Gå til innhold
Bilforumet.no
Popp

Feilkode 2-2-4 + ustabil tomgang

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har i lengre tid hatt ustabil tomgang på bilen min, idag bytta jeg LMM og plugger samt at jeg nullstilte feilkodene slik at jeg kunne se om det var noe mer galt ettersom at tomgangen fortsatt er noe høy til tider og meget ustabil på kald motor.

 

Da fikk jeg opp feilkode 2-2-4: Temperaturmätare felaktig.

Dette er noe jeg visste med tanke på at tempvisern i bilen viser -188 grader.

Det jeg lurer på er om utetemp og den tempmålern 2-2-4 nevner er den samme og om den kan ha noe innvirkning på den ustabile tomgangen min ettersom at feilkoden står under tenning på skjemaet her?

 

Har forresten simons eff.anlegg og åpent konfilter om det har noen betydning..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være lurt å nevne hvilken motor og bil du har...

 

Har du prøvd å rense gasspjeldet?

 

Defekt tomgangsregulator? Prøv å la motoren gå mens du kobler kontakten av. Turtallet skal da gå markant ned. Skal også kunne høre en "surrende" lyd hvis den er ok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har i lengre tid hatt ustabil tomgang på bilen min, idag bytta jeg LMM og plugger samt at jeg nullstilte feilkodene slik at jeg kunne se om det var noe mer galt ettersom at tomgangen fortsatt er noe høy til tider og meget ustabil på kald motor.

 

Da fikk jeg opp feilkode 2-2-4: Temperaturmätare felaktig.

Dette er noe jeg visste med tanke på at tempvisern i bilen viser -188 grader.

Det jeg lurer på er om utetemp og den tempmålern 2-2-4 nevner er den samme og om den kan ha noe innvirkning på den ustabile tomgangen min ettersom at feilkoden står under tenning på skjemaet her?

 

Har forresten simons eff.anlegg og åpent konfilter om det har noen betydning..

Har ikke sammenheng med ute temp føler nei! det er Temp føleren til tenningshjernen som har tatt kvelden! Byttet denne selv nettopp! den har delenr 1346030 koster 602 kr! å ja det påvirker Gangen på motoren!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har ikke sammenheng med ute temp føler nei! det er Temp føleren til tenningshjernen som har tatt kvelden! Byttet denne selv nettopp! den har delenr 1346030 koster 602 kr! å ja det påvirker Gangen på motoren!

 

Ok, hvor sitter den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet det, har sjekka litt rundt, og på meca kosta den ca 550, kjenner også en som driver bilrekvesita, så håper på å slippe unna billig:)

Skal ha en liten service på motoren også med det samme jeg holder på neste gang nå, så slipper å tenke på det ei stund..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vet det, har sjekka litt rundt, og på meca kosta den ca 550, kjenner også en som driver bilrekvesita, så håper på å slippe unna billig:)

Skal ha en liten service på motoren også med det samme jeg holder på neste gang nå, så slipper å tenke på det ei stund..

betalte 456 kr på bilia lillestrøm, men d var med 30 % rabatt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men.. hvilken sensor snakker vi om? er det den sensoren som står i toppen rett over litt til venstre for bankesensoren som måler temperaturen på kjølevannet/motoren? den gir vel også signal til hjernen som styre dysene? type kald motor mere bensin?

 

altså hva jeg lurer på er om d er en tempsensor til "bensinhjernen" å en sensor til tenningshjernen? d eer vel den samme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
men.. hvilken sensor snakker vi om? er det den sensoren som står i toppen rett over litt til venstre for bankesensoren som måler temperaturen på kjølevannet/motoren? den gir vel også signal til hjernen som styre dysene? type kald motor mere bensin?

 

altså hva jeg lurer på er om d er en tempsensor til "bensinhjernen" å en sensor til tenningshjernen? d eer vel den samme?

det er den samme ja, er ikke den som det er bare 1 gul ledning på nei. står imellom bankesensor og veivhus ventilsasjonen! er to ledninger inn på den!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo lønne seg å måle føleren først.. Den skal endre motstandsverdi ettersom tempen endrer seg.. Kan komme med verdier hvis du er gira på det.

Eller så er det jo bare å ta en tur på skroten og se.

Jeg glømte å sette på kontakta på min en gang, slik oppførte den seg da:

-Jævlig tungstarta.

-Ujevn gange.

-Sykt høyt forbruk.

-Stopper inniblandt, spesielt rett etter oppstart.

-Kan smelle litt også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×