Gå til innhold

V8'r skryt !

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 237
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by tekNetium

Få høre litt begrunnelser/forklaringer da? Tenker du på interiør? Kjøreopplevelse?

 

 

Kjør en turmellom Drammen og Oslo så ser du 15 stk på dusinet av disse bilene, det må jo være kjedelig å ha lik bil som alle andre.

Det er kun farven og noen plastbiter som skiller de så kalt #rå tøffe" fra originale bilene, GJESP!!!

 

Terje:o

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun farven og noen plastbiter som skiller de så kalt #rå tøffe" fra originale bilene, GJESP!!!

Aldri hørt om en sleeper?

 

For noen uker siden lå jeg bak det jeg trodde var en veldig sliten, hvit, smårustet Volvo 245 på veien mot Nordkjosbotn. Han hadde holdt fartsgrensa ganske nøyaktig hele veien, og så, i Lavangsdalen (kilometervis med rette strekninger) skjer dette:

 

Jeg trår på gassen, og skal kjøre forbi. Er kommet opp på sida av 245'en, og jeg så på fyren der jeg gled forbi ham i sakte fart. Han gliser som den mongoen, og jeg hører den sinnsyke lyden av en STOR turbo som spant opp i turtall. Han dro fra meg så brutalt, hadde ikke sjans i havet å følge etter ham. Jeg satt igjen med en følelse at det ikke nytter å skue hunden på hårene, spesielt ikke når det gjelder Volvo, siden man har DET trimmingspotensialet i de bilene... Og de stakkars Volvofolkene har jo måttet finne seg i det meste av nedlatende snakk igjennom årene, og han jeg traff på hadde tydeligvis fått nok av det. Jeg hiller han utmerkede jobb med den bilen; 'I Never Saw It Coming' :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

Aldri hørt om en sleeper?

 

For noen uker siden lå jeg bak det jeg trodde var en veldig sliten, hvit, smårustet Volvo 245 på veien mot Nordkjosbotn. Han hadde holdt fartsgrensa ganske nøyaktig hele veien, og så, i Lavangsdalen (kilometervis med rette strekninger) skjer dette:

 

Jeg trår på gassen, og skal kjøre forbi. Er kommet opp på sida av 245'en, og jeg så på fyren der jeg gled forbi ham i sakte fart. Han gliser som den mongoen, og jeg hører den sinnsyke lyden av en STOR turbo som spant opp i turtall. Han dro fra meg så brutalt, hadde ikke sjans i havet å følge etter ham. Jeg satt igjen med en følelse at det ikke nytter å skue hunden på hårene, spesielt ikke når det gjelder Volvo, siden man har DET trimmingspotensialet i de bilene... Og de stakkars Volvofolkene har jo måttet finne seg i det meste av nedlatende snakk igjennom årene, og han jeg traff på hadde tydeligvis fått nok av det. Jeg hiller han utmerkede jobb med den bilen; 'I Never Saw It Coming' :)

 

Ahahahaha, genialt :D

- 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws

x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare rette opp noe av de M3 kunnskapene tilbake her.. MYE feil må jeg si..

 

E36 M3 fra 93-10.95 har 3.0liter og 286hk

10.95->99 3.2liter dobbel vanos 321hk

 

E46 M3 har 3.2liter og 343hk og er IKKE samme motor som det er i E36's 3.2liter.

 

Nye E65 M5 vil ha 5liters V10r, ingen turboforsinkelse og ca 550hk. Det værste med denne er at den har maks omdr. over 9000omdr!. Mye av teknologien i motoren kommer direkte fra BMW's Williams F1 motor som er mye av den samma saken. Bare ikke så mye volum.

 

Enda lengere tilbake der det var et bilde av en F355 som viser hvor mange G de klarer. Dagens E39 M5 klarer 1.2g. Altså 0.2G mer enn Viper GTS! Og dette i en 1900kg 4dørs, sedan. .! :)

 

Lenge leve BMW !

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi diskuterer Amcars med digre V-åttere mot f.eks BMW med V-åttere blir det dumt

En "vanlig" amcar med masse dreiemoment er ofte en billigbil. Den er utstyrt med gammeldags teknologi, nesten aldri turbo, innsprøyting eller andre avanserte motorstyringssystemer. Veigrepet er preget av stiv bakaksel m/bladfjærer, tung motor foran. stor totalvekt, store overheng osv.

En BMW med åtter er en luksusbil som har "alt" det den andre mangler (unntatt personlighet og særpreg på våre breddegrader, kanskje).

Men for all del, selv for en ufornuftig amcar-fan som meg er det ikke vanskelig å innrømme at de fleste amcars kommer til kort mot en BMW M5, bortsett fra dersom man legger like mye penger i potten kanskje?

 

Og alle må gjerne fortsette å diskutere, selv om jeg ofte synes det virker som om man sammenligner Chevrolet Caprice med BMW M5.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett bilder av hotrodder i USA med V8 fra Lexus.

Flere svensker har bygget hotrodder med BMW 3 serie bremser og spindler. Jaguar bakaksel er velkjent og elsket både pga komfor og utseende.

Mitt hotrodprosjekt er godkjent bygget med bremser fra MB. Innmaten i dørene (el. heiser, låser m/sentrallås) er kjøpt billig fra en nyere Suzuki Balerno (Fint for den bilen, så kunne deler av den omsider brukes til noe morro også!) Setene blir helt sikkert noe Europeisk, siden de er bedre en amerikanerne på dette området.

 

Egentlig jævla miljøvennlig hobby dette. Resirkulering og slikt. Kanskje SV kan gå i bresjen for å lempe på godkjenningsreglene litt..........?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

Her er en dynokurve av en B16A2-motor, med andre ord: den som sitter i Civic VTi. Sammenlikne denne mot hvilken som helst annen 1.6-liter på markedet, jeg tror denne motoren vil vinne alt! :)

 

Så 141Nm er masse til og være VTEC og 1.6 liter javel.

Og det er med trimfilter og greier ooo heftig

 

Alfa sin 1,6 har 146NM bare som eksempel.

 

Ser du skriver lengre ned at vi skal se bort fra grafen plutselig.

De har jo bremsa denna motoren så de max talla er vel ikke feil regner jeg med...

 

Jeg har prøvd VTEC motorer jeg og joa de er rå på rpm men til daglig slitsomme de har jo ikke no ork må jo gire konstant.

Det var da jeg droppa det.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk blander jo race-motorer og daglig-bruk-motorer og greier her. det blir jo litt feil... men uansett, her er ting jeg syns skal komme til kritikk når en skal bedømme motorer: hvor stor effekt over hvor stort turtallsregister? drivstofforbruk? holdbarhet? hva koster herligheten?(ikke glem vi bor i norge) altså mest mulig brukandes motor for minst mulig kontouttak og mekkestress. og så koker det jo ned til hvilken bil den skal i, hvordan den skal kjøres, hvordan en personlig vil ha det. blir jo etter hvert vanskelig å skulle bestemme hva som er beste motoren...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

Så 141Nm er masse til og være VTEC og 1.6 liter javel.

Og det er med trimfilter og greier ooo heftig

Alfa sin 1,6 har 146NM bare som eksempel.

Link som beviser det jeg sa

 

Hondas B16A-motor gir 160 NM, bare så det er sagt. De eldre motorene fra cirka 1990, som blant annet stod i CRX, gir 158 NM.

 

Hvis du enda nekter, kan jeg lete opp flere kilder, om det skulle være behov for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

Link som beviser det jeg sa

 

Hondas B16A-motor gir 160 NM, bare så det er sagt. De eldre motorene fra cirka 1990, som blant annet stod i CRX, gir 158 NM.

 

Hvis du enda nekter, kan jeg lete opp flere kilder, om det skulle være behov for det.

 

Merkelig at dyno målinga du la ut viser andre tall da...

 

Nekter! ingen som nekter komenterer dine bevis grafer jeg omregna til nm...

 

Ikke ta ting så seriøst alvorlig da man du tuller med oss vi tuller med deg ække fali serru.

 

Jeg og vet at den Honda motoren leverer 160nm v/9000rpm eller do sånt no.

Så slapp av jeg er da generelt bilintressert er bare litt lei de som forguder en ting om det er Audi, Honda, BMW, Toyota el annet spiller ingen rolle.

 

Derfor sier jeg det finnes ikke bare en ting som er bare bra og en annen som er bare dårlig derfor er det lov og like flere en en ting.

 

Min verden er hvertfall ikke sort hvit.

 

C U

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

 

Merkelig at dyno målinga du la ut viser andre tall da...

 

Nekter! ingen som nekter komenterer dine bevis grafer jeg omregna til nm...

 

Ikke ta ting så seriøst alvorlig da man du tuller med oss vi tuller med deg ække fali serru.

 

Jeg og vet at den Honda motoren leverer 160nm v/9000rpm eller do sånt no.

Så slapp av jeg er da generelt bilintressert er bare litt lei de som forguder en ting om det er Audi, Honda, BMW, Toyota el annet spiller ingen rolle.

 

Derfor sier jeg det finnes ikke bare en ting som er bare bra og en annen som er bare dårlig derfor er det lov og like flere en en ting.

 

Min verden er hvertfall ikke sort hvit.

 

C U

 

Era

 

160Nm er bare halvparten av hva det burde vært:)

 

Alle biler har fordeler og ulemper.. sett fra bruksområde, kostnad, kvalitet, konstruksjon etc.. det hele koker ned til hva man selv liker egentlig..

Hvis det viktigste er å velge en fornuftig, driftsikker, bensinsnill og enkel bil, så kjøper man f.eks en hvit toyota med stålfelger.

 

Men bruker man følelsene så finner man en bil med spennende design, litt motor og aksepterer høyere kostnader. Burde egentlig være personens egen smak som styrer... men tror nok at kamerater, foreldre, besteforeldre etc påvirker valget. ...eks.."Bestefar" har jo kjørt bil X i 50år, derfor vet jeg at det er den beste!! Eller; nå har jeg kjørt 4 forskjellige biler totalt, da er den bilen jeg likte best av disse verdens beste og den bør forgudes!

 

 

For meg så ville jeg nok (om mulig) kun valgt bil ut fra følelser og tilgjenglig cash (langsiktige kostnader også planlagt...) men vet jo selv at den kjedelige bilen ville vært mere fornuftig og billigere i drift.. men jeg skal leve mitt eget liv og ha det GØY den relativt korte tiden man er funksjonell på denne planeten... og ikke bruke tiden på å overbevise andre at de skal ha samme smak/følelser som det man selv har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår