Logo

Gå til innhold

42Bygge om b230a til turbo.



Torbergsen

Torbergsen 21.November.06 - 16:09

  • #1
  • Opp

    Torbergsen 21.November.06 - 16:09

  • #1
  • Opp

    hei. har en b230a som jeg tenkte jeg skulle bygge om til turbo.
    hva trenger jeg? hva må jeg gjøre? noen som kan hjelpe meg?
    JokkmokkTurbo

    JokkmokkTurbo 21.November.06 - 16:35

  • #2
  • Opp

    JokkmokkTurbo 21.November.06 - 16:35

  • #2
  • Opp

    Heisann... Det du trenger er.. Mye mer enn du ønsker..
    Se på linken min under.. Litt der.!

    Bunnpanne
    Turbo
    Turbo grenrør
    Blå forgasser
    Spesiell bensin"pumpe"
    Får du ikke den blå forgasseren så har du brukt masse penger på ingenting..
    Akuratt som jeg har gjort.. Pluss at det vil aldri gå så jevnt og godt som en innsprutsmotor
    Torbergsen

    Torbergsen 21.November.06 - 16:45

  • #3
  • Opp

    Torbergsen 21.November.06 - 16:45

  • #3
  • Opp

    går det ikke an og bygge om til innsprøytning? eller?
    virtual

    virtual 21.November.06 - 16:49

  • #4
  • Opp

    virtual 21.November.06 - 16:49

  • #4
  • Opp

    Da er det nesten bedre at du bare kjøper deg en hel motor, så er det holdbart også.
    JokkmokkTurbo

    JokkmokkTurbo 21.November.06 - 16:50

  • #5
  • Opp

    JokkmokkTurbo 21.November.06 - 16:50

  • #5
  • Opp

    Joa.. Men da må du borre noen noen sensorer og møkk..
    Kan ta litt hint av denne:

    http://www.bilforume...ad.php?t=101600

    http://www.bilforume...ad.php?t=138991
    JokkmokkTurbo

    JokkmokkTurbo 21.November.06 - 16:51

  • #6
  • Opp

    JokkmokkTurbo 21.November.06 - 16:51

  • #6
  • Opp

    Da er det nesten bedre at du bare kjøper deg en hel motor, så er det holdbart også.


    Holbart er det garantert.! B230A motorer med 10,8 i komp tåler 1bar.! uten prob.. Så det holder i lange baner
    Torbergsen

    Torbergsen 21.November.06 - 17:27

  • #7
  • Opp

    Torbergsen 21.November.06 - 17:27

  • #7
  • Opp

    har turbo gasser, trykk boks, ic, oljekjøler, turbo, turbo manifoil og en 531 topp liggende. tenkte jeg skulle bruke noe av dette. går det ann og lage oljeretur selv? eller må jeg ha en ny bunnpanne med det?
    totte88

    totte88 21.November.06 - 17:30

  • #8
  • Opp

    totte88 21.November.06 - 17:30

  • #8
  • Opp

    du kan jo så klart borre hull å lage retur selv i bunnpanna.. alt avhenger av hvor flink håntverker du er!
    JokkmokkTurbo

    JokkmokkTurbo 21.November.06 - 17:33

  • #9
  • Opp

    JokkmokkTurbo 21.November.06 - 17:33

  • #9
  • Opp

    Helt sant det :) Vanligvis ikke no problem.!
    Hvordan forgasser har du? Har turbo gasser på min B230AT selv.. Men den gir fortsatt for lite..
    Torbergsen

    Torbergsen 21.November.06 - 19:04

  • #10
  • Opp

    Torbergsen 21.November.06 - 19:04

  • #10
  • Opp

    er ikke helt sikker på hva gassern min heter men det ska jeg finne ut.
    hvor mye er en b230a motor god for (ladetrykk)? har hørt at rådene er veldig svake. noen som kan svare på dette?
    Torbergsen

    Torbergsen 21.November.06 - 21:01

  • #11
  • Opp

    Torbergsen 21.November.06 - 21:01

  • #11
  • Opp

    det er vertfall blå kork på gassern.
    Torbergsen

    Torbergsen 21.November.06 - 22:33

  • #12
  • Opp

    Torbergsen 21.November.06 - 22:33

  • #12
  • Opp

    kan jeg bruke den orginale innmaten? er det bare å legge på to topp pakninger? eller må jeg skaffe meg lav komp stempler? andre råder? hvor mye tåler veiva? hva kan jeg bruke for noe? er det noen der som eventuelt har å selge meg? har en b230a.
    JokkmokkTurbo

    JokkmokkTurbo 21.November.06 - 22:43

  • #13
  • Opp

    JokkmokkTurbo 21.November.06 - 22:43

  • #13
  • Opp

    Tja.. Du kan nok bare frese på turboen og alt.. hvis du har den forgasseren.! =) Du bør kjøpe en skikkelig topp pakning.. Koster deg sikkert 2000kr.. Men vel verd når det kommer til slutten
    http://www.kgtrimnin...toppspecial.htm :) Motoren skal visst tåle 1bar.. Hvis du gjør et skikkelig grunnarbeid.. =) Men Forgasseren din tåler max 0,7bar..
    Den forgasseren din tilhører turbokittet fra volvo.. Så det skal nok gå greit..
    Kompen er nok litt høy.. Men kjører jo rundt sånn jeg også.. Eller gjorde.. ;) Kraften er helt syk.! =) Du kan dra opp bakker i 4 giret uten å tenke på at det er en bakke der en gang..
    virtual

    virtual 21.November.06 - 22:49

  • #14
  • Opp

    virtual 21.November.06 - 22:49

  • #14
  • Opp

    Det selges jo også tykke kobber-pakninger også rundt omkring.
    Veldig bra alternativ.

    Hvor mye den motoren tåler, tør jeg ikke å svare på..
    Men vil du ha det holdbart, og ha et greit bensinforbuk. Så kjøper du deg en b230fk motor.
    abarth racing

    abarth racing 21.November.06 - 22:53

  • #15
  • Opp

    abarth racing 21.November.06 - 22:53

  • #15
  • Opp

    jeg hadde i allefall ikke kjørt rundt med 1 bar på en a motor om den skal være veldig pålitelig. men litegrann tåler den jo.



    Finner du ikke svar på det du lurer på? Her ser du hvordan du spør om noe nytt