Gå til innhold

Så denne idag


Dr_S

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg har aldri likt ferrari så utrolig godt egentlig, jeg har sett noen få ferrarier i virkeligheten og de har egentlig ikke imponert meg noe særlig.

 

synet av en Countach/Diablo er et mye råere og perverst syn enn hva en ferrari er, det er iallefall mine personlige meninger. en ferrari kan kanskje være bedre på banekjøring, men de kan aldri måle seg med lambo når det gjelder utseende og lyd, jeg ville mye heller ha cruiset rundt i en diablo enn å trollkjøre rundt og rundt en bane med en ferrari :) (Igjen mine personlige meninger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diablo og Countach er ikke spesiellt gode på bane, men det har heller aldri vært målet med de (tunge og svære).

 

Gallardo og Murcielago er derimot noen av de raskeste bilene på bane i dag.

 

Skal prøve å holde mine meninger om Ferrari for meg selv, men kan si så mye som at de jeg kjøpte Jota'en av sliter veldig med å selge Ferrari'ene de har stående, enkelt og greit fordi det står Lamborghini'er i samme rom. De skal dele showrommet i to nå...

 

Ferrari lager i og for seg bra biler (teknisk sett), men designet er stygt, kjedelig, lite innovativt og alt for konservativt, i tillegg til at servicekostandene på en Ferrari får Lambo til å virke billig. Se på nye 599, ligner mer på en Corvette enn en italiensk supersportsbil. I tillegg har den motoren på feil sted...

 

Hm, klarte visst ikke holde meningene skjult likevel :D

Skal også sies at jeg ikke er like begeistret for alt Audi gjør med Lamborghini, men de holder merket i live i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg sterkt uenige med dere der lengre oppe.

Insane: Tipper de Ferrariene du har sett, er 308'en her i byen? 'Billig' Ferrari.

Jeg har en tre mening som jobber som bil mekaniker på Autostrada, og prisene er ikke så gærne på servicer. (Det kan også en annen medlem her inne med 355 også konstatere).

 

Men dette har med smaken å gjøre, jeg liker ikke spesiellt Lambo, men har elsket Ferrari siden jeg startet å krabbe på alle mine 4. Og det har bare forsterket seg siden da. Greit nokk, Ferrari har dabbet ut litt, men det har også Lamborghini. Etter Audi tok over, og begynte (delvis) selv produseringen av bilene, kom det noen ikke fullt så pene biler, som Murcielago (fin i cab ver.), Gallardo (Ganske pen, min mening). Disse er også ganske kjedelige.

 

Gallardo og Murcielago er heller ikke spesiellt greie på bane, av en film jeg så hvor de testet Top 10 engang, var murcielago med, og Diablo, begge de havnet blant de 4 siste. På første (såklart....) McLaren F1, på 2 kom Enzo, på 3 kom F40, på 4 kom vel Egget eller noe slikt tror jeg. (Husker ikke allr, kan være at jeg tar feil og nå..).

 

Om jeg endag ser en Lambo komme kjørende, så snur jeg meg såklart, og får sikkert hetta! Det samme om det er en Ferrari. Har selv sett Countacher, Miura, og en annen rar en fra 76' eller noe slikt, greie biler, men helt ok.

 

Har også sett Testarossa, 348, 612 Scaglietti, 308 Gti (Ikke GTO, det er verstingen bla.) Osv, når jeg ser slikt, dør jeg nesten.

 

Pluss at tremeningen min jobber på ett slikt verksted, gjør bare at jeg liker merket mer, som privat bil, får han låne Ferrarier, ikke alltid en mekaniker hos ett verksted får det? Men uansett, smaken er som baken.

 

Placid: Helt klart, du har vært heldig å fått skaffet deg en smykke av en bil, SE30 er MEGET pene biler, og sjeldne. Ta godt vare på den. (IKKE sett den i en garasje!) BRUK den, når du kan! Bruker dere ikke bilen, hva har vi udødelige å se på å drømme om da?

 

 

 

 

:)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gallardo og Murcielago er heller ikke spesiellt greie på bane, av en film jeg så hvor de testet Top 10 engang, var murcielago med, og Diablo, begge de havnet blant de 4 siste. På første (såklart....) McLaren F1, på 2 kom Enzo, på 3 kom F40, på 4 kom vel Egget eller noe slikt tror jeg. (Husker ikke allr, kan være at jeg tar feil og nå..).

Hvis ikke de er greie på bane, hva er det da? Enzo, F1, Egget etc koster 4-5 ganger så mye, ikke akkurat en fair sammenligning sånn sett. Hvis Gallardo er ugrei, gjelder det da også F430, 997 Turbo, Z06 etc?

 

Quattroruote:

1'17"373 - 119.11 Kph - Ferrari F430 F1 MY06 (2nd run; Compostite Brakes, Composite seats) --SUPERTEST 2006--

1'17"814 - 118.44 Kph - Lamborghini Gallardo e-gear MY06 (520hp, Composite Brakes) --SUPERTEST 2006--

1'19"510 - 115.91 Kph - Chrysler Viper 8.3l SRT-10 (2nd run) --SUPERTEST 2006--

1'19"523 - 115.90 Kph - Corevette Z06 --SUPERTEST 2006--

1'19"810 - 115.47 Kph - Ford GT --SUPERTEST 2006--

1'19"963 - 115.25 Kph - Porsche 997 Turbo (overboost 680 Nm, composite brakes) --SUPERTEST 2006--

 

Autobild:

997 Turbo(manual)

0-100km/h: 3,7s

0-200km/h:12,1s

80-120km/h: 5,3s(6th)

Track time Oschersleben: 1:42.74min(Michelin normal tires)

 

Corvette Z06

0-100km/h: 4.3s

0-200km/h:12.6s

80-120km/h:11.3s(6th)

Oschersleben: 1:42.30min(Goodyear's)

 

Ferrari F430F1

0-100km/h: 4.0s

0-200km/h:12.5s

80-120km/h: 7.5s(6th)

Oschersleben: 1:41.89min(Pirelli Corsa'a)

 

Lamborghini Gallardo

0-100km/h: 4.0s

0-200km/h:13.1s

80-120km/h:10.8s(6th)

Oschersleben: 1:41.52min(Pirelli Cup's)

 

nurburgring_nordschleife.jpg

(Murcielago har kjørt på 7:43 og, også har den jo nå kommet med mye mer HK...)

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Placid: Helt klart, du har vært heldig å fått skaffet deg en smykke av en bil, SE30 er MEGET pene biler, og sjeldne. Ta godt vare på den. (IKKE sett den i en garasje!) BRUK den, når du kan! Bruker dere ikke bilen, hva har vi udødelige å se på å drømme om da?

Vil kjøre den hele tida, men bilen har bare gått 13.000 på 12 år... Kjipt, men vil prøve å holde km lav. Skal på det som er av treff etc. som jeg kan dra på, så du skal nok få sett den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Insane: Tipper de Ferrariene du har sett, er 308'en her i byen? 'Billig' Ferrari.

:)

 

Jeg har blandt annet sett den 308'en du snakker om ja, men jeg har sett en ekte 355, 360, testarossa og en annen ferrari modell som jeg ikke husket navnet på, selvfølgelig var de pene, men jeg syns ikke de kan måle seg med en lamborghini, de er bare et mere eksklusivt utseende på de, de ser så aggressive ut at de kan skremme F.... på flat mark. Selvfølgelig er dette smak og behag.

 

Dessuten så syns jeg at ferrari var svært arrogante den tiden de dominerte i F1, og den episoden de prøvde seg på i monaco i år gjør ikke mitt inntrykk av merket bedre.. ferrari spiller alt for mye på sin historie og sitt slekts bånd mellom bilene sine, men som placid her ovenfor skriver, så har ferrari's design virkelig sklidd ut, den siste pene ferrarien må være 550/575.

 

Placid: Jeg håper virkelig å få sett den lamboen der på div. treff. Absolutt nydelig bil, og prøv å behandle den pent :) Lav km-stand er ikke dumt, jeg hadde ikke ville brukt den bilen så alt for mye hvis dette var min bil, men dette er da helt og holdent ditt valg selvfølgelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

placid: Pene tall du kommer med der:) Men dette har så utrolig mye å si på fører og underlaget. (Ingen av oss vet om alle disse ble kjørt samtidig?...)

 

Men uansett. Dette går bare på smak og behag! Jeg har ingenting imot Lamborghini, det er meget rå biler, helt klart. Det samme synes jeg om Ferrari.

 

Selv liker jeg designet på den nye 599'en. Den er aggresseiv synes jeg! :)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår