Gå til innhold

En hyllest til Chevrolet Van - Et ikon blant biler

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Selvsagt endte det med at jeg kjøpte 77-modellen. Var nede ved Svinesund og hentet den i dag. Slike biler vokser ikke på trær i Norge lenger, så her er det bare å sikre seg det som finnes før spikerprodusentene slår kloa i dem. Nedenfor ligger bilder av turen hjem. Turen forløp uten de helt store problemer, selv om deler falt av og batteriet ble tømt underveis...

 

 

77Chevy10.JPG

Det første som måtte gjøres var å fylle bensin. En ubetjent Shell-stasjon like ved den gamle Svinesundbroa ga den rette nostalgiske rammen

 

77Chevy11.JPG

Ved innkjøringen til Halden var det på tide å kjøpe og etterfylle kjølevæske. Motorolja nådde allerede maks på peilepinnen, så den var det ikke nødvendig å etterfylle

 

77Chevy12.JPG

Hvem påstår at denne gjør seg best ved 30 km/t? Her presses vogna opp i halsbrekkende 80 km/t, tilsynelatende uten å ta skade av det. Mon tro om varsellampa for høy motortemperatur virker...

 

77Chevy13.JPG

Like før Rygge faller de første delene av. Den bakerste delen av eksosanlegget dinglet uansett bare i en ståltråd, så det var godt å bli kvitt den...

 

77Chevy14.JPG

På Vestby var det tid for en liten stopp. Da jeg skulle kjøre igjen ville ikke bilen starte. Den var tom for strøm. Dynamoen må få et oversyn

 

77Chevy15.JPG

Vel hjemme gjenforenes den med sin yngre bror. De har mye å samtale om etter så mange års atskillelse...

 

77Chevy16.JPG

Til og med reservehjulet har fått sin egen sitteplass. Plassen til bagasje er ikke så stor bak fjerde seterad. Akkurat plass til kredittkort og tannbørste...

 

77Chevy17.JPG

Sjåføren har hatt en spartansk arbeidplass disse 30 årene. På den annen side er det mindre som kan gå i stykker...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer så mycket!

 

OT: Har du Noen Volvo? :)

 

Mvh

Gunnar Atle

Bodø

:volvsmile

 

Volvo ja. Det skal jeg love deg. En kan jo ikke klare seg med ett bilmerke alene :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare gratulere med ny kjærre da Reodor F ;) litt jobb blir d jo;) hehehehe.Du har ikke tilfeldigvis hjerne til 740tic:wonder:

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med "ny bil" Reodor.

Har mange timer bak rattet i den typen.Den typen grill er ettertraktet vistnok, pass godt på den.Og hvis jeg ikke tar helt feil så har jeg jaggu en liggende hjemme i norge.

Har hatt mange gode stunder baki den jeg hadde, var jo bygd seng, lav skillevegg med plexiglassrør som lyste, speilfliser i taket og svart/rødt fløyelsmønster baki der.Med det siste i stereo på den tiden, Pioneer`s sølvgreier, så var det den råeste festbrakka i byn.

Chromespoke+whitewall dekk.

Stigtrinn.

Sjalusi på bakrutene.

Felgbeskyttere (små rør/stenger som skrapte på fortauskantene).

Stige.

Posisjonslys oppå gangstercapsen.

Walkie-Talkie.

1 stk antenne i hvert sidespeil av Truck-typen.

Etc etc.....

 

Var glimrende tider det. :D

 

Lurer på hvor mange som er unnfanget i Chevy-Van`s.....

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare gratulere med ny kjærre da Reodor F ;) litt jobb blir d jo;) hehehehe.Du har ikke tilfeldigvis hjerne til 740tic:wonder:

 

Takker :) Litt og gjøre blir det selvsagt, men den får stille seg pent i kø bak mine andre prosjekter. Skal få den eu-godkjent og registrert med det første...

 

Til 740 har jeg ikke en eneste del tror jeg.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med "ny bil" Reodor.

Har mange timer bak rattet i den typen.Den typen grill er ettertraktet vistnok, pass godt på den.Og hvis jeg ikke tar helt feil så har jeg jaggu en liggende hjemme i norge.

Har hatt mange gode stunder baki den jeg hadde, var jo bygd seng, lav skillevegg med plexiglassrør som lyste, speilfliser i taket og svart/rødt fløyelsmønster baki der.Med det siste i stereo på den tiden, Pioneer`s sølvgreier, så var det den råeste festbrakka i byn.

Chromespoke+whitewall dekk.

Stigtrinn.

Sjalusi på bakrutene.

Felgbeskyttere (små rør/stenger som skrapte på fortauskantene).

Stige.

Posisjonslys oppå gangstercapsen.

Walkie-Talkie.

1 stk antenne i hvert sidespeil av Truck-typen.

Etc etc.....

 

Var glimrende tider det. :D

 

Lurer på hvor mange som er unnfanget i Chevy-Van`s.....

 

Dette hørtes da ut som en skikkelig horecontainer :) Men så lenge det ikke er Starcraft-vinduer så er jeg fornøyd. Liker som sagt best et uklippet karosseri. Mine G30-busser er vanskelig å unnfange noe som helst i, men jeg har sett at de ble levert med liggebeslag på sofaene som ekstrautstyr...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig! Gammel, god, ubrukelig... Alt er som det skal :)

 

Her er alt som det skal ja :) Skjønt ubrukelig; jeg luftet den under 4 juli-cruisingen i Lillestrøm i kveld, og da fungerte den alldeles utmerket. Ikke kokte den, og ikke gikk den tom for strøm. Det hjalp selvsagt å stramme viftereima som hang og slang der nede i motorrommet...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :) Litt og gjøre blir det selvsagt, men den får stille seg pent i kø bak mine andre prosjekter. Skal få den eu-godkjent og registrert med det første...

 

Til 740 har jeg ikke en eneste del tror jeg.

 

har mange prosjekter du også ja;) hehehe, vet åssen d er å ta på seg en del, står med ræva full selv for tiden,hehehehe, men lykke til da,blir nok bil igjen av denne også tenker jeg:D har nå van med starcraft vinduer jeg da;)hehehehe.

PS synd du ikke har hjerne da:(

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil du har fått deg reodor. Hva ligger slike biler på i pris forresten? Har vært ute etter en slik selv.. :)

 

Denne bilen skal du holde helt orginal ja? Ikke noe prosjektbil med andre ord..? ;)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil du har fått deg reodor. Hva ligger slike biler på i pris forresten? Har vært ute etter en slik selv.. :)

 

Denne bilen skal du holde helt orginal ja? Ikke noe prosjektbil med andre ord..? ;)

 

Takk bando, takk :)

 

Jeg ga 12000 kroner for den. Når det er såpass billig gidder jeg ikke å prute noe mer, selv om den opprinnelig sto i 18000.

 

Jepp, denne bilen skal holdes 100% original. Den skal aldri bli strøken, men se ut som om den er 30 år gammel. Bortsett fra rustflekkene synes jeg denne er perfekt akkurat som den er.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår