Gå til innhold

Sett litt på C8


kennyo

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Jeg er en av to som driver Bil-huset a.s på Kongsvinger., vi er Subaru og Citroen forhandlere, Citroen har vi solgt siden 1991. Jeg må bare si att det har skjedd utrolig mye de siste årene på Citroen. Nå er dette meget bra biler som ikke bare har en av verdens beste dieselmotorer men også noe av det bedre når det gjelder karrosseri. Mange dyrere europeere og endel japser sliter mye med rust til og med på dagens modeller. Det er tross alt en viktig faktor att bilen ikke ruster opp.

 

Kontakt meg hvis du ønsker mere info om de enkelte modellene.

 

Mvh Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Jeg har også fått flere andre, positive tilbakemeldinger ang. C8. Det eneste jeg har hørt, som kanskje kan være et ankepunt, er at lakken skal ha det med å skalle av i/ved skyvedør-skinnen. Er dette noe dere har erfart? Vi avventer tilbakemelding ang evt. varebil-godkjenning av C4 Picasso. Dersom denne IKKE blir godkjent (noe som er tvilsomt), må jeg si at C8 ligger veldig godt an til å bli vår neste bil :) Vi har prøvekjørt flere biler nå, inkl. begge disse Citroenene, og så langt ser det ut som det blir Citroen på oss. :) Vi er rett og slett mektig imponert over kjøreegenskaper, utstyr og komfort! :)

 

Men vi har også tenkt å teste nye Outlander, dersom den kommer på grønne skilt. Det KAN være en outsider ;) Tiden får uansett vise hva det blir til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Igjen!

 

Vi har ikke på de 14 stk C8 ene vi har levert hatt noe problemer i hele tatt med karrosseri. C4 picasso er en herlig bil, men tror også som deg att det skal holde hardt om vi får denne på grønne skilt., vet det jobbes med, men importør er veldig forsiktig med å love denne som varebil. Men det står visst om veldig lite. Du får utrolig mye bil for pengene her, spesielt med en C4 Picasso., denne gikk også mye ned i pris etter avgifts forandringene 01.01.07.

 

Ser du også nevner nye Outlander som potensiell.., da kan jeg glede deg med att du da uansett kan kjøpe Citroen......Nye Outlander er faktisk en samarbeidsbil mellom Mitsubishi og PSA (Peugeot og Citröen). Så Citröen kommer med denne antagelig først til høsten med navnet C-crosser. Denne kommer mest sannsynlig med PSA sin 2.2HDi motor. Har bilder av denne på jobben, så gi meg mail adressen din så kan jeg sende deg de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi venter i spenning på ja/nei til C4 på grønne skilter. Venter svar neste uke. Vet det om Outlander / C-Crosser og 4007 ja. Men vi regner med at vi kjøper ny bil før franskmennene sine kommer på markedet. Godt å høre at alt er bra med karrosseri på C8! Vi er litt ambivalente ift. Citroen. C4 Picasso er billigere i drift og innkjøp, og har en spennende moderne design. Men C8 fant vi mer komfortabel, og vil nok ha større nytteverdi for oss (Det er vel en grunn til at den som 7-seter koster ca. 150k mer enn C4...). Men alt står og faller vel egentlig på ja/nei til grønne skilter på C4. Om det blir nei, er C4'en ubrukelig for oss, da gulvet bak ikke blir 100% flatt (har testet) :( Sender deg e-mail-adressen min til deg på PM, vil gjerne se bildene, skal bli spennende å sammenlikne C-Crosser med Outlander i alle fall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter hadde C8 selv, han hadde vel det som kalles mandagsbil, hadde no feil med girkassa, sånn at den gikk i nødmodus.. Men dette har faktisk ikke skremt han fra C8.. Han har sagt at når han selger sin 06 modell Mercedes C220CDI (eller hva den heter), så skal han ha C8 igjen.. Og det vil vel si i år..

 

 

Har prøvd dem selv og, kun HDI med automat vel og merke, men er ganske mye komfort, og merker egentlig ikke så mye skrangling etc som man skulle vente av en stor varebil..

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, og jeg tror han gjør et godt valg med å velge C8 igjen. :) I går tok vi en siste kontroll av bilen, og det viser seg dessverre at den blir for bred for oss :( Burde ha sett dette på første testen, men det gjorde vi altså ikke. For å slukke sorgen, satt vi oss for moro skyld inn i en C5 som stod utstilt.

 

...og nå blir det prøvekjøring av en C5 i stedet :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår