Gå til innhold

Hvilken RC bil skal jeg velge av disse?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Heisann...

 

Fikk testa en RC bil her i forrige uke, og kan si jeg ble litt hekta..var mildt sagt veldig morro!

 

Så nå er jeg på utkikk etter en RC bil, helst bensin drevet da dette er litt mer lyd og fart i disse, og trenger heller ikke strøm hvis en skal kjøre litt lenger...

 

Bor ikke så langt fra kr.sand og teknisk hobby, (http://www.teknisk-hobby.no), og lurte på å ta turen innom de i morra for å se på hva de har inne i butikken.

 

Men kanskje greit med en liten pekepinn på hvilken bil som vil passe meg godt, så ikke jeg kommer inn der og blir "pakka" på den dyreste bilen fordi jeg MÅ ha denne!

 

Kommer til å kjøre mest på grus, og løst underlag, gjerne litt ujenvt. Da har de jo egentlig to typer biler, buggy og litt større biler med store dekk på.

 

de to jeg har sett er:

Tamiya XBg Nitro Thunder til 3450.- i skala 1/8, (har enda ikke funnet ut hvor fort denne bilen går, noen som vet?)

 

eller

 

Schumacher Havoc 28 Supermonster RTR til 3895.-

 

Ble mye svada her nå, men trenger litt innspill og hjelp til hva type bil jeg skal velge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en Nanda Racing Swift 2 og har hvert fornøyd med den.. men du må jo oppgradere til pro demperene.. de orginale tåler ikke no.. ellers er det jo billige deler til den og motoren har funka helt greit og lett og tune..

Handla min første bil på tekn hobby.. skal ikke handle der igjenn.. dårlig service og gikk vinter og vår når man skulle bestille deler..

86 Bmw 325 iX (Turbo kanskje) - 02 Audi A4 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikk litt rundt på forumet til radiostyrt.no

forum.radiostyrt.no for å kikke litt rundt på erfaringer med biler, sendere og bensin.

Det aller enkleste du kan gjøre er å kjøpe en eller annen FG bil som går på 95 blyfri, men det er ikke like gøy.

 

De to bilene du har plukket ut mener jeg er litt sære.

Tamya har litt dyre reservedeler og virker litt treige av seg.

Schumacher er flinke til å putte ekstreme motorer i små biler, somregel er motorene laget av Thunder Tiger og kan være litt vriene å stille inn for nybegynnere. Men de går fort!

 

Vet at Savage er en grei bil å ha med å gjøre, enkle motorer og mye deler man kan kjøpe utenom for å oppgradere. Disse får man handlet brukt for en billig penge av folk som vil ha større bil eller har mistet interessen. Brukt er somregel helt ok som første bil siden man garantert kommer til å ødelegge ett eller annet når man har det gøy :)

 

Har kjørt for det meste monstertruck selv og liker det best. De har bedre bakkeklaring enn buggyen og er generelt sett tøffere å se på. En buggy kan man skifte noen drev på og bygge om til truggy, altså en buggy med monsterdekk.

2008 Isuzu D-Max - Lille lastebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår