Gå til innhold

Min lille Z


aryx

Anbefalte innlegg

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by aryx

Ja, fet lyd på den, høres nesten ut som en v8er.

 

Ga ikke så alt for mye for den, 20.000,- fikk jeg den for.

 

20.000,- :eek:

Det var den nok verdt!!!

Så en i lokal-avisa for ett år siden, den skulle han ha 20.000,-, og den var RUSTEN!

 

Må skaffe meg ett vrak av en 240/260Z! Lyst til å lage en street-racer/bane-bil :D

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a32

 

20.000,- :eek:

Det var den nok verdt!!!

Så en i lokal-avisa for ett år siden, den skulle han ha 20.000,-, og den var RUSTEN!

 

Må skaffe meg ett vrak av en 240/260Z! Lyst til å lage en street-racer/bane-bil :D

 

Ja, fikk den billig, fikk den til restaureringspris :) Vil tro den er verdt opp mot 80.000 når den begynner å bli strøken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

20 lapper for en Z er råbillig (selv om det er en "buss" (2+2)). Selv dårlige karosserier er dyre - og du har gjort et kupp.

 

Når det gjelder 1 forgasser, så har aldri noen Z hatt enkel forgasser, så jeg vil tro at den stammer fra en annen Datsun, Laurel eller 240C/260C. Evt så er hele motoren byttet og det har blitt satt inn en motor fra en av nevte bilene.

 

Alle 240Z var 2 setere.

 

Det ble totalt importert 51 stk 260Z 2+2 til Norge. Om du gir meg regnumret på bilen din, så kan jeg fortelle litt mer om den - og hvilket nummer den er i "rekka".

Av 260Z 2-setere ble det importert 37 stykker.

 

Jeg kjøpte min første 240Z i 87, og det har vært og er mange fine slike biler i norge. Det er en klassiker, og prisene kryper sakte og sikkert oppover. Mange av de norske bilene har vært ganske dårlige, og det er, bortsett fra karosseriskader, særlig rusta som tar dem. De ruster mye, og overalt. Særlig utsatt er rammevanger foran, kanaler (i endene), gulvet (starter i hjørnene), A-stolpene ved frontruta, taket (ved takrenna men også der baklukehengslene er), bakpanelet (åpne bakluka og se "over" baklyktene), overgangen mellom innerskjermer foran og torpedovegg, -og selvfølgelig framskjermer, hjulbuer og dører.

 

Legger ved noen bilder med litt forklarende tekst...

 

 

Min gamle 240Z som hadde 280ZX Turbo motor, -injection og intercooler. BorgWarner kasse (Corvette) og bremser fra Jaguar XJS V12. Spesialbestilte fjærer og gule Konidempere, oljekjøler på bakakslingen og 4 punktsseler. Ved 1.5 i ladetrykk spant den på 3.gir på tørr asfalt i 90 og dette var liksom "før" Powerzone og alle disse trimmingsfirmaene dukket opp.

300+ hester (1.1bar) og gjorde 0-200 på 18 sekunder..... Nådde 200 på 3. gir og hadde 250 km/t OPP Lyngåsbakken (heter det det?? - etter bomstasjonen v Drammen). Dette var i 89.... - og det var FORT i den tiden.

post-3789-13804852474569_thumb.jpg

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår