Gå til innhold

Den nye Ford Mondeo!

Ranger emnet


Naits

Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Angående de bildene lenger oppe her, ser forskjell på "båtinteriøret" veffal, haha :P Billigteac vs. tømme lommeboka teac

 

Bilene ligner jo ikke på hverandre i det hele tatt, hvem sa det? Blinde faen.

 

Synes Audi har blitt så kjedelig i designet i forhold til hva de var før. Ta f.eks A8. Gamle A8 var breed i rompa og man skjønte at her var det en ekslusiv modell. Nye A8 ser jo ut som en A4 i rompa, ser jo ikke forskjell på størrelsen med mindre de står rett ved siden av hverandre jo. Og så sykt kjedelig lyktedesign (baklyktene altså)

 

Ang baklykter så synes jeg mondeoen sine er forferdelige også :P Ihvertfall sedanen. Har ikke sett stasjonsvogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvekjørte 2.5T'en i sommer. Herlig bil å kjøre! Kraft gjennom hele registeret og sitter veldig godt på veien.

 

Mener det står i spec'en at det er 220 hester i 2.5T i Mondeo. Lurer på hvor det ble av de 6 siste hestene fra Focusen? Ville de ikke være med? :D

 

Ang grillene til A4 og Mondeo ser jeg ikke likheten. Ja, de er begge mørke og skiltet sitter i den nedre halvdelen, men der stopper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Bare for å fortsette sammenligningen med Audi. vi menn har testa V70 2,4 d aut, BMW 520 da, A6 Tdi man, og som outsider Mondeo

 

Sitat fra Vi Menn: Ut fra rene premiumkriterier er BMW best. Nest høyest på pallen vil vi sidestille Volvo med outsideren fra Ford, nye Mondeo går inn på delt andreplass fordi den gir mye for pengene, og fordi den på visse områder vaker i premiumdammen. Skulle vi ta en kjøretur bare for gøy, ville vi også valgt Mondeo fremfor Volvo og Audi. Audi A6 henvises i denne testen til plassen ved siden av pallen.

Sitat slutt.

 

Tja.. Ingen gidder vel å herme etter tapere..

 

Kan jo ta med bilprisene:

 

BMW 520 da fra kr 523 400, testbil kr 698 525

Volvo V 70 2,4 aut fra 485 900, testbil kr 649 500

Audi A6 2,0 TDI fra 445 900, testbil kr 507 030

Ford Mondeo 2,0 TDCI fra 356 000, testbil kr 416 150

 

Minst 90 lapper mer for en dårligere bil???

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye Mondeo er en GULLE GO bil. Folk tror enda at Ford er noe dritt, som det var i gamle dager. Men du får valuta for pengene i denna bilen! Hadde jeg vært noen år gamlere og vært på utkikk etter "familie" bil, hadde jeg lett kunne valgt Mondeo! (Men tror det hadde uansett blitt BMW, siden jeg er BMW kar, som jobber med Ford:P)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke uten grunn den er billigere. Men at den alikevel stiller så høyt i tester sier litt. Så får vi se hvordan det er når man kjører bilen litt lenger en en dag eller to :)

God å kjøre, og har mye fine funksjoner.

 

Men hvor faen er gassfjæra til panseret blitt av? 'Premiumbiler' har da ikke støtte til panseret.

 

Vi har solgt 1 Mondeo stasjonsvogn til en skikkelig entusiast. Full spekka Titanium X, mørk grå, med de 'originale' 20" felgene. Passe rå med de hjulene. Hvordan det er å kjøre på 245/30-20 vet jeg ikke men :P

 

Edit: En annen ting...

Det mørke 'treimitasjon' greiene... Fy faen ass. Noen burde låses inne for det der ass. Styggeste/billigste jeg har sett noen gang.

61645_450.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt nye mondeo mye gjennom jobb, og er ikke videre imponert. Er jo bare en facelift, er jo helt lik å kjøre som den gamle typen, å det er ikke akkurat noe komplement. Jeg er kanskje rimelig kresen da, men det blir man fort når man kjører nye biler av alle merker hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt nye mondeo mye gjennom jobb, og er ikke videre imponert. Er jo bare en facelift, er jo helt lik å kjøre som den gamle typen, å det er ikke akkurat noe komplement. Jeg er kanskje rimelig kresen da, men det blir man fort når man kjører nye biler av alle merker hele dagen.
Den gamle Mondeoen har bestandig fått skryt for klassens beste kjøreegenskaper, og i flg tester er de blitt forbedret i den nye utgaven ,så hva dine referanser er, det er ikke godt å si

 

Facelift ja,bullshit har jo beholdt navnet og et par motorer, resten er nytt.........

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gamle Mondeoen har bestandig fått skryt for klassens beste kjøreegenskaper, og i flg tester er de blitt forbedret i den nye utgaven ,så hva dine referanser er, det er ikke godt å si

 

Facelift ja,bullshit har jo beholdt navnet og et par motorer, resten er nytt.........

 

Vel, jeg har heller hørt noe annet.

 

Den gamle Mondeoen er bygget på den ENDA gamlere Mondeoen. Bremser og kjøreegenskaper som ligger ti år tilbake i tid var en av tingene .

 

Men den nye er vel ny fra scratch? Den er vel ialfall ikke bygget på den gamle trodde nå jeg. Snarere heller en Volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har heller hørt noe annet.

 

Den gamle Mondeoen er bygget på den ENDA gamlere Mondeoen. Bremser og kjøreegenskaper som ligger ti år tilbake i tid var en av tingene .

 

Men den nye er vel ny fra scratch? Den er vel ialfall ikke bygget på den gamle trodde nå jeg. Snarere heller en Volvo

Nå vet ikke jeg hvem du har hørt på, men spesiellt god peiling hadde de ikke..

Fra mk 2 97-00 til mk 3 01-06 ble bakhjulsopphenget på stasjonsvogna stort sett beholdt, thats it

 

 

Greit å gjøre litt resarch før man påstår at man har hørt noe

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår