Gå til innhold

Trimming av 2107

Ranger emnet


mutec

Anbefalte innlegg

Hei alle som er her inne og snuser!

 

Jeg trenger litt hjelp til å trimme en god gammel Lada 2107 som jeg har stående. Planen er å få bygget en sugemotor av den 1500 som står i,eller bytte hele og sette inn noe som kan passe! Er det noen her som har kjennskap til dette eller veit om noen som har? Trenger ikke mer enn 130-170 hk i den, og litt fin lyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vist du kann språk fra øst blokken er det ingen sak å få tak i ny veiv råder cam sempler og webbere bilig (noe rundt 20000 komplett ombyging av motor men som mange andre gjør er det ikke mye ombygginga å putte ti en fiat tc motor (og gir) har ikke satt i fiat motor sjøl men mener det ikke skall mye klundring til har en link til den ungarske lada sia er no tips til fiat motor der med bilder og tekst (eng) http://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt det at 130TC motoren skal kunne passe rett ned i,men også noen som sier at Abarth motor passer...Er ikke denne forhjulstrekk? Og det er vel ikke bare bare å få tak i en 130TC lenger? Og ikke er jeg noen kløpper i østblokkland språk :-)

 

130Tc motoren er en abarth motor. Den står i Fiat Ritmo Abarth.

 

Stemmer at ritmoen er framhjulsdrift, men selve motoren passer på en gamlere fiat girboks fra bakhjulsdrift. Er ikke sikker på hvordan folk gjør det, men mulig er det!

Biler:

77 Polski Fiat 125p, 74 Polski Fiat 125p, 87 Fiat Croma i.e, 87 Fiat Croma Turbo i.e, 87 Lada 21053 1500S, 74 Mercedes w115 220D, 75 Mercedes w115 240D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=289 her er det som sagt forklaring hva su trenger av kasse og motor samt driv aksling tar den fremre fra fiat og den bakre fra lada (passer rett på) er forklaring på det et stykke ned p siden motor\gir finner du sikkert på http://www.nbfbildeler.no det er er mange av vrak handrere i norge på ett sted er litt dårlig side men er bare å ringe til dem i nerheten :) (skar du skifte motoren så er kansje jeg intr i den orginale:) +gir hehe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk,da skal jeg ta en titt inne på den siden du har linka og se om jeg skjønner noe! Jeg veit hvertfall at denne bilen skal opp å gå,og når prosjektet begynner skal jeg legge ut en prosjektlink! Skal ha det i bakhodet at du er interessert i det orginale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettere å finne en Croma turbo i.e motor tenker jeg. Å nok av krutt i den da. Å det er mere å hente også.

Men om du sverger til sugemotor er jo 2L TC ett bra alternativ.

Med litt jobb på toppen og noen kvasse kammer er det en skikkelig morsom motor. Kan jo prøve å få tak i en 131 Racing kasse også da. Så får du kortsteget og tett kasse i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det du som gjorde det ? mente det var han som bor akk innafør løten grensa som gjorde det..("komunist med mange russer biler. er død nå. sønnen har de fleste bilene fortsatt. er ett hus ikke langt etter pink fra elverum.) men joa den går som bare det men siden den har stått så lenge som 4 år omtrent konstant rolig untat den gangen å langturen når jeg kjøpte den. så det kan vere noen dårlige pakninger her og der. men prøver stadig å få nye projekter inn men har ikke fått noen av de jeg har prøvd å få tak på, skulle egentlig etter planen min ha hatt 7 ladaer på gårds plassen men den gang ei når det ikke altid kunn er opp til meg.:) (bilene :Niva,Niva,2102,21023,2107 og de to jeg har 21099i og 2106 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det stemmer det, det var vi to som gjorde det. Han var en god venn av meg, han har lært meg mye av det jeg kan om å skru Lada. Hvis du er ute etter prosjekter, kan det være greit å vite at jeg skal selge 2105'n i løpet av våren. Men bare til en som vil ta vare på den. Prisant. 10000 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det stemmer det, det var vi to som gjorde det. Han var en god venn av meg, han har lært meg mye av det jeg kan om å skru Lada. Hvis du er ute etter prosjekter, kan det være greit å vite at jeg skal selge 2105'n i løpet av våren. Men bare til en som vil ta vare på den. Prisant. 10000 kroner.

 

var det du og faren eller sønnen? og har ikke råd til så mye vist jeg får tak på prosjekt objektene. Har hatt en 2105 før var i dårlig stand, sikkert sett den etter rv i løten en gang, var svart, jeg solgte den med tungt hjerte til en i Heradsbygd savner den fært, men har for ikke så lenge siden takket nei til en 21053 (1500ccm) og den kosta 3000 kunn en rust skade ved ene jekk festet og en merklig skade over døra på passasjersiden, fra fabrikken, etter bare noen år kom det sand ut og det er bare et hull der ? men det store med denne, er att det elektriske ikke fungerer:( ellers hadde jeg tatt den til første bil men er som sagt tidligere grenseløst hypp på en 2107 siden jeg allerede har hatt 2105 + at jeg eier ikke plass til bilene mine skulle hatt et tørt og fuktfritt sted og oppevart bilene samt mekket på de. for syns det er artigt å mekke på biler men når jeg mekker på lada får man liksom en spessiel god følelse syns nå jeg da ogsa en grund til at jeg vil overhale motorene mine samtidig som man ser lada sine løsninger i forhold til andre :) og ha en ting til gitt :) har du rem eller kjede drift på 2105'n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår