Gå til innhold

351RS: Granada RSV8 v2.0 , evighetsprosjektet. I år må det vel bli EFI vel?

Ranger emnet


351RS

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

2006.

Da kan vi vel si at vi har gått kjapt igjennom hva som er gjort med bilen fram til i år. På en måte er kanskje i år sesongen det egentlig har skjedd mest, å som faktisk startet allerede i april, med kjøring på Rudskogen, av alle merkelig ting ! Da det i mange år gikk helt fint for meg å kjøre rundt med bilen flekkete som den var(blir ikke kjappere av fin lakk), begynte nå begeret å bli fullt. Jeg fant ut at det ikke lenger kunne utsettes å få litt finere finish på kjerra, å den skulle seff lakkes hjemme i garasjen, av undertegnede. En litt rar ting er at det var ca halvparten som likte bilen som den var, litt sleeper, å resten mente den fortjente bedre.

Før ferien skulle foreldrene mine komme på besøk, så nå hadde jeg en måned på meg, da jeg ikke ville være i garasjen når de var på besøk.

Som nevnt tidligere, var det altså Scorpio fangere på bilen nå, å det betyr jo at styling til denne skulle ”passe” veldig fint. Hadde over litt tid fått tak i RS fram å bak spoilere + sideskjørt. Dette ble nå tilpasset, på samme måte som fangerne.

 

Begynte med å lage et scoop på panseret, med deler av det gamle panseret. Et bit i midten foran på ble skåret ut, å snudd(pilen på bildet er mot åpninga av scoopet), for så å sveise på nye sider. 10mm rundtjern ble sveiset rundt åpningen for et smooth utseende.

 

Untitled.jpg

 

Resultatet vises her. Stylingen er her prøvemontert. Var noen stygge hull til lys i spoileren, som måtte vekk.

 

06052006224.jpg

 

Breddes åsså bak.

 

06052006225.jpg

 

Sideskjørten måtte merkelig nok kortes inn ! 15 mm.

 

06052006227.jpg

 

PS: det er originale fjører på disse bildene. Hørte noen som nevnte at med så mye senking, ville ikke understellet jobbe optimalt, så jeg måtte bare prøve. ALDRI MER !!! Den gynget jo som danskebåten !!!

 

Her vises hvordan delene ble limt sammen, med hjelp av alu-plater bak. Pop-naglene ble borret ut etterpå, å skjøtene ble sparklet.

 

16052006239.jpg

 

Litt av ”lakkverkstedet”. Vegger å tak ble plastet inn, å gulvet ble vasket.

 

15062006274.jpg

 

Her frontfanger å spoiler.

 

16052006237.jpg

 

Var ikke helt optimist her.

 

19052006241.jpg

 

Framfanger ferdig.

 

19052006240.jpg

 

Å spoileren på god tur. Hullene borte.

 

30052006243.jpg

 

Testmotering på bilen.

 

04062006249.jpg

 

Var ikke helt fornøyd med grillen enda.

 

04062006251.jpg

 

Heller ikke scoopet var perfekt, da det var litt skarpe hjørner på sidene.

 

04062006252.jpg

 

Bakspoileren ble ikke 100%, men det fikk gå. Husk, jeg hadde et tidsskjema.

 

04062006254.jpg

 

Listverk ble åsså lakket svart.

 

08062006263.jpg

 

På grillen jeg allerede hadde, ble det limt på STEMA sine øyelokk.

 

08062006264.jpg

 

Etter litt tilpassing, passet det hele som en enhet.

 

16062006278.jpg

 

Da var det vel klart til grunning.

 

15062006276.jpg

 

Å her er det grunna. Her vises endringen på scoopet, er rundet av mye mer mot sidene. Vises bedre på bilen etter hvert.

 

17062006280.jpg

 

Alt gikk på skinner, jeg sang å trallet.

 

17062006281.jpg

 

Men hvor lenge var Adam i Paradis ?

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår