Gå til innhold

Problemer med 1600'n

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei jeg lurer på om det er noen som har hatt ned gir kassa på en lada og vet ossen det satt inne i cupeen for han som jeg kjøpte den av hadde skiftet cluthch og han har ikke satt samen tetninger og diverse saker der og jeg har ikke peil siden det ikke er noe serlig system som jeg kan se iallefall og jeg er ikke den som tok det fra hverandre og vet dermed ikke hvordan det sat noen som vet kom med forslag fungerer sikkert på samme måte med noen av de andre modelene opp til 2107 i alle fall siden det er omtrent samme system legger ved bilder kom med forslag!!!

DSC03945.jpg

DSC03946.jpg

DSC03944.jpg

DSC03943.jpg

DSC03941.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er ikke 100% sikker, men jeg kan fortelle deg dette:

 

Den løse gummikransen skal tres ned på

girstangstappen og tette i fra undersida opp mot hullet i tunnelen. Du skal altså gjøre som på bilde tre, men dytt kransen lengre ned og helt over damasken på girkassa slik at den slutter rundt den og slik at skjørtene havner på undersida av midttunnelen. (Håper du skjønner).

 

Deretter trer du girspaken på tappen fra girkassa. La foringene sitte slik de gjør. Den hvite plastringen låser girstanga til tappen og den skal presses opp i girspaken. (Dette kan være litt trælete).

 

Gummidamasken som sitter på girstanga tres rundt metallfalsen som sitter skrudd på midttunnelen.

 

Når det gjelder damasken i skai, er det blitt gjort en feil ved demontering, ser jeg. Damasken sitter med strikk rundt metallringen og skal løsnes uten at denne metallringen løsnes fra golvteppet. Ta løs metallringen fra skaidamasken og prøv å få den på plass i golvteppet igjen. (Dytt golvteppekanten inn i falsen).

 

Håper det er til hjelp.

 

EDIT: Kan det være at den ytterste gummiforinga skal snus? Tenker meg at den skal sitte konisk og passe til innsnevringa på girspaken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok den er grei tror jeg skjønte det skal se i mårra for den står ikke heme i løten den står på hamar i garasje :) uansett takk så får vi håpe den sitter som den skal etter på syns den var litt rar i forhold til den gamle min (2105) siden den gikk 360' runt uten problemer heg nappet bare litt in her om dagen og da løsnet den men en ting den løse gummisaken skall den sitte under skumgummien som du ser unnder tunelen på bilde 5? hvist jeg har forstått dete riktig da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok dette gikk skjeis for å si det milt metal ringen er ca 1 cm større enn teppet og teppet er trukket med plast på undersidet ig vil ikke akurat "strekke" på seg så ma nok lage en egen ordning på det få en blikkenslager eller noe til å lage en ring som kan trekkes sammen sånn att den kommer neden for og sa lage tilsvarende topp og klemme teppet i mellomm disse som det er gjort på fabrikk og er ikke demonter bart :( skulle ønske forige eier som forøvrig er bil samler hadde hatt såppas vett att ikke ødla bilen invenig men tak for tips ilikavell da lada2103 resten funka:) men ikke denne "stygge" ringen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte meg at du ville få problemer med akkurat det der ja. Synd at noen folk river og sliter når de burde tatt det litt mer med ro og kikket i boka..

 

Men den skal være mulig å få dit igjen, med tålmodighet. Husk på at den er montert dit en gang, riktignok med teppet løst. Så lett blir det ikke...

 

Har du forresten sett innslaget på TV-Norge med bilen din som gikk for ca 2,5 år siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa den er montert der en gang men det som er problemet er at denne ringen består av to plater nemlig den øverste og den nederste den nederste er satt i først sa kom den andre oppå og de ble presset sammen der sån at teppet sitter i mellom disse to og der med er motering utrolig trevali antagelig vis umuligt og teppet er dessuten bøyd opp over prøvd og bryte teppe inn i sporet men det går ikke når ringen er ca 2 cm lenger ut en vanlig når teppet er inne i sporet på ene siden :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har heldig vis fått det til den tilsyne latende ringen var ikke bare to men 3 ringer var hos e blikken slager som så på den momla no greier kom tilbake med ringen i 3 deler :) så nå sitter den som den skall men noen som har tips om tilbake setting av gir spaken den nerderste "foringa" setter seg fast i sporet til den kvite plast tingen hele tiden tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har nå fått på plass gir spaken og tetninger hadde problem med å få den til å være i 1 gir men nå går det som smurt :) og ja lirer på om dette er et problem på 2103 din lada2103 ? : DSC03979.jpg du ser att sol skæjermene ikke sitter i sporet sitt de detter ut for du vet ordet av det noen med samm problem men har tengt på å skifte de holderne må bare finne lke først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår