Gå til innhold

Min 1985 Lada 1500s.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for svar...

ja dåså...Hadde vært morro å restaurert begge to, men må nok vente til økonomien reiser seg litt til først.

 

Har hørt en del om Fiat turbo motorer som vist nok skal passe rett i Lada...stemmer dette? og hvordan Fiat biler står disse motorene i?

 

Senkesett til 1500S finnes det? og hvor får jeg tak i dette?

 

Og vist Turbo motorene passer i lada må vell bremser også oppgraderes?

 

Svar mottas med stor takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke helt peiling på de fiat motorene siden jeg helst holder meg til orginalene, men vet ikke om det er senke sett men om du finner en forhandler av bilstein dempere/fjerer er de meget bra ble blant annet brukt på en del rally biler tror jeg og om du får tak på fiat mitor må nokk bremsene oppgraderes betrakelig tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig ingen som vet om en nettbutikk som selger lada deler?

 

Hvilke deler trenger du da? Mulig jeg kan skaffe..!

Biler:

77 Polski Fiat 125p, 74 Polski Fiat 125p, 87 Fiat Croma i.e, 87 Fiat Croma Turbo i.e, 87 Lada 21053 1500S, 74 Mercedes w115 220D, 75 Mercedes w115 240D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

130tc motoren passer ja, men det finnes også andre fiat twin cam som passer. Blant annet fra argenta, 132 2000, 125 osv. Disse twin cam motorene passer uten for mye modefikasjoner.

Biler:

77 Polski Fiat 125p, 74 Polski Fiat 125p, 87 Fiat Croma i.e, 87 Fiat Croma Turbo i.e, 87 Lada 21053 1500S, 74 Mercedes w115 220D, 75 Mercedes w115 240D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er altid vits i det det man kan gjøre er jo å sette på webere eller solex forgassere (doble) som enten passer rett på eller som man må bygge manifoild til selv og så er det jo altid mulighet or å sette i en turbo eller komprssor av no slag turbo er jo mere jobb men er jo mere kraft også jeg har hjemme noen speifikasjoner på en dansk 1600 med 170 hk UTEN turbo :) er noe sånt jeg komer til å satse på når jeg får en bygge bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes seriøst mer inntresant ut.

 

Da den røde 1500en er nesten rustfri, så har den vært bra å bygge

bil av...Noe jeg er stort fan av er "ulv i fåreklær" orginalt utseede ,men et monster under panseret:)(og kansje litt brede dekk).

 

Men fikk veldig bygge lyst nå:) men er det vanskelig og få tak i

webere eller solex forgassere ?

 

Har du noen mulighet for å gi meg mere info ang. den 1600 motoren på 170hk? kansje på pm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 7-8 cm tykk lada bok full av lada anonser og brosjyrer pluss noen utgaver av VI MED LADA :) (et bla med nyheter og sånt for di med lada som var intressert i dette da) skall se om jeg finner det igjen. ikke jeg som lagde den men far min som gjorde det :) i di .... 20 årene han hadde lada :) han hadde disse bilene : 2103,2106,2107,2108,2109 og 210991 som jeg har overtatt nå :) (han kjører skoda oktavia nå :) med disel :( disel er noe jeg misliker i biler (høre kunn hjemme på nyttekjøretøy syns nå jeg :))

 

webere er ikke vanskelig å få tak på gå på noen hoggerier og spør de har sikkert men husker ikke dimmen på de eller on du bygger manifoild selv kann du spørre forgasserservice.no de overhle og selger nye webere 45/45 :) som jeg skal ha på min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal vi se fant permen. fant ut at jeg tok feil var ikke 170 hk i den 1600 det var 177 :) dansk gruppe 2 bil , 200nm/20kg dreimoment, skla vi se motor teknisk : 2 doble WEBERE dcoe 9 forgassere slagvolum 1598 boring/slaglengde 79,5x80 mm komp forhols 11,8:1 296 graders kam aksel gir er en close ratio 4 trins den gjorde o-100 på 6.5 sek topfart 189km/h

motoren brukte en spesial lagd dansk pakning med kobber ringer runt stemplene stemplene ble tatt fra en audi 80 gr 2 bil i tyskand den hadde også byttet ut alle gummi foringer i unner vogna med teflon som er mye stivere bilstein dempere. 6 pungt seler racing stoler og bur samt et EKTE sports ratt (av den gamle gode og rene typen 3 eiker og skinn!!) interkom og hydraulisk håndbrekk pluss et stab stag i motor rummet :) tror jeg fikk med det meste som sto i reportasjen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kann vel egentlig takke han for min interrese for bil og lada selv om han ikke har peiling på bil da men etter att samaraen fløtte hjemmefra sammen med mor mi begynte interessen å vokse for min del men lada niva var den som fikk meg ordentlig intrisert bror min satt på 4x4niva club sin hjemme side og såg på noen bilder og jeg falt pladask og siden den gang har jeg likt Lada :) men det var ren tilfeldighet att vi fant boka da :) vi var nede i rot kjelleren og såg etter noen notater eller hva det var og fant en kjukk perm jeg åpnet den og svatt nesten var jo tross alt en hel perm med lada saker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tips til 1500 motor'n.

Sett på en dobbel gasser fra gammal Lada (husker ikke helt hvem mod),men er de uten vakuum, de er myye bedre. Også kan du ta av toppen et par militmeter.

Og sett på stv bakaksel, den har mye grommere utveksling. Blir ikke så stor toppfart, men blir mye raskere.

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår