Gå til innhold

Starter showet her


nicoloco

Anbefalte innlegg

Tøfft med gps! Kjørte hjemmefra i Larvik til en spesifisert adresse i London (!) uten å svinge feil en gang og korteste vei! Prøv DET uten navigasjon! ;) På min skulle det derimot ha vært varsling om bomstasjoner og lignende.

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har GPS i jobb bilen, å velger av og til noen rare ruter. Skulle f.eks. fra Sortland til Narvik, da ville den at vi skulle ta Løding-Bognes ferga. Satt et via punkt ved Tjelsund bru for at han skulle lede oss inn på den veien vi viste var enklest, men da ville den at vi skulle ta ferga som går mot Harstad. Den enkleste ruta er jo bare å følge E10.

 

Dette er en Garmin Quest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes prisnivået er for høyt til at det er aktuelt. Skulle gjerne hatt en når jeg skal til Tyskland i høst, men jeg synes ikke det går an å kjøpe seg en når en bare har bruk for den ved to anledninger i året. Et kart koster vel 40 kroner? Dessuten er det synd at de billigste bare dekker Skandinavia..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gps selv, men låner pappa sin på turer.

 

Garmin nuvi

 

Helt genialt, hele greia er bare en skjerm omtrent, bare 1 knapp, av/på. Resten er touchscreen.

 

Har aldri fått opp rare ruter eller ruter som er feil. Og om JEG skulle kjøre feil, så tar det 2sek før en ny rute er blitt lagd. Mange funksjoner også. Så skifter den til nattmodus (sort kart istede for lyst) når det blir kveld.

 

Ellers er det jo en kjekk modus, der du bare ser ting som fart, gjennomsnittsfart, stoppetid, kjøretid, distanse, toppfart osv.

 

Denne koster vel 5-6tusen nå med hele europa på. Men kart kan vel lastes ned som warez?

 

Er også andre funksjoner som jeg aldri bruker, mp3spiller, ordbok og noe slikt.

 

nuvi_photo01.jpg

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte ca 1200 km i helgen med Mio 269+:

 

mio269b.jpg

 

 

Var min første tur med den. Koster ofte 5000-5500 kr. i butikkene men kjøpte på salg til 4000.

 

 

 

Det var en jævlig rå opplevelse, du skjønner akkurat hvor du er, og ser tid til ankomst (det jeg digga mest).

 

Også måten du får informasjon på "antall meter igjen til neste sving/rundkjøring" er helt rått. Utrolig hvordan de har fått med så mye veiinformasjon.

 

Men det var masse feil på fartsgrensene som var skuffende, utrolig mange steder med fotobokser der det stod 80 på skjermen mens det var 60 sone, og andre steder stod det 90 på den mens det var 80 sone.

 

 

Litt fornøyd fordi navigasjon er gøy, litt misfornøyd fordi den ikke er uten bugs og det bare står ikoner på skjermen og ikke forklaringer på hva ikonene betyr (slitsomt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker laptop med MS AutoRoute 2006 og Haicom GPS-sender..

 

Fungerer bra hittil vertfall, og koster lite (rundt 1000 for sender og program) i forhold til en vanlig GPS..

 

Ikke helt stabil, den mener f.eks det fungerer greit å kjøre på gang og sykkelsti i Sverige, spesielt når ei bru på den sykkelstien ikke var bred nok til en bil en gang.. :D

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker selv laptop, haicom, autoroute i firmabilen, og bruker Pioneer Avic X1-BT i privatbilen, kongenavigasjon på den spilleren, med høy nøyaktighet og mange muligheter :)

Bruker du standard Autoroute, eller har du lagt inn noe oversikt over f.eks fotobokser..? :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår