Gå til innhold

Husk å sjekke blinklysoljen regelmessig

Ranger emnet


dramfjor

Anbefalte innlegg

haha, er dette noe seriøst?

må man liksom skifte blinklys olje?

har seriøst ALDRI hørt om dette:P

 

Dette er en skam,Joachim,blinkelysolje og særiøsitet passer ikke sammen :P

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Granadakongen; det kommer helt sikkert av at du har fått kast i Coilen eller kreft i Kardangen fra Vindusviskermotoren til Magisk Gnom nr. 5... Sjekk Gnomkammerset og se om en eller flere har stryket med av for dårlig kvalitet på den Syntetiske Herjeoljen på Spisskammerset til Swing-portalen.

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen ass.. mine blinker svart/hvitt. hva skal jeg gjøre?

Høyst sannsynlig har du glemt å fylle på farge. Mange som glemmer det, og kjører rundt med hvite blinklys. Ser at mange nye biler kommer uten farge ferdig påfylt fra fabrikken, så det er verdt å få det med i nybilkontrakten at det skal fylles farge på blinklysa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granadakongen; det kommer helt sikkert av at du har fått kast i Coilen eller kreft i Kardangen fra Vindusviskermotoren til Magisk Gnom nr. 5... Sjekk Gnomkammerset og se om en eller flere har stryket med av for dårlig kvalitet på den Syntetiske Herjeoljen på Spisskammerset til Swing-portalen.

 

Jeg sjekka coilen, og den var det ikke kast i..var et lite brudd på den oransje overledningen, men det gav ikke noe effekt å bytte den.

 

Det er vel svært mulig at jeg må bytte spissforgassern og ventilløfterne i vindusviskermotoren :(

Fikk pris på 29 846,- på verksted så jeg får finne ut av dette selv.

Ford Granada 2.9i Cosworth, Chevrolet Tahoe 6.5td.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mora mi har glemt å balansere blinklysene sine etter at hun byttet pærer i de, så nå blinker de helt i utakt.

 

Noen tips til hvordan jeg kan balansere de uten å måtte ty til verksted å dyre instillingsbenker?

- 86 Nissan Bluebird Turbo SR

x 90 Mazda 626

x 86 Nissan Laurel 2.4 (Med coilovers)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, høres litt risky ut..

 

Neida, det fungerer helt fint, fatter`n gjorde dette på Opel Granada sin med framhjulstrekk og vrengte skvettlapper! Fungerer helt fint det. Han har litt overdimensjonert motor nå da etter at han satte i en 3,4231 liters fiat motor med indirekte-utsprut og 2 plugga innjektorer (tror det sitter motohavatronic-tennbank 112 på bilen nå), den er mappa på hjelpemidelsentralen i Oslo, men over til problemet igjen, det blinker for fort og ujevnt ja, rekkefölga var venstre bak og höyreforan, höyre foran og vanstre bak med 431 blink i minuttet, men etter balangseringa av lyspäresokkelen så ble dette MYE likere! Et triks ang. den balangseringa er og bruke polaritantettning fra fks. biltema, er så mye jobb og drive og slaglodde, så polaritantettning fungerer helt fint til dette formålet :) Men bruker du polaritantetning så må du lodde inn ettermotstand på vanstre höytaler foran da, var i alle fall sånn på Opel Granadaen, hvis ikke så risikerer du ettertenning mellom kronhjulet og bremseskiva!

 

Og til deg som hadde fått stopp i et kryss etter og ha tömt på ny blinklys olje, som du sier det er bare tull og ty til dyre hjelpemidler som superaske natriumfylte fingervanter med kortsluttning i begge hender, er bare tull når du skal feilsöke etter rosa overledning mellom hovedlyspära og tute-kjöler`n, dra fram tunga BESTE hjelpemidelet det, da har du full kontroll, men vil ambefale og smöre den inn med vazelin först! Dette var litt i grenselad til off-topic men håper det går for denne gang!

 

Håper dette var til hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hjalp veldig! Ellers så får man kjøpt blinklysolje som justerer blinkehastigheten. Men den er vel egentlig bare for varselslys som brukes av Statens vegvesen. Fattern bruker sånn på Dodge Corolla'n sin, og på dager han er sur, så blinker han veldig sakte..

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har dratt det så langt i uvitenheten at de har omtrentvis kløyva motoren etter glemt påfylling og smøring..?

Vært fint om de fikk den olja på de loka butikkene som biltema og bilextra.. men de får kanskje bestilt det opp om man spør..

 

Noen som har erfart å blinke idet lynet slår ned i bilen eller i nærheten.. Får det noe overledning evnt antenning og kortslutning... Om det går helt inn til coilen etc så kan det jo bli fort dyrt.. spesielt med feilsøkinga.

 

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyst sannsynlig har du glemt å fylle på farge. Mange som glemmer det, og kjører rundt med hvite blinklys. Ser at mange nye biler kommer uten farge ferdig påfylt fra fabrikken, så det er verdt å få det med i nybilkontrakten at det skal fylles farge på blinklysa!

 

Hmm.. Jeg har fylt på farge, men det var slik billig farge da. Kanskje jeg skal investere i en Shell farge eller noe?

 

Kan hende du må bytte til trinnløs nødstartbryter.. Det gjorde jeg.. Koster litt men.

 

Det har jeg allerede gjort. Men jeg er ikke sikker på om det verkstedet var 100 %. Det lå mange løse ledninger fra nødstartbryteren i blinklyset, men jeg turte ikke å ta på de i tilfelle 12V batteriet gav meg støt. (Ble anbefalt et 12V batteri til hvert blinklys for bedre blink.)

quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess jess, fikk Fiksa den ujevne blinkinga.

 

Jeg brukte baderomsvekta og veide opp hver pære med batteriets vekt, og trakk fra vekta av spylervæska. Det resulterte i bedre tenning i blinklysene og ca 50HK mer.

- 86 Nissan Bluebird Turbo SR

x 90 Mazda 626

x 86 Nissan Laurel 2.4 (Med coilovers)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår