Gå til innhold

Hvem kommer med FWD i år 2007

Ranger emnet


Polo20VT

Anbefalte innlegg

Nei hvis du ikke har sett noen merker så er det jo ikke det. Men blir nok bra med ny blokk. Deilig å vite at allt er på stell når man skal lade på.

 

Men det er da flere plasser her i nærheten hvor man kan teste i trygge omgivelser. Det har blitt gjort mange ganger i sommer og det har funka kanon. Men er jo litt kjedelig når jeg sender melding til deg om du skal bli med ut å gasse også gidder du ikke. Første gangen vi skulle ut å kjøre var du jo veldig ivrig. Men så dabba det liksom bare av. Grunnen til at jeg ikke kom meg på gardemoen var jo at første gangen sto jeg uten kasse og siste gangen var jeg på rudskogen. Men er jo veldig lite dragkjøring i Norge for gatebiler så er kanskje ikke så rart at det dør ut. Street legal er det jo masse av men det er jo bare 201m.

 

Har jo fått parkert noen 13 sekunders biler så jeg er fornøyd.

Så har jeg sprengt en girkasse til da.

 

Regner med at du er klar til 1. mai igjen, da skal vi ta igjen det tapte:thumb

 

hehe... dabba av ja...følte det ble litt for mye rein herjekjøring av det og ikke noe reint dragrace av det... men vi skal nok få testet litt til våren tenker jeg.

 

201 meter er jo greit nok det.. men er bare halve moroa som 402 gir!:driving

 

har du parkert noen biler som har papirer på at de har gått 13sec da? :popcorn eneste jeg har med meg har 13sec bevist her er vel granada`n til 351RS? og den ble det vel aldri noe race med?

 

 

du skal ikke få fiksa problemet med sprengte kassen en gang for alle istedenfor og bytte 2-3stk hver sommer? blir fort dysrt med alle de kassene! eller er det andre prosjekter\store ombygginger på gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

351RS kjørte på 13,62 å 167km/t i sluttfart. Du tviler vel ikke på at jeg klarer å slå det. Gubben tør jo ikke å møte opp så regner med at han skjønner det sjøl:cool: Bilen min går vel sånn ca dobbelt så bra som den gjorde når vi kjørte det første året. Da lada jeg 1kg.

 

Ingen av de 2 bilene som jeg sleit med tidligere i år har sjans nå lada da ca 1.25 mot begge 2. Dette er biler som bør klara høye 12`ere på stripa hvertfall. Med de siste modsa jeg gjorde på slutten av sesongen så maksa jeg turboen ca.1.8kg. på 98oktan.

 

Har kun kjørt mot en bil som hadde tidkort. Det var på 13.6. Da lada jeg 1.25kg.

 

Så føler meg vel ganske sikker på at en 13 sekunders repe bør være innen rekkevidde. Har jeg en person på 100kg+ med meg så spinner den faktisk mye mindre.

 

Men som sagt time will show;)

 

201m er sikkert veldig bra det om man har 4wd. Hvis ikke så synes jeg det blir for tassent.

 

Jeg driver å tenker litt om dagen så vi får se hva som skjer.

I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke det jeg mente. Ene plassen sier han at han bankers skal ta en 13,6 sek bil, å senere i samme inn tror han at han bør klare å komme under 14 sek. njaaaa, SKEPTISK!!!

 

For det første var jo aldri Polo med når jeg kjørte.

For det andre gidder jeg ikke sette hverken bil, lappen, eller liv på spill for å avgjøre dette.

 

Når Polo drar på utstilling på Rudskogen istedenfor å kjøre Drag på G.moen, sier det sitt om både han å meg( som da seff valgte drag), hehe.

 

Men samma det. Jeg HAR et tidkort.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HAR tatt en bil som hadde et tidkort på 13,6 det var med rundt 1.25kg. Nå lader jeg 1.8:camper:

 

Ta en titt i denne tråden du så får du et lite innblikk i hva som faktisk er mulig med en grevling.

 

http://www.zatzy.com/showthread.php?t=288493&page=12&pp=20

 

Den har riktignok litt mindre vekt enn meg. Men jeg har litt mere hester.

Du ser jo at han har en dårlig 60 fot, men toppfarta er jo vannvittig. Å denne har heller ikke sperre, tenkt deg en quaife ATB diff i denne da 351RS:hide

 

Men som sagt jeg har ikke noe tidkort så dette blir bare spekulasjoner å meninger fra min side. Prøver å finne ut hva jeg kunne klart teoretisk sett ikke noe værre enn det. Men håper uansett vi kan fortsette en sunn diskusjon i disse mørke vinterkvelder

 

Hva ble tida de sist gang du kjørte da sleeper. Hørte du fikk en knalltid. Åssen tid tror du at du hadde klart første gangen vi var ute å kjørte:driving

I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ikke hastigheten som var høy, det var vel heller tiden som var dårlig, å en elendig 60 fot, R-dekk tiltross. Det fins grevlinger som går på 10 sek å under, men det var vel ikke det som var spørsmålet.

 

Dessuten komer det snurrer å sprut på min i vinter. Tror du fremdeles du har sjanse?

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HAR tatt en bil som hadde et tidkort på 13,6 det var med rundt 1.25kg. Nå lader jeg 1.8:camper:

 

Ta en titt i denne tråden du så får du et lite innblikk i hva som faktisk er mulig med en grevling.

 

http://www.zatzy.com/showthread.php?t=288493&page=12&pp=20

 

Den har riktignok litt mindre vekt enn meg. Men jeg har litt mere hester.

Du ser jo at han har en dårlig 60 fot, men toppfarta er jo vannvittig. Å denne har heller ikke sperre, tenkt deg en quaife ATB diff i denne da 351RS:hide

 

Men som sagt jeg har ikke noe tidkort så dette blir bare spekulasjoner å meninger fra min side. Prøver å finne ut hva jeg kunne klart teoretisk sett ikke noe værre enn det. Men håper uansett vi kan fortsette en sunn diskusjon i disse mørke vinterkvelder

 

Hva ble tida de sist gang du kjørte da sleeper. Hørte du fikk en knalltid. Åssen tid tror du at du hadde klart første gangen vi var ute å kjørte:driving

 

 

fikk bare 1 forsøk sist jeg var på gardemoen.. blokka sprakk etter litt over 300m og clutchen slura HELE tiden noe som gjorde at jeg måtte slippe opp gassen en 2-3 ganger pr gir på 2-4 gir... og det blir det ikke noe bra tider av...

så tiden ble 12.8 og 182 i mål.

hadde alt holdt som det skulle så burde en midt 11 vært et geit tall som ikke burde vært umulig og treffe.. ( målet er under 11.5 neste sesong..på vanlige gatedekk og pumpe fuel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk bare 1 forsøk sist jeg var på gardemoen.. blokka sprakk etter litt over 300m og clutchen slura HELE tiden noe som gjorde at jeg måtte slippe opp gassen en 2-3 ganger pr gir på 2-4 gir... og det blir det ikke noe bra tider av...

så tiden ble 12.8 og 182 i mål.

hadde alt holdt som det skulle så burde en midt 11 vært et geit tall som ikke burde vært umulig og treffe.. ( målet er under 11.5 neste sesong..på vanlige gatedekk og pumpe fuel)

 

 

 

Ouch, du blir en hard nøtt å knekke.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HAR tatt en bil som hadde et tidkort på 13,6 det var med rundt 1.25kg. Nå lader jeg 1.8:camper:

 

Ta en titt i denne tråden du så får du et lite innblikk i hva som faktisk er mulig med en grevling.

 

http://www.zatzy.com/showthread.php?t=288493&page=12&pp=20

 

Den har riktignok litt mindre vekt enn meg. Men jeg har litt mere hester.

Du ser jo at han har en dårlig 60 fot, men toppfarta er jo vannvittig. Å denne har heller ikke sperre, tenkt deg en quaife ATB diff i denne da 351RS:hide

 

Men som sagt jeg har ikke noe tidkort så dette blir bare spekulasjoner å meninger fra min side. Prøver å finne ut hva jeg kunne klart teoretisk sett ikke noe værre enn det. Men håper uansett vi kan fortsette en sunn diskusjon i disse mørke vinterkvelder

 

Hva ble tida de sist gang du kjørte da sleeper. Hørte du fikk en knalltid. Åssen tid tror du at du hadde klart første gangen vi var ute å kjørte:driving

 

Hvilken bil har du? Bilder/specs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår