Gå til innhold

Feilkode 2-2-4 + ustabil tomgang

Ranger emnet


Popp

Anbefalte innlegg

Har i lengre tid hatt ustabil tomgang på bilen min, idag bytta jeg LMM og plugger samt at jeg nullstilte feilkodene slik at jeg kunne se om det var noe mer galt ettersom at tomgangen fortsatt er noe høy til tider og meget ustabil på kald motor.

 

Da fikk jeg opp feilkode 2-2-4: Temperaturmätare felaktig.

Dette er noe jeg visste med tanke på at tempvisern i bilen viser -188 grader.

Det jeg lurer på er om utetemp og den tempmålern 2-2-4 nevner er den samme og om den kan ha noe innvirkning på den ustabile tomgangen min ettersom at feilkoden står under tenning på skjemaet her?

 

Har forresten simons eff.anlegg og åpent konfilter om det har noen betydning..

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være lurt å nevne hvilken motor og bil du har...

 

Har du prøvd å rense gasspjeldet?

 

Defekt tomgangsregulator? Prøv å la motoren gå mens du kobler kontakten av. Turtallet skal da gå markant ned. Skal også kunne høre en "surrende" lyd hvis den er ok.

Gjør som Ford - kjøp Volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i lengre tid hatt ustabil tomgang på bilen min, idag bytta jeg LMM og plugger samt at jeg nullstilte feilkodene slik at jeg kunne se om det var noe mer galt ettersom at tomgangen fortsatt er noe høy til tider og meget ustabil på kald motor.

 

Da fikk jeg opp feilkode 2-2-4: Temperaturmätare felaktig.

Dette er noe jeg visste med tanke på at tempvisern i bilen viser -188 grader.

Det jeg lurer på er om utetemp og den tempmålern 2-2-4 nevner er den samme og om den kan ha noe innvirkning på den ustabile tomgangen min ettersom at feilkoden står under tenning på skjemaet her?

 

Har forresten simons eff.anlegg og åpent konfilter om det har noen betydning..

Har ikke sammenheng med ute temp føler nei! det er Temp føleren til tenningshjernen som har tatt kvelden! Byttet denne selv nettopp! den har delenr 1346030 koster 602 kr! å ja det påvirker Gangen på motoren!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sammenheng med ute temp føler nei! det er Temp føleren til tenningshjernen som har tatt kvelden! Byttet denne selv nettopp! den har delenr 1346030 koster 602 kr! å ja det påvirker Gangen på motoren!

 

Ok, hvor sitter den?

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tips:

 

Den temp-føleren til sprutet som nevnes her, koster 300kr fra Hellanor etz... så sjekk din nærmeste Bilrekvisita! mye å spare!!

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det, har sjekka litt rundt, og på meca kosta den ca 550, kjenner også en som driver bilrekvesita, så håper på å slippe unna billig:)

Skal ha en liten service på motoren også med det samme jeg holder på neste gang nå, så slipper å tenke på det ei stund..

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det, har sjekka litt rundt, og på meca kosta den ca 550, kjenner også en som driver bilrekvesita, så håper på å slippe unna billig:)

Skal ha en liten service på motoren også med det samme jeg holder på neste gang nå, så slipper å tenke på det ei stund..

betalte 456 kr på bilia lillestrøm, men d var med 30 % rabatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men.. hvilken sensor snakker vi om? er det den sensoren som står i toppen rett over litt til venstre for bankesensoren som måler temperaturen på kjølevannet/motoren? den gir vel også signal til hjernen som styre dysene? type kald motor mere bensin?

 

altså hva jeg lurer på er om d er en tempsensor til "bensinhjernen" å en sensor til tenningshjernen? d eer vel den samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men.. hvilken sensor snakker vi om? er det den sensoren som står i toppen rett over litt til venstre for bankesensoren som måler temperaturen på kjølevannet/motoren? den gir vel også signal til hjernen som styre dysene? type kald motor mere bensin?

 

altså hva jeg lurer på er om d er en tempsensor til "bensinhjernen" å en sensor til tenningshjernen? d eer vel den samme?

det er den samme ja, er ikke den som det er bare 1 gul ledning på nei. står imellom bankesensor og veivhus ventilsasjonen! er to ledninger inn på den!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo lønne seg å måle føleren først.. Den skal endre motstandsverdi ettersom tempen endrer seg.. Kan komme med verdier hvis du er gira på det.

Eller så er det jo bare å ta en tur på skroten og se.

Jeg glømte å sette på kontakta på min en gang, slik oppførte den seg da:

-Jævlig tungstarta.

-Ujevn gange.

-Sykt høyt forbruk.

-Stopper inniblandt, spesielt rett etter oppstart.

-Kan smelle litt også.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår