Gå til innhold

Problemer med 1600'n

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

var ute og sjekket nå og der var det hele en klips som satt fast som var hel da (2 halve) så det er dårlig med klips. men tror att det går an å skaffe like omtrent i alle fall er mye rare klips på markedet. Og en annen ting jeg GRUER meg till å rette opp skaden bak ved hjulbua der hele skermen og døra er jo opp ripet og bulkete samt en del rust på dører da:(. og ja mangler faktisk 2 klips på fremre crom list på fører siden oppe :( når en tenker seg om så er det en del karosseri småplukk på den å :(......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Klokkene som sitter i Ladaen er virkelig bare søppel. De blir utslitt veldig tidlig. Problemet er ei lagring (plast?) som blir slitt og da blir det for mye motstand til at klokka vil gå. Problemet var så stort den gangen Ladaen ble solgt ny at importøren begynte å sette inn andre klokker, Kienzel av Vest-tysk fabrikat. Prøv å finne ei slik ei! De er mye bedre. Det er klart du kan finne ei orginal russisk ei som går men da har du FLAKS! Og regn ikke med at den går noe særlig lenger enn et par dager :-)

 

Har ikke noe bilde av den men finner du ei klokke som det står Kienzle på er det stor sjanse for at den funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner tråden litt.

På min 1600 er det blitt noe tull med det elektriske i vinter.

 

-Blåe fjernlyslampa funker bare når det er kaldt

-Blinklyset slutter og blinke hvis jeg bremser

-Bakyset på høyre side går ofte (måler bare 12V)

 

Noen som har vært borti lignende? Ideer til hvor jeg kan starte og måle feilsøke?

Lada 2107 1600s 86'

Boble 53'

Mercedes Benz W123 76'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke se bort i fra at det er tenningsbryteren din. Den kan svikte og skape mange rare feil. Min 2105 stoppet (strømkutt) når jeg skrudde på blinklyset. Ble ok når jeg byttet tenningsbryteren. Ellers så kan det være en god idé og gå over sikringsboksen. Den har lett for å dra inn fukt der den sitter i motorrommet. Plukk ut en og en sikring og et og et relé og blås rent, ha på kontaktspray.

 

Når det gjelder den blå lampa for fjernlyset, kan det være feil på lysbryteren, eller mellom lysbryteren og pæra. Kan jo også være at pæra sliter med dårlig kontakt. Ta ut og sjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm kom til og tenke på det slokkende blink lyset vist du ikke finner noe galt i sikringene er sansynligheten for att det er en jordings feil ganske stor. og er det orginal ledninger bak til baklyset vist noe er byttet ut kan ledningene ha for stor resistans slik att spennings tapet blir for stort og du mister en del strøm (er ikke helt sikker på det siste men er jo en mulighet) og den blåe lampa er det nokk bare dårlig kontakt på som lada2103 sier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikle sikle er jo en sånn 2107 jeg har hinsides lyst til å ha til verdags bil men siden det er en 2107 så er det ikke rart att jeg korigerte feil trodde det var en 2106 skjønner du (er lettere å skjønne hvilken bil folk mener vist vi bruker model numrene, syns nå jeg :)) . Men er nokk et rele eller noe sånt ja var litt uklart bilde så såg ikke hva som sto på den er det på russisk kan jeg prøve mej kan alfabetet (litt like stavelser på noen ord men mye rart i det språket ogsa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår