Gå til innhold

Gratis lastebil/maskinspill! Rigs of Rods!

Ranger emnet


Tombra

Anbefalte innlegg

  • Svar 261
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei igjen!

 

Ford Drifter: Den bilen skal være en redningsbil, for å taue andre med, jeg har ikke fått det til:P

 

Vanskelig å kjøre kran også:P

 

Lykke til!

 

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Ford Drifter: Den bilen skal være en redningsbil, for å taue andre med, jeg har ikke fått det til:P

 

Vanskelig å kjøre kran også:P

 

Lykke til!

 

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

 

takk!

n

 

noen som vet hvor man skal legge andre kjøretøy som man har lastet ned?

 

og hvor finner man kjøretøyene etterpå?

* Nissan Sunny 2,0dLX

* Mazda 818

* Ford Taunus

* 2 x Ford Anglia 105E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Laste)biler / tilhengere / laster legger dere i "\RoR-0.31a\data\trucks\" mappa.

For å kjøre en lastebil / bil, så finner du den i garasjen (gå inn døra på siden av porten, så kommer en meny fram).

 

For å få frem nye tilhengere / laste / båter / fly, så må dere legge det til i ei config fil.

 

Åpne f.eks. "nhelens.terrn" (med notepad eller et annet text-behandlingsprogram) som du finner i "\RoR-0.31a\data\terrains\", på linje 7 vil det stå "//the trucks and loads", under der er det mange linjer som f.eks. "1220, 35, 930, 0, 0, 0, load crate.load".

For å gjøre det lett, så skifter du ut "crate.load" med navnet på den nye tilhengeren / lasten du har lasta ned.

 

Du kan også legge til uten å fjerne det gamle, men da må du forandre posisjonen litt (de tallene før crate.load).

 

Er det noe mer dere lurer på, så bare spør.

 

Hilsen en aktiv RoR modder :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Laste)biler / tilhengere / laster legger dere i "\RoR-0.31a\data\trucks\" mappa.

For å kjøre en lastebil / bil, så finner du den i garasjen (gå inn døra på siden av porten, så kommer en meny fram).

 

For å få frem nye tilhengere / laste / båter / fly, så må dere legge det til i ei config fil.

 

Åpne f.eks. "nhelens.terrn" (med notepad eller et annet text-behandlingsprogram) som du finner i "\RoR-0.31a\data\terrains\", på linje 7 vil det stå "//the trucks and loads", under der er det mange linjer som f.eks. "1220, 35, 930, 0, 0, 0, load crate.load".

For å gjøre det lett, så skifter du ut "crate.load" med navnet på den nye tilhengeren / lasten du har lasta ned.

 

Du kan også legge til uten å fjerne det gamle, men da må du forandre posisjonen litt (de tallene før crate.load).

 

Er det noe mer dere lurer på, så bare spør.

 

Hilsen en aktiv RoR modder :p

 

Kan du modde slik at man kan heise boggien på bilan?

Har prøvd å prøvd. men får ikkje tel det dærre hydrolikk nodsan.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, går fint å modde til det.

Bare å skifte ut fjæringen med hydraulikk.

 

Noen spesielle biler du ønsker å gjøre det på?

jeg kan ta en kjapp test her og se om det funker fint.

 

Edit:

Testa nettopp med den lastebilen som du kan ha andre lastebiler bakpå.

Det går, men blir litt dårlig siden den ikke vil ha noen fjæring bak, og alt av fjæring / oppheng er litt spesielt bygd på den bilen, så når du letter på 1 aksling, så vil den forandre litt på de andre også.

 

Noen lastebiler har litt bedre fjæringssystem, så der vil det fungere bedre (f.eks. på ene semitrallen jeg driver å bygger på. Den har mulighet for å løfte fremste aksling (3 aksla), og det er styring på siste aksel (friksjon basert)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, går fint å modde til det.

Bare å skifte ut fjæringen med hydraulikk.

 

Noen spesielle biler du ønsker å gjøre det på?

jeg kan ta en kjapp test her og se om det funker fint.

 

Edit:

Testa nettopp med den lastebilen som du kan ha andre lastebiler bakpå.

Det går, men blir litt dårlig siden den ikke vil ha noen fjæring bak, og alt av fjæring / oppheng er litt spesielt bygd på den bilen, så når du letter på 1 aksling, så vil den forandre litt på de andre også.

 

Noen lastebiler har litt bedre fjæringssystem, så der vil det fungere bedre (f.eks. på ene semitrallen jeg driver å bygger på. Den har mulighet for å løfte fremste aksling (3 aksla), og det er styring på siste aksel (friksjon basert)).

 

 

kuult, må gjøre det på scania...

kan du lage en Scania R620?

 

Scania R620

industrial09.jpg

* Nissan Sunny 2,0dLX

* Mazda 818

* Ford Taunus

* 2 x Ford Anglia 105E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår