Gå til innhold

Skifte bremseklosser

Ranger emnet


Stingah

Anbefalte innlegg

Haha...for du er smart....

Du visste vel ikke at det var noe som het veitrafikklov engang....:fatality:

 

Skal ikke fokke opp hele tråden her, men fjåsette fjortis-kommentarer og heising av BS-flagg for ting du ikke har det minste peiling på gidder jeg ikke høre på...

 

Jeg vil forøvrig gjerne se lovendringen som tilsier at privatpersoner kan skru som de vil på eget kjøretøy som skal benyttes på offentlig vei.

 

Har svært vanskelig for å tro at man kan gjøre som man vil med eget kjøretøy så lenge det benyttes på offentlig vei...De er man en risiko for andre billister..

 

Hva om en ulykke forårsakes av bremsesvikt, etter at en ukyndig eier har tuklet med noe han ikke har peiling på??

For eksempel at noen har byttet bremsecalipere og ikke luftet de...

Kjører du i ræva på bilen foran med null bremseeffekt, vil jeg gjerne se trynet på den sjåføren når snuten og veivesenet dukker opp og henter vraket inn ti lteknisk undersøkelse...

 

Le så mye du vil Kremt, du er jo bare latterlig....imstupid

 

w0rd!

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

 

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil forøvrig gjerne se lovendringen som tilsier at privatpersoner kan skru som de vil på eget kjøretøy som skal benyttes på offentlig vei.

 

Har svært vanskelig for å tro at man kan gjøre som man vil med eget kjøretøy så lenge det benyttes på offentlig vei...De er man en risiko for andre billister..

 

Hva om en ulykke forårsakes av bremsesvikt, etter at en ukyndig eier har tuklet med noe han ikke har peiling på??

For eksempel at noen har byttet bremsecalipere og ikke luftet de...

Kjører du i ræva på bilen foran med null bremseeffekt, vil jeg gjerne se trynet på den sjåføren når snuten og veivesenet dukker opp og henter vraket inn til teknisk undersøkelse...

Så lenge kjøretøyet blir holdt i forskriftsmessig stand er det opp til en selv hva en gjør med bilen.

Fører skal uansett forsikre seg om at bilen er sikker i trafikken og dette ansvaret hviler ene og alene på fører av bilen.

 

Tenk hvor mye ekstra arbeid verksteder hadde fått hvis alle hadde måtttet dit for å få byttet f.eks som det er snakk om her, bremseklosser.

 

Men det nytter vel ikke å diskutere noe med dere her inne, det dere er ute etter er jo kun å henge ut enkeltpersoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge kjøretøyet blir holdt i forskriftsmessig stand er det opp til en selv hva en gjør med bilen.

Fører skal uansett forsikre seg om at bilen er sikker i trafikken og dette ansvaret hviler ene og alene på fører av bilen.

 

Tenk hvor mye ekstra arbeid verksteder hadde fått hvis alle hadde måtttet dit for å få byttet f.eks som det er snakk om her, bremseklosser.

 

Men det nytter vel ikke å diskutere noe med dere her inne, det dere er ute etter er jo kun å henge ut enkeltpersoner :)

 

Tja, det var vel du som heiste BS flagget først, men samma det..

End of Discussion....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Vel, for føye meg med litt her, siden jeg er så JÆVLI DRITT LEI AV ALLE DE USAKLIGE, IDOTISKE FJORTIS POSTENE DINE!!!

 

Du ba om krav på en ting, og det fikk du, i form av Vegtrafikklovens paragraf 19a..

 

Vet ikke hvem som ler sist? TOP GUN og jeg ler garantert lenge!

 

:usuck:

sa han med riskokern:respect

 

kødder, men ontopic, jeg skifta mine bakbremser her om dagen hos møller og det kom på en ganske stor sum, så klarer man det selv gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen kan svare meg på dette..:

 

Ulyden i bremsene kommer kun og KUN når jeg bremser forsiktig i lav hastighet. Ulyden blir av og til "hengende", som om at ene bremseklossen låser seg litt inntil.. Dette er kun for venstre side. Hører ingenting fra høyre..

 

Tips? :)

Demonter kaliperen fra bilen og sjekk klossene, hvor mye det er igjen å slite på samt om de er skjevslitt.

Hvis de ser greie ut så tar du og rengjør klossene og kaliperen, og legger på et lite lag med kopperpasta mellom kaliper og bremsekloss :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tillater meg å hive inn et spørsmål her siden dere først er godt igang med bremseklosser. Nå har jeg riktignok Golf fra generasjonen før, men prinsippet er vel det samma..

 

Jeg bytta nettopp bremseklosser foran (ja jeg gjorde det selv, ikke på autorisert verksted). Det var virkelig på tide, for hver gang jeg bremsa hørtes det ut som om bilen holdt på å falle fra hverandre.

 

Anyway; bremseskiva på høyre side hadde fått seg et rimelig dypt spor som følge av min manglende tiltakslyst til å skifte klosser. Mitt spørsmål er; hvilke konsekvenser har dette? Bør jeg kjøpe nye skiver? En kamerat av meg mente at skiva "slipte seg til av seg selv" når jeg fikk på nye klosser, men jeg vet da ikke helt. Vet heller ikke hva følgene av bremseskiver med spor i er.

 

Anyone?

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår