Gå til innhold

Bygge om b230a til turbo.

Ranger emnet


Torbergsen

Anbefalte innlegg

jeg hadde i allefall ikke kjørt rundt med 1 bar på en a motor om den skal være veldig pålitelig. men litegrann tåler den jo.

 

Det skal jeg være enig i.! Hadde aldri turt det selv.. Men det skal gå.. Men som sagt.. Forgasseren tåler bare 0,7max.. Motoren skal visst ha rundt 180hk ved turbo og evt litt annent.. Burde holde i massevis

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det skal jeg være enig i.! Hadde aldri turt det selv.. Men det skal gå.. Men som sagt.. Forgasseren tåler bare 0,7max.. Motoren skal visst ha rundt 180hk ved turbo og evt litt annent.. Burde holde i massevis

 

det er vel på en ET motor. mener ene kameraten min preka på 140 eller noe jeg. men det gasser greine er jeg ikke helt inne i gett.:P

audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel på en ET motor. mener ene kameraten min preka på 140 eller noe jeg. men det gasser greine er jeg ikke helt inne i gett.:P

 

Det er nok mer.! Jeg hadde 140hk på min 2L turbo før.. Det var riktig nok en 2,1L topp da.. Så litt ekstra futt fikk den jo bare der.. Men det er hva vi kom ca frem til når vi holdt på å regne og undre.. Men seff dette er jo et + - stykke man aldri kan få riktig på.. Uten dyno

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mer.! Jeg hadde 140hk på min 2L turbo før.. Det var riktig nok en 2,1L topp da.. Så litt ekstra futt fikk den jo bare der.. Men det er hva vi kom ca frem til når vi holdt på å regne og undre.. Men seff dette er jo et + - stykke man aldri kan få riktig på.. Uten dyno

 

om du ser på 740in til b230 ft bremsa han 175hk på hjula med ft motor med chip, oppstilt trykk osv. så er nok ikke så mye i den gasser motorn.

audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger ikke bruke så allverden, jeg kjørte med en forgasser turbo motor som var bremsa 300hk, 2 dobble osv, på pen kjøring så brukte den ikke mer enn 1.5, men på bann gass derimot skal jeg ikke si no... men draget veide jo opp litt da;);)

-67 VW boble (herbie)

-78 Volvo 242 V8

-78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition

-01 Ford F250 *Powerstroke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger ikke bruke så allverden, jeg kjørte med en forgasser turbo motor som var bremsa 300hk, 2 dobble osv, på pen kjøring så brukte den ikke mer enn 1.5, men på bann gass derimot skal jeg ikke si no... men draget veide jo opp litt da;);)

 

Finnes det no mellomting mellom tomgang og fullgass på volvo? :hvaskjera

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe det er det da, skulle nesten ha blitt kursa i pen kjøring tror jeg

 

Du eller jeg? evt begge?

 

Det er jo ikke umulig at du ser den svarte satans delebilen min kjøre rund i Asker da.. =p Har nesten alltid en breisladd rund en sving.. Sikkert grunnen til at jeg blir stoppa i ett sett

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min siste B230AT kjørte eg på 1,1bar og det gjekk no bra:)hadde då 740 intercoler, magnettenning m/bort kobla vacum klokke å stilt tenninga på ca.26grader på 4000rpm, blenda av kjølevann slyfa som går gjennom innsugsmanifolden og innsugs temp. gjekk ned ifra 80grader til 28grader, 3" jt effektanlegg,sportsfilter med kaldluft inntak i grillen.. AT motorane har ca.140hk orginalt..vekje kor mykje der va etter på? men flisa lett BMW 325 som skulle ha ca.194hk. :)

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår