Gå til innhold

Krangletråd.amcar VS japs...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 519
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

http://videos.streetfire.net/video/6024e70a-9390-4ae9-8470-980a00f132ff.htm

 

Prøv dette med noe annet enn en STOR V8.....:thumb

 

Pass opp en sving.. men går jo bare fort rett fram

 

Hær er en Impreza som også går fort rett fram

http://www.allwheeljunkies.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6849

 

Selv om att det er ikke det bilen er laget for..

Impreza går fort rett fram og sykt fort i svinger uansett terreng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan krangle til vi blir blå, alle har sine favoritter og prioriteringer.

 

MEN: Om man digger et bilmerke, hvorfor disse alt annet? Blir for dumt når man utbasunerer at XXXX er bra, alt annet er bare dritt. For det er det nemlig ikke, det lages svært få dårlige biler i dag, av den enkle grunn at man overlever ikke mange åra med skrap i dag. Se på Fiat, er helt sikker på at de lager bedre biler enn noen gang i dag, men alle husker Ritmoene som delene sprutet rundt, og da blir salget deretter

Det som er pussig er at mange har veldig lett for å digge det bilmerket de selv har, egentlig ikke så rart, men man trenger ikke å avskrive alt annet for det. Blir så dumt når man roper ut at XXX er bare skit, og 3 år senere er det verdens beste, for da har man slik selv

Ingen biler er feilfrie, til syvende og sist er det smaken som avgjør. Kjenner folk som kjøper samme merke gang på gang, uansett hvor mye problemer de har med bilene.

Jeg har hatt 20-30 biler, av en eller annen grunn har alle vært tyske,(bortsett fra en Volvo 343 :puke: og en Honda Accord herjebil). Skjønner ikke helt hvorfor, de senere årene er det vel p.g.a jobben, men det har vel litt med omgangskrets å gjøre

Har lyst på en 64 Chevy Impala nå, men det blir med tanken

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mest sannsynlig det ja ! som Mondeo sier, så er smaken ganske forskjellig. Som jeg sa tidligere i posten, så liker jeg ford. Jeg har hadd en del ford, ikke alle har vært like bra, men jeg kjøper meg det fordi, og jeg prosjekterer med en Ford ! jeg har også hadd volvo(som var en sabla bra bil) og noe anna ræl. Men når man snakker om kattkuk i 10 liters bøtte, så kan jeg nevne en civic jeg hadde, den var ille ! :P

 

Uansett, denne tråden er på 1000 sider om ei uke, om alle skal krangle om v8 eller turbo 4`er er best ! jeg liker både v8`er, 4`er og sekser, så dette kan bli en lang tråd om ikke alle er som meg :P

 

Uansett, jeg skal ha meg ei amerikansk skli-bil en gang, selv om det er dyrt, drekker mye og alt det tullet !

 

Til syvende og sist; Riktiga bilar drar minst två liter milen :iconsm

-sierra 5,0 "lat"

-Patrol 3,3td " brukshore"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang bmw.

 

Hvis du skal ha en 10år gammel bil så vil jeg si argumentere litt for min egen bil gjerne.

 

Har kjørt masse mitsubishi, vw og toyota som er opptrent like gamle, og ikke så langt unna på prislisten heller. Og de kommer ikke i nærheten av verken utstyr kvalitetsfølelse eller kjørekomfort. Det som jeg også setter pris på er de små detaljene som f.eks vindusvisker som går over til intervall når du stopper opp, lys i askebeger og taklys som er forsinkelse på og som kommer på når tenningen slås av.

 

Selv på min bil med 1,6l motor som er det minste du får i bmw så syntes jeg den er helt topp, går greit nok og har suveren veiholdning. Du sitter godt (riktig nok sports-skinn) og alt sitter fast, ingen løse deler og ting som knirker og tikker. Du føler at du setter deg ned i en bil, ikke bare inn i et sete.

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at folk kan være så opptatt og trangsynte angående et merke eller type bil... jeg syntes bmw er noe av det bedre bare fordi sånn er jeg, men er noe bra bygged så syntes jeg det er bra...

 

Folk som vet hva dem gjør får en bil til å bli bra uansett om det er en civic,ford eller bmw...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Toyota er 10 år gammel men jeg er storfornøyd med den for å si det slikt. Den er kun innkjøpt for å ha ett leketøy. Har hatt ramlikaner og var også fornøyd med den. Det som JEG kunne tenkt meg var en eller annen "nostalgi"-amerikaner med en 1JZ-GTE motor oppi (og ja .. jeg tenkte på dette FØR den siste fort og farlig-filmen).

 

Men jeg liker meget godt begge merker og er ikke utenkelig at neste "grombilen" blir amerikaner (eller jeg vet vel at det blir en Monaro VXR eller Pontiac GTO om en vil kalle den for det) :D

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert derfor de bruker V10(før) og nå V8 i formel 1

Audi bruker da V10 i Lemans. Vet egentlig ikke så mye om Lemans biler men tror ikke det er så mye 4'ere som står på startlinja der.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan egentlig si, at den beste bilen jeg har hatt sånn økonomisk og fornuftig sett er en Toyota Corolla 1983 dx. Den hadde jeg det mest gøy med også faktisk siden det var min første bil jeg fikk kjøre med på vintern :)

Og det med god grunn. det er nemlig en utrolig billig og HOLDBAR bil. Jeg har kasta bort uendelig masse gryn for bmw'r som aldri holdt.. og som dermed jeg aldri fikk hatt så mye glede av. Corolla'n hadde også bakhjulsdrift. Genial bil. MEN, hvem bryr seg om en sånn bil når man kan ha en muskelbil med v8, masse moment og lyd som gir deg frysninger og ståpels :)

Stiv aksel og spinner ved den minste bevegelse på pedalen. For å ikke snakke om GROMT utseende. Da gir man rett og slett faen i fornuft, økonomi osv osv..

Dessuten.. hvor lett er det å få tak i en 70talls japse som er like brutal og morsom og rå og hissig som en 70talls amcar. Ikke kom med spesial/sjeldne modeller som ikke ble masseprodusert :P

Men vil nok alltids ha en billigbillig nr2 toyotabil som A-til-B-bil. Kan lønne seg.

Nei jeg er nok typen som liker singel-livet, kjøre rundt med 2dørs og upraktisk bil og som spyr av tanken på farskap og stasjonsvogn-livet. Haha

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye tradisjons-tenking rundt dette med bil.

Bare se på amerikanerne nå. De sliter noe jævlig. Toyota Camry skal delta i NASCAR fra og med neste sesong. Førerene og team medlemmene blir nesten sett på som landssvikere av noen.

For å si det rett ut tror jeg masse tradisjons tro NASCAR fans skjelver i buksene!

 

Poenget er at det er nettopp slike "ubehangelige ting" som driver utviklingen fremover. Hvis Toyota teamet vinner mye fordi de har gjort noe som de andre ikke har tenkt på, hvorfor har ikke de andre tenkt på det før?

 

USA idol nr 1, Clint Eastwood sier det jo selv i en av sine mer macho filmer: Adapt - Improvise - Overcome.

Og amerikanerne takler nok dette også. De må bare "get a kick in their ass to get started" først!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Toyota Camry skal delta i NASCAR"

 

Ikke gjør slik mot meg, hotrod! Jeg satte kaffen i halsen.

 

Et lite søk ga meg den trøsten jeg trengte: http://www.fastmachines.com/archives/nascar/001066.php

 

Blandt annet står det :"The normally aspirated, Tundra Racing V8 engine was designed entirely in America by Toyota Racing Development."

 

Aah, det lettet.

Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår