Gå til innhold

Drømmebil med forhjulstrekk?

Ranger emnet


Veloce

Anbefalte innlegg

Ja, er det mulig?

 

Jeg har ment helt siden Alfa 156 kom at det er den absolutt peneste bilen moderne bilen som finnes til normal pris. Jeg har kjørt bilen med to forskjellige motoralternativer; 1.8 og 2.5. Førstnevnte går overraskende godt, og har en fantastisk balanse. Man kjenner hvordan det avanserte hjulopphenget bak jobber gjennom hurtige svinger. 2.5 literen er nydelig, men jeg synes denne i forhold til fireren blir litt tung i fronten.

 

Apropo tung i fronten, 156 GTA har en 3.2 liters V6 motor på 250 hk. Og forhjulstrekk. Hjulspinn og understyring er det første jeg tenker. En sportsbil med stor motor burde vel ha bakhjulstrekk?

 

Vel, det kan se ut til at jeg kan ta feil....

 

Danske Bilmagasinet lovpriser bilen i en test hvor de sier at det er mer effektivt å styre bilen gjennom svingene med "speederen" enn med rattet. De likestiller kjøreopplevelsen med Porsche 911, Audi RS4 og BMW M3. Og V6-eren brøler som kun en Alfa V6 gjør på sitt beste.

 

I tyske Sport Auto er det også en test (kun smygkikket på Narvesen) hvor de viser stor begeistring. De er mektig imponert over motoren, som drar bilen til 200 på 21.9 sekunder.

 

Vi Menn har denne testen liggende på nettet. Den synes jeg du skal lese selv.

 

Jeg ser frem til bilen kommer til Norge, og skal bruke alle nødvendige triks for å få prøvd et eksemplar. Kanskje også jeg blir overbevist?!

 

Veloce

Veloce

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

GTA får gode kritikker i evo magazine også, nesten litt rart at de klarer å mate 250hk gjennom forhjulene uten store problemer, men så er det jo ikke en hvilken som helst forstilling i 156'en heller. De beskriver bilen som lett overstyrt på linje med en Pug 205 eller en Integra R :D

 

Håper GTA og den lille faceliften på de andre 156ene dette blir et løft for hele 156 serien, det er fine biler men de har liksom ikke det der lille ekstra som rettferdiggjør verditap og den lille skyggen ved holdbarheten. Enda...

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår