mellom grunningen og lakken, er mest sannsynligt at grunningen ikke er beregnet for å legge basen rett på, eller at du har lagt på basen for tidligt

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår