Gå til innhold

Nova 68 historikk

Ranger emnet


Nova68

Anbefalte innlegg

  • Svar 264
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Då har din Nova en lååång streetrace historia !! tror den gick i södra Sverige innan M.Appelgren och Bosse Svedemar tog över, de åkte som du säger small block.

Den har även vunnit Stockholm open 2ggr !! med Tom Johansson bakom ratten,

Därefter gick den i Ljusdal hos Tomas Wiberg, åkte Pro street i NPSC. 530cui och lustgas

Den bilen är fin !! Hooks hard on the street !!!!!!

 

Ja. Jag har en Nova 66 super gas bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Håriga Resor" ja alias Nils Kvernmo!

Hadde løstnet et stag i K-linken på chevellen når han kjørte på Right On i 05.

Vet vel ike no særlig mere jeg helle jones enn at motoren er et Fannrem motorverksted bygg.

 

Her er Kvernmo`n i aksjon på værnes

 

<a href=img5900hk1.jpg' alt='img5900hk1.jpg'>

 

http://www.nygardmotorsport.com . sjekk forresten hjemmesida til Nygård Motorsport. Lite klipp fra bremsinga va motoren i Corvetten

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Håriga Resor" ja alias Nils Kvernmo!

Hadde løstnet et stag i K-linken på chevellen når han kjørte på Right On i 05.

Vet vel ike no særlig mere jeg helle jones enn at motoren er et Fannrem motorverksted bygg.

 

Her er Kvernmo`n i aksjon på værnes

 

<a href=img5900hk1.jpg' alt='img5900hk1.jpg'>

 

http://www.nygardmotorsport.com . sjekk forresten hjemmesida til Nygård Motorsport. Lite klipp fra bremsinga va motoren i Corvetten

 

Ok bilen var noe rar etter det draget:)

Snakket litt med Nils på Gardemoen 05,etter det eg husker bygget han motoren selv,Dart block,afr topper,15-1 i komp,lemons headers,tunnelram innsug,rekner med at kammen er ganske hårete ja:ahahahhaha:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har din Nova en lååång streetrace historia !! tror den gick i södra Sverige innan M.Appelgren och Bosse Svedemar tog över, de åkte som du säger small block.

Den har även vunnit Stockholm open 2ggr !! med Tom Johansson bakom ratten,

Därefter gick den i Ljusdal hos Tomas Wiberg, åkte Pro street i NPSC. 530cui och lustgas

Den bilen är fin !! Hooks hard on the street !!!!!!

 

Ja. Jag har en Nova 66 super gas bil

 

Ja fortell litt om den da:) motor/gear osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæ hadde våre kult dæ,filma du dæ drage mæ gass?

 

Go hjul de dåkke au,og alle andre:)

 

Jepp, filma både med og uten gass.

Men er bare slik dårlig mobil film, men kan se om jeg får konvertert den til mpeg eller noe i den duren og lagt det ut på youtube.com eller lignende :)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har din Nova en lååång streetrace historia !! tror den gick i södra Sverige innan M.Appelgren och Bosse Svedemar tog över, de åkte som du säger small block.

Den har även vunnit Stockholm open 2ggr !! med Tom Johansson bakom ratten,

Därefter gick den i Ljusdal hos Tomas Wiberg, åkte Pro street i NPSC. 530cui och lustgas

Den bilen är fin !! Hooks hard on the street !!!!!!

 

Ja. Jag har en Nova 66 super gas bil

 

Foresten husker du noen tider når den åkte Pro street?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fikk til et prøve runde på finalene i midtnorges cupen på frøya,

kjørte 7,77 som beste tid etteer litt trixing med dyser , da den gikk for fett.

 

blir vell prøvd med litt mer fortening og lese plugger til års tenker jeg:driving

 

Det jo kjempe bra det,litt justering kanskje du klarer klyppe av litt til,men street legal breaker du jo ud under 7,7.

Kjørte 7,4 i fjor med chevellen på fyrsta draget,det ble med det draget:crazysant:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyno filma :D

 

Uten gass:

 

Med gass:

 

200 eller 250hk med gass om eg ikkje husker feil, ser røyk skya når han klemmer inn gassen :)

 

ENJOY :D

 

PS: Koss blei lyden? Va jævla dårlige på den bærbare pc`en min iallfall :(

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår