Gå til innhold

Kanskje lada skal bli min neste bil?

Ranger emnet


btl

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Nå fikk jeg litt lyst til å fikse opp en Lada:) Tåler bakakslingen på en lada mye? Tenkte jeg skulle hive i en trimma Volvoturbo motor (300-350hk), hvis det passer?

 

Er det noen som har litt peiling på lada (den gamle typen).

Hvilke motorer leveres til lada? litt info om de motorene?

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok ikke ladabaksilling nei. Får se om man kan få på en 1031 bakstilling med diffbrems fra en Volvo:)

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 8 months later...

en eg kjenner "driver med" fiat, og han mente at fiat har en versjon av de gamle ladaklossene, og at en fiat turbomotor går rett oppi.. har personlig aldri sett en fiat-lada, men eg lurer på om han mente det var en østblokkbil.. uansett, ble det noe av denen bilen?

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lada er bare drit gromt :D Denne sitter det 2liter Fiat Twin Cam i...

lada.jpg

Er ikke noe pes og sette inn det egentlig... Tror ikke bakakslingen tåler over 300 gamp, da klokka er like stor som mellomakslingen :rolleyes: :D

"Gott schuf Adam, und Adam den Opel"

 

-79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS!

-00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS!

-79 Opel Kadett C City 1,2N

-95 Opel Vectra 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LoCDoG

en eg kjenner "driver med" fiat, og han mente at fiat har en versjon av de gamle ladaklossene, og at en fiat turbomotor går rett oppi.. har personlig aldri sett en fiat-lada, men eg lurer på om han mente det var en østblokkbil.. uansett, ble det noe av denen bilen?

 

LADA 2101 er basert på Fiat 124....

 

Lada1200-350.JPG

LADA 2101

 

lav14.jpg

Fiat 124 og Fiat 125

95' Opel Omega 2.5 V6

89' Toyota Celica 1.6GT "konebilen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår