Gå til innhold

Min LADA 2102

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har sett i min gamle Haynes manual.

Det ser ut til at ledningene til låsen har følgende farger:

 

En stk. svart dobbel ledning

En stk rosa enkel ledning

En stk rød enkel ledning

En stk blå m/svarte spetter dobbel (?) ledning

En stk. brun enkel ledning

 

Har tegnet av skjemet fra boka. Som du ser er det angitt nummer på terminaler. Håper det er til hjelp.

 

 

Tenningslas.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nej må først få batteri opp til "kjerra" (får vel ta en lang og tong sykkel tur om onstan tenker jeg :/) så må jeg se om de fleste ting fnker på di 2 første hakka og så dra den på starteren for og se om den får no strømm deretter må jeg få ti bensintanken igjen tenker jeg den ligger i "trunken" nå men er så hinsides mye vattn der je satte bilen :( så må vente med den til det blir litt tørrere men må bare huske og bytte til reserve dekket siden dekket er flatt der bak (umulig å fløtta på'n)og så skifte motor olje (er svart som et svart høl i verdens rummet og eier ikke smørning den olja som er på nå smører like bra som en skvætt vattn :/ ) da skar det nokk bli svart røk og mye hosting før det roer seg og mottoren går like rent som da den var inkjørt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det ligger på litt brems på bilen.. Er nokk ikke bare dekket som er flatt som gjør den tung å trille... Men du har vel planlakt og gå over kalipperne......?

Biler:

77 Polski Fiat 125p, 74 Polski Fiat 125p, 87 Fiat Croma i.e, 87 Fiat Croma Turbo i.e, 87 Lada 21053 1500S, 74 Mercedes w115 220D, 75 Mercedes w115 240D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm hadde tenkt å si som sakt men så har jeg faktisk ikke saktet så da sier jeg det bare denne bilen SKALL bli som ny, som om den ble tatt ut fra fabriken igen håper jeg det betyr alle oljer/væsker skal skiftes bremser motor og gir vil bli overhalt samt at all lakk blir slipt bort og den vil da få rustbeskyttelse lakkereinger lag på lag men er usikker på fargen tror det står mellom 3 farger (hvit,himmelblå og rød) vi får se vad det blir syns kvitt er veldig fit og klassisk men himmelblå er jo helt kurrant på lada mens rød er antagelig orginal fargen og en fin farge det og (hvist det ikke bare er grunninga som skinner igjenom da ?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm det er jo det jeg synest e rart også men fargen må i så fall vere lindegrønn men den er veldig rød der det er flaset av får prøve og vaske den og se va slags farge som kommer frem (er full av støv og "usynlig" møkk ) vasket en liten flekk med litt vann og jakka mi :) da kom en helt anna farge frem en den dårlige nå men vi får se

Og ja bremsene er ikke inpå den er ikke tyngre en attd et går ann og flytte den men det som er att felgen kan bli most er mye sten oppe på småbruket gitt får se om jeg skall sette den på låven eller om jeg skar sette den inn under tak ved garagen der siden låven ser ganske så dårlig ut (mye som mår tenkes over når man ikke har ting klart :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår