Gå til innhold

Poloering av svart bil.

Ranger emnet


Megamann89

Anbefalte innlegg

M83 trenger ikkje å tørke før du tar den vekk. Bilen klarer seg fint i nokre dager uten voks. (etter beskrivelsen din tviler eg på at den har hatt voks på seg ifra før!) Men vask bilen før neste omgang med bilpleie. Eg veit ikkje kor grundigt du trenger å væra med M80, men det er vel greit å ta det skikkeligt når du først er i gang.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok. Takk. Noen som har noe triks får å få plastikk lister svarte. Har hørt at varme pistol fungerer.

 

Hvis du har et gammelt "vrak" er det sikkert ok med varmepistol, det er litt risky business.

Ellers finnes det jo et hav med produkter som er beregnet på akkurat dette, men de fleste er shait så da anbefaler jeg de to jeg VET funker og varer lenge:

Meguiar's Trim Detailer (har BilXtra, Jegard og Godkjemi.com)

Black WOW (Denne har Scandicshine, se link)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Hei.Skal igang med å polere enda en bil.Denne er ganske ny, men har ikke blitt behandlett veldig godt.Forje jobb brukte jeg DA maskin på M83,M80 og hånd på M07 og M21. Brukte orangsje padder. Men lurer på om det er så lurt å bruke maskin på de nye bilene ,pga tynt lag med lakk ? Er litt redd for å ta lakken. Noen forslag til hva jeg kan gjøre for at dette ikke skal skje ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.Skal igang med å polere enda en bil.Denne er ganske ny, men har ikke blitt behandlett veldig godt.Forje jobb brukte jeg DA maskin på M83,M80 og hånd på M07 og M21. Brukte orangsje padder. Men lurer på om det er så lurt å bruke maskin på de nye bilene ,pga tynt lag med lakk ? Er litt redd for å ta lakken. Noen forslag til hva jeg kan gjøre for at dette ikke skal skje ?

 

Uansett alder på lakken lønner det seg å starte med en mild kombinasjon, før du tester deg oppover i styrke til kombinasjonen tar så mye som du ønsker. Lakken er tynn ja, men den tåler normalt sett mange korrigeringer, og en og annen våtslip ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Ja.Dette er en svart bil, forje var rød og syntes jeg gjorde en ganske bra jobb der,Men hvordan er det å bruke maskin på svart bil, vil dere ambefale og bruke hånd på hele bilen ?

 

DA er relativt "safe" uansett, så MG80 vil nok ikke lage kjørespor på den hvis du har en ganske myk/mild pad.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår