Gå til innhold

1989 koenigsEGG, Subaru E12 vurderes solgt. Bergen

Ranger emnet


MaxXximA

Anbefalte innlegg

Subaru'en (koenigsEGGET) fikk dødsdommen, i form av en EU-kontroll denne uken...

Den er godkjent bare tilogmed Mars.

Klarer ikkje å bestemme meg for om eg skal kaste den til høggeren, og få tilbake vrakpant+slippe årsavgift, eller om eg skal beholde den uten skilter, eller om eg skal selge den som et offroad/leke-prosjekt.......[:(]

Eg har hatt bilen i tre år, og fått masse oppmerksomhet med den, og eg e blitt ganske glad i den....Den har SJEL..! Fantastisk gøy bil å kjøre!

 

Men, hvis den selges, så må eg jo nesten få litt $$$ for den: Må dekke inn både årsavgiften,vrakpanten, og en god tusenlapp i reine "kjøpe-penger" tenker eg...

Bilen er sinnsykt gøy å kjøre, og hopper og spretter overalt, og tar seg OVERRASKENDE godt frem i terrenget, til tross for sine små 145-r14-hjul..... (det kan vel de fleste som var i Modalen 30/12-06 skrive under på??) Og på glatten er den SJEFEN, med firhjulstrekken inne..

 

Litt info om bilen;

89modell Subaru E12 (1,2) hekkmotor. med RWD, og elektrisk innkobling av 4x4.. Gått ca 120 000km. reg-nr: TF12283

Vanskelig å starte i kaldt/vått vær, men hvis eg gir den en halvtime med en kupè-varmer som henger og blåser ned på motoren, så starter den ALLTID uten problemer.

både piggdekkene og sommerdekkene har masse mønster, og er lite brukte......

 

 

Manglene som var på EU-kontrollen:

2 - Stor slakk i foringer stabilisatorstag foran, ytre+indre

2 - Farlig rust i ramme begge sider ved bakhjul

2 - Farlig rust ved innfestning til tverrgående rør foran bakhjul

2 - Dårlig innfesting av påbygg - Begge sider, ved bakhjul

2 - Eksosanlegg defekt, bakre del

2 - Ikkje målt avgass, pga lekkasjen

 

Har også en delebil med defekt motor, som kan medfølge for vrakpant.

(kan være kjekt å ha den, for det er nesten ingen høggere som har deler til denne bilen lengre... Har ringt landet rundt et par-tre ganger før eg fikk tak i brukte deler) Og eg har heller ikkje sjekket om rammen på delebilen er noenlunde brukbar, men det blir uansett for mye jobb/utgifter for meg, å fikse alle de punktene på EU-lappen......[:(]

 

Hvis det er interesse, post i tråden her, eller send PM.

 

Mvh MaxXximA

 

32547.jpg

 

(det er forresten UAKTUELT at sete-trekkene medfølger,ved salg!!)

Subaru_Okt2006.jpg

 

KoenigsEGG.jpg

 

SUBARU_.jpg

'97 Nissan Maxima http://www.nccn.no

'73 Datsun 160B http://www.datsunpmcregisteret.no

EX: '89 Subaru E12 4x4

EX: '85 Scorpio 2.8 4x4

EX: '86 Scorpio 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta må jo væra et perfekt prosjekt for en eller anna gærning her på forumet. Bare og butte nedi en turbo mata subaru boxer, så har man en perfekt bakhjuls ræser. Hører jeg scrat?

 

..ganske gøy sladdebil, det der, pga den korte hjulavstanden...

på snø/is, og med bare bakhjulstrekk, sladder den avgårde lett som ingenting..

4x4-sladdene krever naturlig nok litt større fart/plass, men det er skikkelig gøy,det og..

Forresten så lar det seg gjøre å sladde litt på våt vei, no når piggdekkene er på.

'97 Nissan Maxima http://www.nccn.no

'73 Datsun 160B http://www.datsunpmcregisteret.no

EX: '89 Subaru E12 4x4

EX: '85 Scorpio 2.8 4x4

EX: '86 Scorpio 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår