Gå til innhold

Bilpleie for dummies.......

Ranger emnet


truhaa

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
  • Svar 246
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I kveld gikk jeg igjennom hele regla med vask, clay, lakkrens, polish og wax.

Men når jeg var kommet til waxen, var det blitt seint, og myggen var sulten som bare f***.

Så jeg la på wax, og tørket det av etter noen få minutter. Vil egentlig ikke tru den rakk å herde inn engang. Går det da bra om jeg tar meg bedre tid imorgen, og legger på ett nytt lag som jeg lar stå å godgjøre seg ordentlig før jeg polerer den av igjen, eller må jeg igjennom alt en gang til?

VW Corrado 2.0 16v

CorradoClubNorwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld gikk jeg igjennom hele regla med vask, clay, lakkrens, polish og wax.

Men når jeg var kommet til waxen, var det blitt seint, og myggen var sulten som bare f***.

Så jeg la på wax, og tørket det av etter noen få minutter. Vil egentlig ikke tru den rakk å herde inn engang. Går det da bra om jeg tar meg bedre tid imorgen, og legger på ett nytt lag som jeg lar stå å godgjøre seg ordentlig før jeg polerer den av igjen, eller må jeg igjennom alt en gang til?

 

Trenger ikke gå gjennom hele reggla en gang til nei :) Ut i garasjen i morgen, fjern støvet som evt har kommet på bilen, legg på voks og la herde.

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld gikk jeg igjennom hele regla med vask, clay, lakkrens, polish og wax.

Men når jeg var kommet til waxen, var det blitt seint, og myggen var sulten som bare f***.

Så jeg la på wax, og tørket det av etter noen få minutter. Vil egentlig ikke tru den rakk å herde inn engang. Går det da bra om jeg tar meg bedre tid imorgen, og legger på ett nytt lag som jeg lar stå å godgjøre seg ordentlig før jeg polerer den av igjen, eller må jeg igjennom alt en gang til?

 

Vask og tørk bilen, så legger du et nytt lag med voks.

Herdetiden "starter" etter at du har tørket av voksen.

 

Altså...påfør-vent-tørk av-herde

 

Optimal herdetid vil variere litt fra produkt til produkt, og om det er naturlig eller syntetisk beskyttelse.

 

Hvilken voks er det du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei alle.

 

Veldig bra at denne tråden ligger her. Gjør nok hverdagen til maaange lettere. Min også.

 

Har noen av dere erfaringer med dette på en svart bil. Jeg vurderer å droppe rebehandlingen av ditec, og heller ta en runde selv, men er veldig skeptisk til å begynne med dette på en sort bil. Metallic lakk, 1,5 år gammel.

 

erfaringer og tips mottas med hengiven takk

 

kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle.

 

Veldig bra at denne tråden ligger her. Gjør nok hverdagen til maaange lettere. Min også.

 

Har noen av dere erfaringer med dette på en svart bil. Jeg vurderer å droppe rebehandlingen av ditec, og heller ta en runde selv, men er veldig skeptisk til å begynne med dette på en sort bil. Metallic lakk, 1,5 år gammel.

 

erfaringer og tips mottas med hengiven takk

 

kjetil

 

Det er ikke noe å være usikker på hvis du liker å holde på litt med bilen.. dropp Ditec-behandlingen, og kom deg inn på detailersclub.no . Der er det masse tips å hente om fremgangsmåter, midler osv.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres bra ut.

 

er medlem der allerede. meldte meg inn her for leden dag. Må bare skaffe til veie en garasj før miraklet starter. har du noen inside tips el?

 

Hvis det er Toyota'n på avataren din du skal polere, er nok det viktigste tipset at lakken din sannsynligvis er veldig myk og skal korrigeres med milde poleringsmidler ;)

 

Last ned denne guiden, den inneholder veldig mange bra tips!

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er den bilen ja.

 

har erfart at lakken er myk ja. Skal ingenting til før det blir merker.

 

ser jeg har litt å lese på. føler meg ikke trygg på å gå i gang med maskiner. Føler jeg har mere kontroll for hånd.

 

Vet du forresten hva som er den store forskjellen på Meguiars swirlx kontra scratchx? og evt hvor får jeg kjøpt swirlX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er den bilen ja.

 

har erfart at lakken er myk ja. Skal ingenting til før det blir merker.

 

ser jeg har litt å lese på. føler meg ikke trygg på å gå i gang med maskiner. Føler jeg har mere kontroll for hånd.

 

Vet du forresten hva som er den store forskjellen på Meguiars swirlx kontra scratchx? og evt hvor får jeg kjøpt swirlX

 

Scratch-X 2.0 er adskillig mer aggressiv enn Swirl-X, men også tyngre å jobbe med. Begge er laget for håndbruk, eventuelt DA-maskin (ikke roterende/proff.)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår