Gå til innhold

Chevelle???

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei, jeg har en 64 SS Cab. Bilen er under rullende oppbyggingg. Jeg har byttet alle foringer i for- og bakstilling. Alt av styrekuler, opphengskuler og styrestag er byttet. Bakakselen er en 10 boltet med diffsperre. Den har jeg byttet lager og simmeringer i, samt montert alt nytt i bremser.

Motoren er en 350 4-boltet, som er borret 0.30 og montert et 383 stroker kit fra Maddog Racing and Fastengineparts.

Har også montert Megasquirt innsprøytning. Bruker et TPI innsug med Ford 42 lbs racing dyser.

Har kasrroseri og cab å fikse på igjen på bilen. Blir vel å bestille cab fra USA i vinter tenker jeg.

 

Bilder finnes på http://www.nax.no/users/bardevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Må bare slenge in en chevelle-video, litt å varme seg på i vintermørket..

Hjelper litt..., ikke sant skitfjæra??

 

http://s119.photobucket.com/albums/o122/scallopshelge/?action=view&current=raboc_presents_2fat_2furious.flv

 

Varmer sånt ja!

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...
er det INGEN som har Chevelle?? Vi har er en gjen som kaller oss "A-body Builders, Norway".. hovedsete i trøndelag. 64/65 Chevelle som "tema"..:-)

 

Jeg har en 4-dørs 70 chevelle som kan betegnes prosjekt. Kjørbart, men ikke lekker. Bytter fra sekser til V8 i disse dager og håper på første turen til helgen.

 

Jeg er også bosatt i Trøndelag, Lottobygda. Her går det i alle fall 3 stk 4-dørs cheveller. To 68'ere og min 70. Tror faktisk det er en 2-dørs også, men kjenner ikke til årsmodell.

2000 Volvo S40 1,8i

1999 Volvo V70 2.0LT

1970 Chevrolet Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
  • 3 weeks later...

Får slenge meg med her jeg og, har hatt bilen siden 1999 og begynner endelig å bli sikker på hvor jeg ønsker å ta bilen videre. Skal gjennom en større oppgradering nå.

 

Sitter en 96 LT1 med org. innsprut i den, utenom det er det svært lite spennende med den slik den er nå. Forresten Ratata, hvor kjøpte du felgene til bilen din? Jeg må ha nye felger og dekk snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får slenge meg med her jeg og, har hatt bilen siden 1999 og begynner endelig å bli sikker på hvor jeg ønsker å ta bilen videre. Skal gjennom en større oppgradering nå.

 

Sitter en 96 LT1 med org. innsprut i den, utenom det er det svært lite spennende med den slik den er nå. Forresten Ratata, hvor kjøpte du felgene til bilen din? Jeg må ha nye felger og dekk snart.

Hallaisen!

Handla felgene hos Sharif, i 2004 tror jeg. Passe BMW 5-serie. Bakdelen er at det er litt feil ET/innpress. De skulle vært lengere ut. Prøver med 1" spacere i år.

Og dekka ble handla på gamle CI-Service i Fredrikstad. Må vel snart leite etter nytt sett.

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallaisen!

Handla felgene hos Sharif, i 2004 tror jeg. Passe BMW 5-serie. Bakdelen er at det er litt feil ET/innpress. De skulle vært lengere ut. Prøver med 1" spacere i år.

Og dekka ble handla på gamle CI-Service i Fredrikstad. Må vel snart leite etter nytt sett.

 

Fornøyd med dekkene eller? Er litt i tvil hva slags dekk jeg skal velge. Lurer på om det kanskje blir Toyo hos CI i Fr.stad (nå Megahjul), de du har eller evt. Nexen/Roadstone som jeg har hørt skal være bra på tørt føre i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med dekka, og de har overraska på våt vei. Sitter godt.

God holdbarhet oxo, syntes jeg. Har kjørt endel på Rudskogen nå, mest sporkjøring, og er fremdeles masse mønster igjen. Kjører ca 1:16-runder der. Handla dem oxo i 2004.

 

Er i litt sånn forberedende modus for evt. bytting av dekk (kan jo fort kjøre de istykker...) og har fått tips om dekk fra Maxxis, MA-Z1. Rimelig dekk, med bra performance. Ca halv pris iforhold til f.eks. Pirelli P Zero Rosso, iaff i min dimmensjon da.

Oxo at den lokale dekksjappa her skaffer de da.

 

Evt. andre rimelige dekk som kan være bra er Marangoni Zeta Linea, & evt. Mythos, og Cooper Zeon 2XS.

 

Ellers andre med godt grep, f.eks: General Exclaim UHP, Michelin Pilot Exalto PE2, Bridgestone Potenza RE750, Vredenstein Ultrac Sessanta, Nokian Z, Kumho Ecsta SPT.

 

Dekkvalg er ikke alltid lett, men kommer jo seff. ann på hva man skal bruke de til.

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår