Gå til innhold

Hvordan funker forsikringen ang. Takras

Ranger emnet


høggeren

Anbefalte innlegg

Parkerte bilen min på utsiden av jobben her i forje uke.

Har alltid hørt det at det er byggeiers annsvar, så lenge det er et offentli bygg.

regner med det er det siden det er et hotell...

Menne pleier forsikringene å gjøre seg vansklige,

er lite sugen på å måtte betale med egen forsikring heller.

er 6000 i egenandel og tapt bonus :(

Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Bror fikk ikke det igjennom på forsikringen da det raste på en bil han lånte. bygningen er eid av kommunen.

 

Idag skjedde, en vinter etter skjedde det samme meg. stygg grop på taket i den akkurat påkosta bilen.

Så nå er det min tur til å prøve å få det igjennom. Har full kasko hos sparebank1. Så som dere sier så er det bare å sende inn en skademelding til forsikringsselskapet mitt så skal de ta seg av resten UTEN at jeg ender opp med egenandel og bonustap?

 

Det fins ikke skilting om rasfare osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det ikke er snøfangere eller lignende på taket som er PÅKREVET er dette en forsikringssak,under påbygging er det vel ikke byggherren sin feil. det kommer ann på mange ting hvem sin feil dette er. er det du som er på jobb er det enten byggherren eller byggelders feil. dette kan også være din feil ettersom du er på privat adresse som du ikke har noen ting og gjøre på. har du full kasko og det er DIN feil er og blir det egenandel.

 

EDIT: GAMMAL tråd:D

audi a4 1.8tq sedan 2000 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips er at i slike tilfeller kan det oftest være lurt å kontakte huseier/ansvarlig.

Det er store egenandeler for næringsdrivende hvis skade skjer på annen manns eiendom (bil, etc) så hvis huseieren er litt lur så kan han ordne dette med deg privat.

Noe dere begge kan tjene på, du kan velge verksted etc og han slipper en egenandel på 100k eller mer!

 

Men stå klar med skademeldingskjema i tilfelle huseier/ansvarlig er en dritt. ;)

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår