Gå til innhold

Lada senking?

Ranger emnet


ketil666

Anbefalte innlegg

Er det virkelig ingen som har senkesett eller sports fjæring til lada?!

Jeg er nesten litt lei av å leite.....Har planer om å sette ladaen på bane med litt vassere motor. Noe slikt som borring til 1600 eller mer, mer komp. eller slag lengde, lettet svinghjul, doble gassere, kvasskam og polering av inn og utblås i topp.....men fortsatt en lada motor. Synes nesten da at jeg må ha den solidere stivere og mye lavere. Har en kompis som lager poleuritan foringer, det blir fett.

 

Men senkesett eller lignende som passer noen?

 

Lada 2107 88mod togliatti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å bygger opp en Lada 1500 til bilcross nå, har senket den bak nå med originalt senkesett fra Skoda Fabia. Passer ikke helt, men med litt modifisering går det greit.

Men du finner sikkert noe som passer bedre enn de da.

En mulighet er å ta ut fjærene og måle de.

Finner sikkert ett sted som de har mål på fjærer til forskjellige biler.

Fram vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre enda, trenger noe som tåler litt siden jeg skal inn med en Ford 2,9L V6.

Kjøpte gassdempere på Biltema rundt om, ble litt over 900,- for alle fire. Måtte bestilles i trondheim iallefall.

Neste nå er å få bygget en type K-link på bakakselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å bygger opp en Lada 1500 til bilcross nå, har senket den bak nå med originalt senkesett fra Skoda Fabia. Passer ikke helt, men med litt modifisering går det greit.

Men du finner sikkert noe som passer bedre enn de da.

En mulighet er å ta ut fjærene og måle de.

Finner sikkert ett sted som de har mål på fjærer til forskjellige biler.

Fram vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre enda, trenger noe som tåler litt siden jeg skal inn med en Ford 2,9L V6.

Kjøpte gassdempere på Biltema rundt om, ble litt over 900,- for alle fire. Måtte bestilles i trondheim iallefall.

Neste nå er å få bygget en type K-link på bakakselen.

 

Når blir det mulig å se ladan i sving på bilcross banen da? Og hvor? =)

Biler:

77 Polski Fiat 125p, 74 Polski Fiat 125p, 87 Fiat Croma i.e, 87 Fiat Croma Turbo i.e, 87 Lada 21053 1500S, 74 Mercedes w115 220D, 75 Mercedes w115 240D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Har Fiat motor som passer til den ja, men skal ikke bruke den i BC.

Har en trimmet 2L TC fra 131, men den skal jeg ha i den racingen jeg har stående.

Motoren er trimmet med kvasse kammer, justerbare kamdrev, portet topp, større ventiler, grenrør og 2 stk 2x40mm webere.

Var mellom 150-160 HK i den med 1600 blokk, opprinnelig byggd for rallycross inntil 1600 først på -90 tallet.

HK i den nå med 2L vet jeg ikke, men burde jo være noe mer. Men skulle helst hatt elektronisk tenning og 45mm gassere til den da.

 

I Ladaen hadde jeg tenkt å presse inn en Ford 2,9i V6...

Original i første omgang, men vurderer trim kam.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja begynte og lure trodde du mente i BC men det er jo itte lov :)

 

men joa den er flinke i østbloken gitt setter i turbo fet eksos og maaaaaaaaaamge med 2x45mm webbere trim topp og div gosaker til rally blir ca 170 i de uten turbo om du er flink og har peeng kommer du opp i 200hk med litt he. Med turbo oppimot 250 hk med en LADA motor det er syyyyke saker det. kommer ikke opp i stort mere en 200 men de det er i de motora er MOMENT i hopetall. en rally bil frå DK jorde 0-100 på 6.3 s ;)

 

 

2105 VFTS (Fabrikk bygde)

 

240 hk Turbo motor mye skiftet ut 1678ccm (ca?)

170 hk webber motor -------------"-------------

 

begge er letta mellom 100 og 200 kg

Bur

Intercom

Bilstein dempere rundt om

sperre bak

bedre foringer dvs stivere understell :)

Glete nesten Dogshift drev i kassa da sepper tidstap med kløtch men inni granskauen mye støy på rette drev :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår