Logo

Gå til innhold

4Hvordan få opp ei dør som har gått i vranglås?

safoll

safoll 09.September.06 - 15:11

• Opp

safoll 09.September.06 - 15:11

• Opp

Drev og strammet opp vaieren til dørhendelen på passasjerside-døra i dag, og da jeg var ferdig, var det umulig å få opp døra. Uansett om jeg drar i de forskjellige vaierene, låser opp og igjen døra, eller bruker hendelen utenpå døra for å åpne, så åpner den seg ikke. Tydeligvis så har døra gått i vranglås, for det virker som om alt fungerer så det skal når det gjelder vaierene og hendelene i låsen.
    Så, hvordan kan jeg løse dette? Er rett før jeg henter vinkelsliperen og skjærer ut hele døra...
    Gunnar KRC

Gunnar KRC 09.September.06 - 16:56

• Opp

Gunnar KRC 09.September.06 - 16:56

• Opp

hent vinkelslipern du :tannløs:
    CesiuM_e

CesiuM_e 09.September.06 - 21:17

• Opp

CesiuM_e 09.September.06 - 21:17

• Opp

Tipper du snakker om mazdaen nå. Bare å ta av interiøret på innsiden av døren, og lås opp direkte derfra. Bare å kjenne deg frem med hånden. Husker ikke helt hvordan jeg gjorde det, men det er ganske enkelt. Problemet er at hvis du låser døren med en nøkkel skjer det samme igjen. Hvis det skjer på sjåførsiden må du med andre ord finne en bedre løsning. Jeg løste problemet ved å la døra være ulåst i all fremtid :)
    boXer

boXer 10.September.06 - 0:19

• Opp

boXer 10.September.06 - 0:19

• Opp

Mazda'n har stag på døråpneren så det blir vel Audi'n han snakker om.
    CesiuM_e

CesiuM_e 10.September.06 - 3:55

• Opp

CesiuM_e 10.September.06 - 3:55

• Opp

Ja, det er stag jeg snakker om. Ser nå at han snakker om vaier, så da er jo jeg helt ute på bærtur. Ignorer det innlegget mitt.

Finner du ikke svar på det du lurer på? Her ser du hvordan du spør om noe nytt