Gå til innhold

Får jeg veteran skilter?

Ranger emnet


Gjest brunerune

Anbefalte innlegg

Har fått en audi 80gt 1975 som sist er regga i sverige. Skal vises på BT, for så å få norske skilter på denne. Vil jeg få veteran skilter, eller helt nye? Som i mitt tilfelle blir RJ skilter.

 

VIL HA VETERAN SKILTER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du kan ikke velge bokstaver eller tall.

Du får det første neste ledige skilt som er tilgjengelig - med blå kant og norsk flagg.

Skal du ha veteranskilt må du be om dette når du registrerer bilen, - da får du en annen rekvisisjon fra BT og du må selv finne et firma som kan lage slik skilt til deg. Og det skiltet er slik som Lada 2103 beskriver det - tykk aluminium og to bokstaver (men samme bokstaver og tall som de allerede har plukket ut til deg).

 

Denne typen skilt kan du få:

DSC00029-1.jpg

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du kan ikke velge bokstaver eller tall.

Du får det første neste ledige skilt som er tilgjengelig - med blå kant og norsk flagg.

Skal du ha veteranskilt må du be om dette når du registrerer bilen, - da får du en annen rekvisisjon fra BT og du må selv finne et firma som kan lage slik skilt til deg. Og det skiltet er slik som Lada 2103 beskriver det - tykk aluminium og to bokstaver (men samme bokstaver og tall som de allerede har plukket ut til deg).

 

Denne typen skilt kan du få:

http://i58.photobucket.com/albums/g258/turboknut/DSC00029-1.jpg

 

 

Jepp, var ute på BT i snakka med de idag. Jeg vil få RE XXXXX skilter. Kjipern:p Jeg som ville ha gamle med GT XXXX...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GT xxxx har du aldri kunnet få siden GT er en bokstavserie som aldri har vært i bruk.

G har ikke vært i bruk i Norge siden i 1928 da den ble overtatt av Z, - og det ser helt feil ut når 60' og 70'talls biler kjører rundt med G-xxxx skilt.

 

Du kan jo se om du finner en annen bokstavkode som er i bruk i dag som du heller kunne tenke deg - AA feks (Audi-Audi) og registrere bilen på denne serien.

 

Alle BT kan registrere bilen på skilter som har bokstavserier som er i bruk fra andre distrikt.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår