Gå til innhold

GPS telefon, hvilken skal jeg velge?


le0n

Anbefalte innlegg

Etter og ha kikket litt etter gps til bilen lenge så er det vell på tide og ordne det.. Men så har jeg lyst på ny mobil og, og da kan det kanskje være like greit og kjøpe dyr mobil med innebygd gps..

 

Har kun sett litt på ett par mio telefoner, og det ser jo kjekke ut egentlig.. Men er det noen som anbefaler noen spessielle?

 

Skjærmen bør være bra størrelse på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp n95, har 2 stk, å må si at det er den telefon jag har hatt som imponerer meg mest(bytter tlf OFTE)

 

Ja har sett på N95, og den er rå den men må si jeg faller litt for Mio A710 med den store skjærmen og Windows..

 

Har og sett på Qtec 9090 (tror jeg?)..

 

Finnes det flere typer som bør taes med i vurderingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang gps på N95, så leste jeg en plass at du må betale for og bruke det? Hvorfor det egentlig?

 

ikke gps en, men hvis du skal ha den til å sette opp navigasjonsruter. men der ikke nødvendig... du kan bare lagre den plassen du skal til å kjøre etter kartet manuelt.

 

har to stk fordi jeg kjøpte en før jeg fikk en til på garanti for en w950i jeg hadde som ikke ville funke.

07 suzuki GSXR750

08 subaru outback 2.0D premium

06 subaru impreza wrx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

jeg har en nokia 6110 navigator, g er stor fornøyd med den azza.. koster så vidt meg bekjent ikke noe å bruke gps`n, har ikke gitt noe utslag på min regning hvertfall..

eneste dumme er at den får ikke signal om det er tungt skydekke.. skulle ut fra oslo en gang, men fikk faen ikke signal.. fant veien ut da men dog..

 

men alt i alt er telefon grei å bruke, fine bilder med cammen, grei meny, og gps`n viser fine bilder og kommer med stemme som forklarer veien om du vil det!

 

og den er ikke så helsvettes dyr (billigere enn N95)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har ikke personlig erfaring med noen GPS-telefoner, det ligger ganske i kortene at GPSen på en telefon ligger en god del hakk bak en vanlig GPS. De som selv eier N95 sier at det er en veldig god telefon, men de fleste som eier en telefon sier som regel at de har en veeeeldig bra telefon. Har hørt rykter om at GPSen i N95 er rimelig treg og at den suger batteri uten like.

 

Mio-telefonene har vel ikke akkurat kommet best ut i test? Aldri vært borti de selv, og jeg tror jeg skal klare å styre unna med glans.

 

Tror jeg ville sett på HTC TyTn II om jeg var deg. Smarttelefon med GPS og det meste. Du betaler jo selvfølgelig noe mer enn du måtte betalt for en 6110, men HTC lager faktisk telefoner av veldig god kvalitet. Tror den ligger til 5500-6000 uten subsidiering. Du får den vel billigere om du kjøper den subsidiert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår