Gå til innhold

Ettermontering av Xenonlys

Ranger emnet


Naits

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • Svar 931
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kommer til å smelle inn ettermontert xenon i bilen min jeg, har spyleranlegg, og bryter inne i bilen som jeg allerede bruker flittig fordi jeg liker at lyset går på veien og ikke rett i nærmeste skilt som da lyser så skarpt at jeg blir blendet av skiltet.

Lyktene mine er laget for vanlig halogen, og det er ikke mulig å skaffe lykter som egner seg bedre til min bil.

For meg er det ikke i så stor grad snakk om å blende andre da jeg simpelt hen justerer ned manuelt og bruker pusserannlegget flittig. Det er mer snakk om at nærlysene mine i utgangspunktet er så dårlig at det er farlig å møte biler, fordi bare de har lys på bilen i det heletatt og jeg mister litt mørkesyn, så ser jeg ikke en dritt.

 

Kjørte søstra mi sin golf fra 93 på søndagen,hun har xenon ekstralys, og forskjellen var så stor fra fjernlys til nærlys at det utgjorde en sikkerhetsrisiko. Så absolutt ingenting når du ikke hadde langlys...

 

Men hvordan fungerer dette med ettermontert bixenon?

Hva er annerledes egentlig?

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonax: Les deg opp om strølys fra xenon i halogen-reflektorer. Forhåpentligvis blir du smartere og finner ut at det er best å la være.

 

Er klar over problemet med strølys, og hvis jeg har noen som helst mulighet til å bygge om lyktene slik at jeg benytter meg av deler som er bedre egnet kommer jeg til å gjøre det.

Men om det betyr noe for deg at jeg vil bygge om så kan du jo alltids komme med andre forslag på ting jeg kan gjøre for å forbedre nærlysene.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, er vel mulig å kjøpe nærlys for ettermontering, så kobler du ut pærene til de ordinære nærlysene.

 

Men hvordan blir det seende ut da?=P Nei, jeg prøver meg på xenon, så får jeg heller få med meg noen å prøve ut å møtes i forskjellige situasjoner å se hvor galt det egentlig er.

Er vell ikke akkurat mitt ønske å blende folk så de kjører i meg liksom, vil bare ha lys så jeg ikke kjører på dem=P

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Biltilsynet i Skien opplyste oss på jobben i forbindelse med PKK at ved ettermonterte xenonlys er det kun krav til lyktespylere, aut. høydejusterbare lys er ikke nødvendig...

 

Herre.. Akkurat nå elsker jeg biltilsynet i Skien, hvis det der stemmer... Her på strøket er biltilsynet ville, og har hyppige kontroller med den fordømte kassebilen sin :fucku: Brodern kjørte Manta'en med teip på frontruta gjennom et par EU-godkjenninger i Tromsø uten noen reaksjon, mens 2. dagen jeg har lappen og er ute å kjører pent og pyntelig i Ørnes, blir jeg stoppet og får mangellapp... :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk så mener dem det at 8000k gir best lys, og mine er heller mere hvite enn blå! dårlige veier har vi, og mer enn 2x ekstralamper får man heller ikke lov til å montere...

 

hah, bull!

 

Da tror jeg nok bilfabrikantene hadde montert 8000k orginalt fremfor 4300k?

 

 

Har kjørt med 4300, 6000 og 8000, 8000 lyste DRITT, 6000 helt greit, men 4300 er vinneren hos meg!

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener en Citroen C3?

 

C3 har H7 halogen nærlys originalt, montert i reflektorer. Det betyr masse strølys og faenskap så du må bytte til slike først:

 

citroen-c3-headlights-ch-sl.gif

 

 

Spylere / Viskere er ikke så kritisk, du får ikke ombyggingen 100% lovlig uansett.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår