Gå til innhold

Kebab!

Ranger emnet


StreetRacer1991

Anbefalte innlegg

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har hørt mye bra om bislet kebab i oslo og vurderer sterkt å ta meg en tur for å smake. Den beste kebaben jeg til dags dato har spist har jeg laget selv, og den er hoooooot! ;)

 

 

Bislet kebab er en bra sjappe! Raske som få :D Nå er ikke jeg kebab-menneske, jeg takker meg til en god 160gr cheese med ekstra dressing og uten mais :yummy:

 

Ellers har Spicy Grill på Tofte meget bra mat :)

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bislett kebab var bra FØR men nå smaker kjøttet dritt og servicen har blitt elendig så jeg for min del har droppet å spise der, og er flere som ikke spiser der lenger grunnet dette! Spiser på Grytelokket i storgata i oslo og på NewWinny:)

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bislett kebab var bra FØR men nå smaker kjøttet dritt og servicen har blitt elendig så jeg for min del har droppet å spise der, og er flere som ikke spiser der lenger grunnet dette! Spiser på Grytelokket i storgata i oslo og på NewWinny:)

 

Pris?? :P

Crime is Not my Style!

- Opel Vectra A 1991. Vectra A 2000 fangere ønskes kjøpt, ta kontakt.

x Mercedes 230E W124

X Bmw E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sidney Kebab i kongsberg. Uten tvil den beste kebaben jeg har smakt!

Litt dyrt, men:

liten kebab: 55, medium:60, stor 70

 

Beste kyllingkebaben er rullekebaben på Saras :) Den faller alltid i smak om ikke kebab er dagens ønske ;)

 

 

PS!!!!: Alle burde prøve kebab med påmmfri oppå! Altså en liten påmmfri oppå den vanlige kebaben, gjerne med dressing og ketchup på toppen! SUPER DIGG! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bislett kebab er helt klart best. Smak, pris ift mengde, service, alt er topp. Problemet er at alle vet det, så derfor er det ofte litt kø :-) Oppfordrer alle som tror de er storspiste til å prøve seg på en sterk kebabmiddag på BK - da får dere prøve hva det vil si å bli mett!

 

Som et ålreit alternativ kan man også nevne Folkets Kebab på Helsfyr. Den er også jævlig god :-)

 

Hvis dere noensinne skulle finne på sette deres føtter i Grenland, er det bare å styre unna alle kebabsjapper (for de kan faen ikke lage god kebab der), med ett hederlig unntak: Jerusalem i Skien sentrum.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesbru Kebab er uten tvil den beste jeg har spist, og jeg har testet mange!

40,- for liten

50,- for STOR

 

70,- for kebabmiddag, den er sykt god! :mat

 

Er der minst en gang i uka :)

 

Bislett har jeg enda til gode å teste, er mange som skryter av den.

MEN, er jo kø langt ut på gata hver gang jeg kjører forbi jo...

Mvh Daniel

 

(v) WRX MY01

(x) WRX STi8 MY04

(x) WRX SW MY03 ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Bergen:

 

Marken Grill: 79,- god kebab

Daniels Rullekebab: 59,- middels/dårlig

Chana: 79,- god

Bergen Kebab: 30,- really bad

Kro og pizza Drotningsvik: 79,-/99,- Verdens beste ;)

Sund Kebab: Ekkelt. Pris ukjent

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

holder for øyeblikket på å lage mat:) og gjett hva, jeg fikk oppskrift på kebab av en iraner på jobben. vannvittig lett å lage den oppskrifta:)

 

er det interresse for det ,så kan jeg gi tilbakemelding etter jeg har spist:) men tror man skal være glad i løk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

Kebab

 

1 KG kjøttdeig

1 SS salt

1 SS karry

2-3 løk( disse skal rives fint, så slipper du å få slike "løkbomber" i kebaben:))

 

alt dette blandes sammen i en bolle, foreløpig akkurat som å lage hjemmelagde kjøttboller:)

nøkkelen til det beste resultatet er å blande det GODT.

deretter settes det i kjøleskapet i en time, ikke veldig nødvendig hvis man har dårlig tid.

 

så tar man ut deigen, og lager rektangulere pølser på ca 10x2 cm, og ikke altfor tykke. ca som en middels finger.

det mest ideelle her er å tre de på et FLATT grillspyd, eller klemme de rundt dette grillspydet( noe som blei litt for avansert for meg:))

 

stekes på grill og serveres med ønsket tilbehør.

personlig gikk jeg for ris og salat:) Great success!

 

dette tok meg ca en halvtime å lage ferdig dette måltidet, og det blei en veldig god porsjon på hver. vi er to voksne og to "barn".

må bare si at dette ikke tilsvarer slik vanlig kebab man får kjøpt i kebabsjapper. det har jeg ikek turt å smake på enda:) dette er Adana-kebab. de som har vært i Tyrkia vet i alle fall hva dette er.

 

ser ikke veldig delikat ut men smaken var det ingenting å si på, vannvittig godt!

DSC01344.jpg

 

den hlt til venstre er ideel størrelse! dette er en liten tallerken med det vi fikk til overs:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår