Gå til innhold

OleOpel's place

Ranger emnet


oleopel

Anbefalte innlegg

siden OMC forumet er stengt i dag, så har ikke jeg noe å finne på hehe, så tengte å starte en liten tråd her over prosjekter og bruksbiler

holder på med RCN bilen i dag, men er deilig å ta noen pauser innimelom og da er det inn på OMC forumet, men i dag for det bli her...

 

starter med bruks bilen da, en 76 kadett c 1200n

sån var den ved innkjøp

stp01.jpg

stp04.jpg

men måtte jo ha den skikelig ned og få på noen finere hjul og sånt

oleopel6.jpg

oleopel1.jpg

oleopel4.jpg

oleopel2.jpg

 

det siste prosjektet mit var å få en 75 kadett c 1200n fin i gjen, siden den begynte å få litt mange forskjelige farger, hehe

som dere ser, så så den sleten ut på slutta...

noen bilder fra oppusinga, tok vel en og en halv månde fra jeg satte i gang for fult og til den sto ny lakka, ble en del jobb ja, hehe, jeg er litt for pirkete se, hehe

IMG_5972.jpg

 

75N03.jpg

75-12.jpg

75-19.jpg

 

75-20.jpg

75-21.jpg

75-36.jpg

75-37.jpg

75-38.jpg

75-43.jpg

75-45.jpg

75-47.jpg

og sån som dette har den nå stått i to månder nå, venter på at jeg skal bli ferdig med RCN bilen så jeg kan få montert den sammen igjen...

 

RCN bilen..

78 kadett c coupe GT/E

med 2.4 mottor, hadde 160hk på bakhjula

noe som er litt lite i RCN så 16v mottor ligger på et motorverksted her nå;)

 

bc25.jpg

mere bilder og info ligger her... http://www.oleopel.com/min_hobby.htm

men de planene som, ligger i bunden der har blitt endret

 

76 kadett c coupe 1200SR

satan%20(8).JPG

satan%20(14).JPG

satan%20(16).JPG

 

det var da litt, står enda flere kadett c'r her, men..

If it ain`t fun, it ain`t a kadett

______________

http://www.hoggernracing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 239
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja er viktig å ha noe å ordne med, hehe

men etter jeg begynte med motorsport så har jeg ikke hatt så mye tid til prosjekta:( kjøre noen år til vel, så ta en pøuse så jeg for rydda opp litt

''

den gule coupen er og blir borte ja, har ikke sett igjen en eneste skrue:(

If it ain`t fun, it ain`t a kadett

______________

http://www.hoggernracing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

skal jeg gidde å legge ut et nytt innlegg a tru, var skikelig dårlig respons på detta forumet syns jeg...

men får prøve da...

 

den grønne bruks kadetten som er øverst der

ble skikelig lav når someren kom;)

fjerna fjørene bak og satte på 7"x13" bredda sr felger

og monterte tak grind;) må jo ha det, hehe

stp27.jpg

 

stp28.jpg

 

stp30.jpg

 

stp31.jpg

 

stp32.jpg

 

75.91.jpg

 

så har vi den som jeg drev å pussa opp, den ble det ikke gjort noen ting med før torsdagen før opel trefet på rudskogen og lørdagsmorgen sto den klar på plassen der, hehe

fikk hjelp av en del kjente sån så jeg skulle klare det

75.92.jpg

 

75.93.jpg

 

75.94.jpg

If it ain`t fun, it ain`t a kadett

______________

http://www.hoggernracing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RCN bilen ble det ikke gjort noe mere med før nå i rommjula, da begynte jeg sånn smått på den

100_1742.jpg

 

100_1743.jpg

 

motoren er under bygging;) endte opp med 2,2 16v som blir borra til 2,3 så får vi se hva lommeboka sier etter det, men planen var datasprut og spjeldhus

If it ain`t fun, it ain`t a kadett

______________

http://www.hoggernracing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe dritrå kadetter:P den grønne/turkise var rå,og med den klysa med wounderbaum i speilet,haha:P og den fargeklatt kaddetten blei ganske fin til slutt:D hvordan lagde du til panserforlenger/badlooken ? sveisa ny kant ellernoe?

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den klasen som henger i speilet er ingen ting i forhold til den som ligger i baksetet, hehe, skulle lisom ha blitt for gamel til sånt jeg nå men, hehe, men samler fortsatt på de, men klare ikke å ha en stor bunke i speilet lenger gitt,

(hvar broderen som lånte bilen når bilde ble tatt, derfor det henger noen der på bildet..

 

dette er et c1 panser på en ellers c2 front, så først måtte jeg skjere litt lenger inn mot miten for å få plas til lykta, så bare lagde jeg til to plater som jeg sveisa fast.

har lagd en del sånne panser nå med tiden.

til flere forskjelige opler oxo, er ikke noe problem på kadett c panser i vertfald, for der skal plata vere helt rett, men på et rekord e2 panser foreksempel, så ble det litt mere jobb

If it ain`t fun, it ain`t a kadett

______________

http://www.hoggernracing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde det på SRen ja, samme sitter på den mint grønne der;)

 

fins ikke senkesett som senker nokk, så det er nokk hjemmelaga;)

og viss du ikke har spurt før, så er det mange andre som har gjort det og de blir like skuffa ver gang.. for det kappa;)

 

supraguy: ja hva har skjedd med den nå da? ikke stort gitt

If it ain`t fun, it ain`t a kadett

______________

http://www.hoggernracing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den klasen som henger i speilet er ingen ting i forhold til den som ligger i baksetet, hehe, skulle lisom ha blitt for gamel til sånt jeg nå men, hehe, men samler fortsatt på de, men klare ikke å ha en stor bunke i speilet lenger gitt,

(hvar broderen som lånte bilen når bilde ble tatt, derfor det henger noen der på bildet..

 

dette er et c1 panser på en ellers c2 front, så først måtte jeg skjere litt lenger inn mot miten for å få plas til lykta, så bare lagde jeg til to plater som jeg sveisa fast.

har lagd en del sånne panser nå med tiden.

til flere forskjelige opler oxo, er ikke noe problem på kadett c panser i vertfald, for der skal plata vere helt rett, men på et rekord e2 panser foreksempel, så ble det litt mere jobb

 

 

 

aha:) har den nye fronten vertfall,(bildet)så å tenkte å lage til noe..så er vell bare å kutte til to små skråvinkel plater og sveise bakenfra kansje der som den kanten er for lykta fra panseret? og heller få skråvinkelen/badlooken isteden for den vanlige ,...vist du skjønte hva jeg mente nå da:P altså om det skal sveises bakenfra liksom og sparkles utenpå? er ikke erfaren med sånnt så:P

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis du har et panser som skal kastes så har du plåt men en rett kant på og som har en knekk inn som stiver opp

 

her ser du hvor jeg har tatt biletn i fra

olev12.jpg

 

så holder jeg den opp på baksiden og ser at den ligger rikti i begge ender og risser opp hvor jeg skal kappe

olev14.jpg

 

så pungter jeg de opp fra utsiden

olev17.jpg

 

så er det bare å sveise i samen alt samen, men ikke ta det i et drag, for da kan det slå seg noe jækli

Volev20.jpg

til slutt så snur jeg panseret og ser om det trengs å sveises på baksiden, kan jo hende at jeg ikke har fått ordentlig gjenomsveis noen steder.

 

den kanten som nå bygger innover på under/bak siden kan du velge melom å slå helt inn eller bare å skjere av den litt, for den bør vere der for å stive, bare pass på så den ikke tar i lampa

If it ain`t fun, it ain`t a kadett

______________

http://www.hoggernracing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår