volvo-r-sport

Noen som har noe stygt å si om KG Trimning?

Ranger emnet

12 innlegg i emnet

Hei!

Produktene til sten parner har jo fått mye skryt for å holde lusen kvalitet.

Men er det noen som har hørt noe om produkter fra KG? Det selges jo gjennom pedersens racing i norge.

Tenkte da mest på ventilfjører, kamdrev, oljepumper, clutcher (sinter) osv.

Driver på med ny motor for fulle mugger og er litt kjedelig å proppe den med masse deler som er dårlige...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte kam fra KG engang som jeg aldri fikk bilen til å gå noe spes. bra med.. solgte den videre og satte i k-kam som er litt tammere og fikk en mye friskere bil.

Han som kjøpte den fikk heller aldri noe dreis over sakene..

kjørte med justerbart kamdrev og 2x45mm webere på gateporta 405 og grenrør,2,5" anlegg..

beviser vel enten at jeg fucka opp og han som kjøpte den fucka opp eller at å klare å lage en vellykket kamprofil ikke alltid er like vellykka.. bilprodusenter bruker jo masse timer og peng på å framstille gode profiler og k-kammen er vel et ganske greit resultat med tanke på at Kg's 004 kam er en kopi av nettopp gode gamle K'en..

Og parners produkter holder vel til moderat effekt men ikke når man virkelig begnner å tømme marginene.. den høyeste effekten jeg har hørt om med SPM råder er 750hk i audi 5'er.. så de tåler litt,hvis de er sjekket for skavanker først vel og merke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte egentlig mest på det med kamdrev. SPM sine har jo fått et dårlig rykte om råttene materialer osv så de slites fort. Lurer på om KG sine er bedre.

Samt at jeg så på tråden til fjelling at han hadde fått de dobble ventilfjørene til å knekke. Jeg har sånne fra før se...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg en såkalt "Forsterket turbo clutch" fra KG , å den fungerer fint som bare det!

Han jeg pratet med sa den tålte 200hk+!

Og til prisen av 1500kr så er jeg stor fornøyd med den og regner med at det blir ikke siste gang jeg bestiller noe fra dem :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en sachs del... Tenkte mest på delene de produserer selv og ikke varer fra andre levrandører...

Men takk for tipset, jeg har en sachs clutch derfra selv som jeg er kjempefornøyd med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tenkte egentlig mest på det med kamdrev. SPM sine har jo fått et dårlig rykte om råttene materialer osv så de slites fort. Lurer på om KG sine er bedre.

Samt at jeg så på tråden til fjelling at han hadde fått de dobble ventilfjørene til å knekke. Jeg har sånne fra før se...

 

KG's kamdrev er bygget på org. drev.. hvertfall var de det før..

Kg er vel bra på det de gjør de,har jo 40 års erfaring med Volvotrim..

har handla endel med de og som jeg skrev før i tråden så lurer jeg på alle kammene de har er like vellykket.. men kan være min feil også sef. men som sagt så var jeg ikke den eneste som ikke fikk noe dreis på sakene.. kunne vært feilslipt den jeg fikk sef.

Kjøpte ventiler og div. for å overhale toppen.. og når jeg skulle demontere den etter en tids bruk så fikk jeg ikke ut eksosventilene pga. grader på knastsporene.. måtte slipe av de før jeg fikk ventilen gjennom styringa.. dette var ventiler av kvalitet 2 pga. (aldri opplevd dette på org. volvoventiler) ganske org. motor og viser vel at det ikke lønner seg å kjøpe billige deler!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet om en i Bergen som har hatt motor flere ganger hos KG.

Var da snakk om effekter i klasse 400-600hk.

 

Han var iallefall fornøyd!

Ps. det var ikke noe "økonomitrim".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at fjærene mine røyk var antagelig at toppen de satt på hadde ligget ubrukt i noen år og at kammen hadde et løft på 14,2mm (volvo's K=12mm) så det blei nok litt for mye stress for dem tenker jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå