Gå til innhold

Min lille Z


aryx

Anbefalte innlegg

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dette er en 280 ZX TT (Turbo-Targa) fra 81. Dvs "neste generasjon" Z.

 

Denne bilen har en artig historie. En nordmann var i USA og på et kjøpesenter kjøpte han ETT lodd av en søt negresse som satt og solgte billodd. Nordmannen stakk av med førstepremien og satte bilen på en båt hjem til Norge hvor han kjørte med den i ett års tid.

Mannen het Bjørn Rune Gjelsten....

 

Bilen er en "GL" utgave og har alt det ustyret som det var mulig å putte på en ZX i 81. Bl.a "gulldekor" og gullfarvede felger.

Selvfølgelig skinninteriør, automatgir, klimatronic, skinnposer med Z-emblem til targalukene, cruisecontrol og brune (ikke blå) vindu.

post-3789-13804852475476_thumb.jpg

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste bilde i denne "kavalkaden" - Z er og blir en herlig bil.......

 

Jeg har 50.000 km bak rattet i 240Z og når en har lært å kjenne bilen, så blir en så "i ett" med den. Den er helt utrolig fin å kontrollere, og en tunet bil er en drøm å kjøre selv i dag. Og vi snakker jo om en "veteranbil"... Bilen er ikke direkte lettkjørt, og har noen svakheter som svært bråkete bakaksel (uten at det behøver å være noe "galt" med den), at eksosen dras inn i bilen når du kjører med sideruta nede (lukter påhengsmotor av det når du har kjørt) og om du kjører på bane med den så henger ikke bremsene med.

Karosserideler kan være vanskelig, men mye reproduseres i USA, og særlig firmaet "Victoria British" har utrolig mye deler.

 

Vi bestilte deler fra VB for omlag 50.000,- NKr til en Z som vi restaurerte - og bestillingsseddelen ble faxet over på tirsdag. Torsdag ettermiddag samme uka rygget en budbil opp til trappa og leverte en PALL med deler.........

 

Visste dere forresten at i Kr.sand finnes det en rød Z med Skyline motor (nevnt tidligere i tråden?), - at det er 3x 240Z med V8, og en haug med turbo-konverterte Z'er i Norge??

post-3789-13804852475546_thumb.jpg

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får liksom ikke gitt meg jeg......

 

Dette er 72 240Z (2 seter) som er tatt inn fra USA. Der hadde de IKKE spoilere (bakluka + gummileppa foran under fangeren), USA-bilene har også 4 trinns girkasse og noe mykere fjærer enn europa-utgavene, (samt at de har sidemarkeringslys på bakskjermene og røde blinklys.) De har ofte et aftermarket airconditionanlegg som ble satt på av de forskjellige forhandlerne, pluss at de er nedlesset med eksosrensesystem som tar nesten 20 hk.

Denne bilen tok vi det vekk på, skiftet alle gummilistene rundt om, trekte opp setene i ekte skinn (i originalmønstret), nye tepper, 2 timer hos rustsveisern, ny lakk, nye dekk, nye dempere og noen andre fjærer.

 

Selv om du skulle ta inn en bil - som denne - fra California, så må du regne med noen timer rustsveising på dem.

Denne solgte jeg til Tromsø, og den er til salgs igjen for 99.000 kr.

 

Fargen er original...

post-3789-13804852475744_thumb.jpg

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår nyrestaurerte 1973 240Z (sølv med rødt interiør) som er påkostet like under 200.000,- (pluss kjøpesummen).

Bilen er importert på vanlig måte (ikke som veteranbil) fra San Diego, California i 2001, og har ALLE kvitteringene på det som er gjort med bilen fra første dag. Kjøpt privat av dama som kjøpte bilen ny (som 35 åring) og solgte den da hun var 63.

post-3789-13804852475832_thumb.jpg

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår