Logo

Gå til innhold

9Får jeg veteran skilter?

Guest_brunerune_*

Guest_brunerune_* 27.November.06 - 2:30

• Opp

Guest_brunerune_* 27.November.06 - 2:30

• Opp

Har fått en audi 80gt 1975 som sist er regga i sverige. Skal vises på BT, for så å få norske skilter på denne. Vil jeg få veteran skilter, eller helt nye? Som i mitt tilfelle blir RJ skilter.

VIL HA VETERAN SKILTER!
    Hersker Hans

Hersker Hans 27.November.06 - 6:53

• Opp

Hersker Hans 27.November.06 - 6:53

• Opp

tror du kan få det hvis du spør, men egentlig så var det vel ikke "veteran" skilter i 1975 ?
    Lada2103

Lada2103 27.November.06 - 7:02

• Opp

Lada2103 27.November.06 - 7:02

• Opp

Du får skilter i den utførselen som var i 1975, det vil si i tykk aluminium uten refleksbelegg, med to bokstaver.
    caterpillar

caterpillar 27.November.06 - 7:21

• Opp

caterpillar 27.November.06 - 7:21

• Opp

å du kan velge bokstav å nr( au 1975 ) fx....
    eller??
    TurboKnut

TurboKnut 27.November.06 - 10:20

• Opp

TurboKnut 27.November.06 - 10:20

• Opp

Nei du kan ikke velge bokstaver eller tall.
    Du får det første neste ledige skilt som er tilgjengelig - med blå kant og norsk flagg.
    Skal du ha veteranskilt må du be om dette når du registrerer bilen, - da får du en annen rekvisisjon fra BT og du må selv finne et firma som kan lage slik skilt til deg. Og det skiltet er slik som Lada 2103 beskriver det - tykk aluminium og to bokstaver (men samme bokstaver og tall som de allerede har plukket ut til deg).

Denne typen skilt kan du få:
    Postet bilde
    Guest_brunerune_*

Guest_brunerune_* 27.November.06 - 17:32

• Opp

Guest_brunerune_* 27.November.06 - 17:32

• Opp

Nei du kan ikke velge bokstaver eller tall.
    Du får det første neste ledige skilt som er tilgjengelig - med blå kant og norsk flagg.
    Skal du ha veteranskilt må du be om dette når du registrerer bilen, - da får du en annen rekvisisjon fra BT og du må selv finne et firma som kan lage slik skilt til deg. Og det skiltet er slik som Lada 2103 beskriver det - tykk aluminium og to bokstaver (men samme bokstaver og tall som de allerede har plukket ut til deg).

Denne typen skilt kan du få:
    [IMG]http://i58.photobuck.../DSC00029-1.jpg[IMG]

Jepp, var ute på BT i snakka med de idag. Jeg vil få RE XXXXX skilter. Kjipern:p Jeg som ville ha gamle med GT XXXX...
    TurboKnut

TurboKnut 27.November.06 - 20:07

• Opp

TurboKnut 27.November.06 - 20:07

• Opp

GT xxxx har du aldri kunnet få siden GT er en bokstavserie som aldri har vært i bruk.
    G har ikke vært i bruk i Norge siden i 1928 da den ble overtatt av Z, - og det ser helt feil ut når 60' og 70'talls biler kjører rundt med G-xxxx skilt.

Du kan jo se om du finner en annen bokstavkode som er i bruk i dag som du heller kunne tenke deg - AA feks (Audi-Audi) og registrere bilen på denne serien.

Alle BT kan registrere bilen på skilter som har bokstavserier som er i bruk fra andre distrikt.
    Sower

Sower 27.November.06 - 21:54

• Opp

Sower 27.November.06 - 21:54

• Opp

litt O.T ... men, jeg beundrer det lille oppslagsverket du har i hodet ditt knut.. :D
    TurboKnut

TurboKnut 27.November.06 - 23:03

• Opp

TurboKnut 27.November.06 - 23:03

• Opp

Takk - på fagspråket kalles det vistnok autisme :watchout :watchout
    ultimateVW

ultimateVW 28.November.06 - 17:11

• Opp

ultimateVW 28.November.06 - 17:11

• Opp

meget bra skiltsie:

http://www.latorskil...ng-veteran.html

Finner du ikke svar på det du lurer på? Her ser du hvordan du spør om noe nytt