Gå til innhold

Den store motor/bil tekniske Quiz tråden. Oppdatert første post med regler og div.

Ranger emnet


umek

Anbefalte innlegg

  • Svar 673
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

BOWTIE TWISTER er på rett spor her ja, men dere skal vite at CromMoly stål ikke er noe lettere enn vanlig stål, men det har ca dobbel styrke. Noe som utgjør at man kan bruke CromMoly rør med ca hallparten av veggtykkelsen i røra som blir brukt i et bur med bestemmelser over dimensjonene som skal brukes.

 

Hvilke krav som stilles til sveising av crommoly er meg ukjendt, noen som har bilsport håndboka forran dere og kan sjekke om det står noe ang sveisekrav?

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan egg brukes til i bil sammenheng?

 

Håper nesten at ingen svarer riktig raskt på denne, kan bli et par vittige svar her :-)

 

Neida, men uansett, kom med det dere mener egg kan brukes til i bilsammenheng.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan egg brukes til i bil sammenheng?

 

Håper nesten at ingen svarer riktig raskt på denne, kan bli et par vittige svar her :-)

 

Neida, men uansett, kom med det dere mener egg kan brukes til i bilsammenheng.

 

Reparere/ tette lekkasjer i radiatoren feks :) (eventuelt andre steder i kjøleanlegget)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egget skal under gasspedalen. Vi har vel alle hørt om "med et egg under gasspedalen?

 

Egget legges forsiktig under gasspedalen. Kan med fordel festes fast i pedalen, med teip, eller til gulvet. Her bestemmer eier av egget selv hva som passer han/huns bruksområde best. Hensikten med egget er altså å minske drivstofforbruket. Grunnen til at man minker forbruket med et egg under pedalen er ganske enkel. For hver gang føreren kjører for hardt (med dertill økende forbruk) knuses egget og føreren må stanse bilen for å tørke opp sølet. Samt feste et nytt egg. Dette er tidkrevende og irriterende, noe som resulterer i at føreren tilslutt vil legge til seg den vanen å være forsiktig med gasspedalen

 

Ved jevne mellomrom (vanligvis hver uke) bør egget likevel byttes ut. Hvis ikke kan en illeluktende dunst oppstå.

 

MERK: Hardkokte egg kan ikke brukes til å redusere forbruket!

 

:)

men serøst, egg brukes vanligvis til å tette lekasjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er en eggkoker inni katalysatoren. Pga varmen blir eggene (såfremt man ikke har dem på gasspedalen eller tilhengerfestet) hardkokte og man kan tydelig lukte det som ifølge meg kalles eggepromp.

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ottesen har helt korrekt svar, men skal nevnes at det er kun eggehviten som skal i kjøle annlegget, alså man fjerner plomma først. Og det tetter MEGET effektivt, foreksempel hvis radiatoren får en liten sprekk når du er på ferie.

 

Skal merkes at det selfølgelig bare er snakk om midlertidig tetting da, kanel også funker greit, men er litt dyrer å tømme et par kanel bokser nedi radiatoren enn et egg og tre.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvilke etterlatenskaper blir det i kjølesystemet av eggehvitten? Jeg er usedvanlig skeptisk til å fikse lekkasjer på andre måter enn å reparere eller bytte delen som er ødelagt. Så mine egg vil jeg nok fortsatt putte i steikepanna... :)

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvilke etterlatenskaper blir det i kjølesystemet av eggehvitten? Jeg er usedvanlig skeptisk til å fikse lekkasjer på andre måter enn å reparere eller bytte delen som er ødelagt. Så mine egg vil jeg nok fortsatt putte i steikepanna... :)

 

 

Reodor F

 

Enig der, men kan jo hende at man må få tettet lekkasjen når man er på tur feks, ikke lett å finne en radiator på esso :) Mat og frukt og egg osv har dem ja, men ikke bilting :S

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ottesen har helt korrekt svar, men skal nevnes at det er kun eggehviten som skal i kjøle annlegget, alså man fjerner plomma først. Og det tetter MEGET effektivt, foreksempel hvis radiatoren får en liten sprekk når du er på ferie.

 

Skal merkes at det selfølgelig bare er snakk om midlertidig tetting da, kanel også funker greit, men er litt dyrer å tømme et par kanel bokser nedi radiatoren enn et egg og tre.

 

Kanel blir dyrere enn bare det en betaler for kanelen. Den tetter kjølekanaler i toppene og innsuget og. Har noen litt for mye av dette djævelskapet som kun er beregnet til Graut på motoren sin bør de jaggu vere i nød.

 

Noen som vet hva det eneste radiatortettemiddelet som er TUV godkjent heter?

Det er bra.

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår