Gå til innhold

Ettermontering av Xenonlys

Ranger emnet


Naits

Anbefalte innlegg

  • Svar 931
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Går NEPPE igjennom, BØR ikke det. Tar Biltilsynet deg blir du avskilta på stedet, forårsaker du noen uhell eller kommer i et uhell som kan være lysene sin skyld får du AVKORTNING/REGRESS.

Ettermontert xenon kan brenne :)

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved eu-kontroll får man vel bare 1'er feil pga ulovlige pærer dersom man har "ulovlig ettermontert" xenon?

 

 

Fikk 2erfeil på blinklys bak, pga gule lakken hadde flasset av så pæra blinka mere hvitt en gult!

 

 

Når det er sagt så er det en fyr lokalt her har hivd sånn hid sett i a4 sin, og det ser heeelt jævligt ut, når jeg møter han, så tar han mere oppmerksomhet i sidesynet mitt enn om 10 ambualanser hadde kommet sammtidigt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller at janteloven trår i kraft å sier '''faen at han med den billige bilen har like bra lys som min''

 

sånne folk er det nok av i bilnorge...

 

:word_ms

 

Men hvis noen skulle ha lyst til å montere xenon på fjernlysa, så burde jo ingen klage. Fjernlysa brukes tross alt kun når det ikke er andre biler foran deg eller i motgående. Tror ikke to hella 3000 er så mye mindre blendene, og de er fullt lovlig, selv om bilen er fra 80-tallet! :blunk:

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så det så ikke, blir for sterkt lys der det måles. Må ha lykter som er lagd for xenon som sprer lyset i forhold til det for å ikke få for sterkt lys på det og det punktet, men er jo ikke noe mer ulovlig enn 100W i tusenmetringer/fjernlys og ingen bryr seg eller tar deg for det ;)

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidde å kverulere før dere har håndfaste episoder? trur ikke på mye av dette før det blir sagt at "det skjedde meg på en kontroll".

 

Trur neppe du blir avskilta f.eks.

 

Takk til trådstarter

 

Avskilting og avkorting på forsikring kan skje og har skjedd.

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noen som har håndfaste bevis/fakta om montering i fjernlys? Virker idiotisk om det også skal være ulovlig, da du uansett blender med fjernlys.

 

Vurderer å gjøre dette på min, men har ikke lyst om dette også kan føre til avkorting på forsikring etc.

 

Det er like lite lov som å montere 100W pærer, hvis du forstår...

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår