Gå til innhold

Stempelspørsmål

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Når en sylinder 10.7 cm i diameter, hvor stort skal stemplet være?

noen som kan svare på det..kiddie

 

Denne klaringen angis av stempelprodusenten og avhenger av en rekke ting, blant annet om stempelet er smidd eller støpt som Bosanova antyder høyere opp i tråden. På mine smidde JE-stempler (som jeg for øvrig ønsker pokker i vold) mener jeg å huske at klaringen var en tidels millimeter eller så.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne klaringen angis av stempelprodusenten og avhenger av en rekke ting, blant annet om stempelet er smidd eller støpt som Bosanova antyder høyere opp i tråden. På mine smidde JE-stempler (som jeg for øvrig ønsker pokker i vold) mener jeg å huske at klaringen var en tidels millimeter eller så.

ja, dette stemmer nok! ;) Mine smidde KB skal oxo ha 1/10 mm... Klaringen variere litt utifra hva og hvordan, om det er i båt/bil, lystgass osv.

Større påkjenning/høyere varme = større klaring.

Forstod på denne karen at han lurte på hvordan stempel han skulle ha. Og at muligens han var ute etter om han hadde 350 +.030 osv.

Slik at det var enklere å kunne grave opp hva han trengte...

Blir spennede å se om det er noe støpenr på den blokka.

Dette løser vi, ble bare litt skeptisk til borringa på blocka... Kan jo hende det manglet en "1" der, så borringa er 10.17cm, det er jo i nærheten av std 350 borring.

To hot for heaven, to fucked up for hell...

http://www.dudez.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10.2 skal det være, så skjønner gått at dere ikke fikk det til å stemme kiddie

350 std = 4 inch = 101.6 millimeter

350 +.030 = 4.03 inch = 102.362 millimeter

 

Det du lurer på er nok om blokka er borret eller ikke?

Når du bestiller stempel er spørsmålet om blokka er standard eller borra, evt hvor mye den er borra... Eller er jeg helt på trynet?

To hot for heaven, to fucked up for hell...

http://www.dudez.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

350 std = 4 inch = 101.6 millimeter

350 +.030 = 4.03 inch = 102.362 millimeter

 

Det du lurer på er nok om blokka er borret eller ikke?

Når du bestiller stempel er spørsmålet om blokka er standard eller borra, evt hvor mye den er borra... Eller er jeg helt på trynet?

 

blokka er borret med 030, har en annen tråd i forumet, under" kan noen svare på dette" gå dit så finner du motor numret, årsak til jeg tok ut motoren får overhaling, var en ulyd som jeg ikke kunne identifisere, en "pling" kirkeklokke lyd. var litt usikker på om det kunne være skjørtebank. har noen hatt problem med stemplet som driver bensinpumpa?

Kamlagret som sitter nermest registre, er ødelagt, kan jo være det å, kiddie blir litt usikker når jeg ikke finner noe feil, har det vert noe, har det vert greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke vært noen hobbymekanikere der og honet vekk slitekanter da? Det kan forklare de ukurante målene.Du skulle kansje lånt deg et mikrometer slik at du fikk målt diameteren lenger nede i sylinderen også.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blokka er borret med 030, har en annen tråd i forumet, under" kan noen svare på dette" gå dit så finner du motor numret, årsak til jeg tok ut motoren får overhaling, var en ulyd som jeg ikke kunne identifisere, en "pling" kirkeklokke lyd. var litt usikker på om det kunne være skjørtebank. har noen hatt problem med stemplet som driver bensinpumpa?

Kamlagret som sitter nermest registre, er ødelagt, kan jo være det å, kiddie blir litt usikker når jeg ikke finner noe feil, har det vert noe, har det vert greit...

Hm.. jeg har ikke opplevd noe pling lyd i noe motor noen gang, men støtstangen til bensinpumpa kan jo generere sånn lyd muligens...

Kammlageret nærmest registeret har dårligst oljetrykk, så det er som regel det mest slitte oxo. Samme gjelder opplagringa av veiva.

To hot for heaven, to fucked up for hell...

http://www.dudez.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. jeg har ikke opplevd noe pling lyd i noe motor noen gang, men støtstangen til bensinpumpa kan jo generere sånn lyd muligens...

Kammlageret nærmest registeret har dårligst oljetrykk, så det er som regel det mest slitte oxo. Samme gjelder opplagringa av veiva.

 

eine ventiløfter var slitt 1mm inn på mitten, kammen var like fin. det kan være den som har laget den pling lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår