Gå til innhold

Noen som har noe stygt å si om KG Trimning?

Ranger emnet


volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

Hei!

Produktene til sten parner har jo fått mye skryt for å holde lusen kvalitet.

Men er det noen som har hørt noe om produkter fra KG? Det selges jo gjennom pedersens racing i norge.

Tenkte da mest på ventilfjører, kamdrev, oljepumper, clutcher (sinter) osv.

Driver på med ny motor for fulle mugger og er litt kjedelig å proppe den med masse deler som er dårlige...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte kam fra KG engang som jeg aldri fikk bilen til å gå noe spes. bra med.. solgte den videre og satte i k-kam som er litt tammere og fikk en mye friskere bil.

Han som kjøpte den fikk heller aldri noe dreis over sakene..

kjørte med justerbart kamdrev og 2x45mm webere på gateporta 405 og grenrør,2,5" anlegg..

beviser vel enten at jeg fucka opp og han som kjøpte den fucka opp eller at å klare å lage en vellykket kamprofil ikke alltid er like vellykka.. bilprodusenter bruker jo masse timer og peng på å framstille gode profiler og k-kammen er vel et ganske greit resultat med tanke på at Kg's 004 kam er en kopi av nettopp gode gamle K'en..

Og parners produkter holder vel til moderat effekt men ikke når man virkelig begnner å tømme marginene.. den høyeste effekten jeg har hørt om med SPM råder er 750hk i audi 5'er.. så de tåler litt,hvis de er sjekket for skavanker først vel og merke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte egentlig mest på det med kamdrev. SPM sine har jo fått et dårlig rykte om råttene materialer osv så de slites fort. Lurer på om KG sine er bedre.

Samt at jeg så på tråden til fjelling at han hadde fått de dobble ventilfjørene til å knekke. Jeg har sånne fra før se...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg en såkalt "Forsterket turbo clutch" fra KG , å den fungerer fint som bare det!

Han jeg pratet med sa den tålte 200hk+!

Og til prisen av 1500kr så er jeg stor fornøyd med den og regner med at det blir ikke siste gang jeg bestiller noe fra dem :)

1982 Volvo 240TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte egentlig mest på det med kamdrev. SPM sine har jo fått et dårlig rykte om råttene materialer osv så de slites fort. Lurer på om KG sine er bedre.

Samt at jeg så på tråden til fjelling at han hadde fått de dobble ventilfjørene til å knekke. Jeg har sånne fra før se...

 

KG's kamdrev er bygget på org. drev.. hvertfall var de det før..

Kg er vel bra på det de gjør de,har jo 40 års erfaring med Volvotrim..

har handla endel med de og som jeg skrev før i tråden så lurer jeg på alle kammene de har er like vellykket.. men kan være min feil også sef. men som sagt så var jeg ikke den eneste som ikke fikk noe dreis på sakene.. kunne vært feilslipt den jeg fikk sef.

Kjøpte ventiler og div. for å overhale toppen.. og når jeg skulle demontere den etter en tids bruk så fikk jeg ikke ut eksosventilene pga. grader på knastsporene.. måtte slipe av de før jeg fikk ventilen gjennom styringa.. dette var ventiler av kvalitet 2 pga. (aldri opplevd dette på org. volvoventiler) ganske org. motor og viser vel at det ikke lønner seg å kjøpe billige deler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at fjærene mine røyk var antagelig at toppen de satt på hadde ligget ubrukt i noen år og at kammen hadde et løft på 14,2mm (volvo's K=12mm) så det blei nok litt for mye stress for dem tenker jeg.

Hilsen Jonas.

 

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår