Gå til innhold

Bilder av Volvo busser.

Ranger emnet


Volvo_Rune

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...
Sitter på med et par Volvo 8700 hver dag, fine busser det. God beinplass i motsetning til Mercedes som det også er noen ganger.

 

Det kommer jo helt an på hva kunden (det vil si busseieren) har bestillt den med ;)

 

Og kan noen fortelle meg hva som er så fantastisk med midtmontert motor? Hvis det er så bra hvorfor er Volvo eneste merket som leverer busser i Norge med dette...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Jeg er også mest glad i midtliggende motor! Deilig å skru på er det også!

 

Hadde en B12B460 for å bytte bånnpanne for en stund tilbake, dette var mildt sagt en møkkajobb på hekkmontert! Ufattelig trangt, for å komme til over, så måtte jeg ligge i en knøtta liten luke uten plass til å tenke! Nei.. Heia midtmontert!

 

Hørte også rykter om at B12M skal gå ut? Ergo kun B12B som blir å få tak i fremover. Synd mener jeg!

08 - Volvo V50 2.0d R-Design

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 01 - BMW E46 Ac Schnitzer Coupè

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Er gammel tråd, men stemmer det at midtmontert motor er ute av produksjon. Er hekkmontert horisontal motor som tar over der. Grunn til at M-en er på vei ut er pga liten etterspørsel. Er kun i i de nordiske landa som dette har vært populært, mye pga vektfordeling. Er vist det beste å kjøre på vinterføre.

 

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gammel tråd, men stemmer det at midtmontert motor er ute av produksjon. Er hekkmontert horisontal motor som tar over der. Grunn til at M-en er på vei ut er pga liten etterspørsel. Er kun i i de nordiske landa som dette har vært populært, mye pga vektfordeling. Er vist det beste å kjøre på vinterføre.

 

Mvh Espen

 

...og for å ikke nevne super-kurant å bygge om til å ha f.eks. bil baki :)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Kan jo legge inn bussen jeg kjørte i dag:

 

vf60044.jpg

 

2004 Volvo B12M. En av de siste vi har på jobb med vanlig automat. Må si jeg liker de nye med I-shift utrolig mye bedre. Liker å ha kontroll over giringa, og så er de jo utrolig sterkere opp bakkene.

 

Denne har forøvrig rullet 350.000 km på et par år, så passerer sikkert 2 millioner før den blir solgt :D

 

Apropos kilometer stand; Hadde en buss inne på verkstedet igår. B12M 2008modell. Hadde rullet 984000!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår