Gå til innhold

Tips: Sjekk dette før du kjøper bil med skilter!

Ranger emnet


ibanez

Anbefalte innlegg

En annen ting som kan være greit, er å sjekke regnr hos f.eks http://www.mekonomen.no

 

De har et register med opplysninger om hvordan omtrent alle biler var ved registrering i Norge, dvs motor, girkasse osv. Kan være greit å sjekke når noen påstår at bilen for eksempel er original med turbo! Men, hvis bilen er ombygd til turbo, vil det ikke vise på den siden, kun originale komponenter..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Fant ikke det du snakker om på mekonomen eg. Må man kontakte de for å få vite det?

 

bare gå inn her: http://www.mekonomen.no/butikmain.asp så trykker du på reservedeler & tilbehør...da kommer du til en side der du kan taste inn skiltnummer!

Life's a bitch and then you die...

91 Audi Coupe Quattro 20v

x 86 Golf GTi 16v

x 89 Audi Coupe Quattro

x 87 Lada 1500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 1 year later...

Heftelser på bilen i seg selv er ikke stort problem.

Når man kommer over en bil man har lyst på, som har heftelser, så tar man kontakt med firmaet som står som panthaver.

F.eks Elcon finans.

Da man skal betale bilen, så krever man enkelt og greit at man vil betale inn det som står igjen rett til panthaver. Stol ikke på at selger vil gjøre opp.

 

Om man skal hel eller delfinansiere bilen gjennom lån selv, så er det jo greit å be långiver (f.eks banken man har) om å gjøre det praktiske, da er man sikker på at det blir gjort på en ryddig og grei måte uten at man engasjerer seg mer enn nødvendig.

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Finnes det noen måte å finne eier på et reg nummer uten å ringe trafikk stasjonen?

 

Send :Regnr XXXXXXX , f.eks "Regnr AB12345" til 2282.

Dersom bilen er registrert får du ei svarmelding med navnet på eieren, opplysninger om EU-kontroll og evt. skyldige avgifter/avskiltningsbegjæring. Koster 3 kr. pr. melding, men kan fort svare seg.

Propeller i innsuget er juks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Send :Regnr XXXXXXX , f.eks "Regnr AB12345" til 2282.

Dersom bilen er registrert får du ei svarmelding med navnet på eieren, opplysninger om EU-kontroll og evt. skyldige avgifter/avskiltningsbegjæring. Koster 3 kr. pr. melding, men kan fort svare seg.

 

Mente det var 2292 jeg... men kanskje det fungerer med begge :)

Audi A6 1.8TQ 1998

Audi A6 1.8T 1998 - Til salgs!!

Audi A4 1.8 1997 - solgt

Audi 80 1.8E 1987 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sms :D

 

 

Skrev ikke Regnr (Så skilt) Skrev bare skiltnr jeg og sendte. ikke noe kodeord...

 

Bytt ut ST90868 med ditt skilt.

 

ST90868 til 2282

 

Virket for meg

 

Jeg fikk opp

 

ST90868, Nissan : Morten ******

EIDSVOLL

Neste EU-kontr:08.2008

Skyldig Årsavgift http://www.toll.no

Omreg.avg.1529

 

Det koster 3,-

Endret av RobinDrift

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brent meg kraftig på nettopp dette. Fant en bil som var annonsert som EU-ok til 2010. Greit, tenkte jeg, sjekka på brreg og prøvde SMS-tjenesten til Vegvesenet, som tilfeldigvis var nede akkurat når jeg skulle sjekke. Tenkte ikke mer over det, og dro å kjøpte bilen. Når jeg kommer hjem, finner jeg ut at jeg har oversett totalt at bilen har gamle oblater, og slett ikke er EU-godkjent. Viser seg at bilen både mangler omreg. avgift og EU-kontroll. På toppen av det hele går selgeren under jorden i flere uker, helt til jeg sender bruttern på døra hans for å oppklare saken. Dette ga meg et helvete med problemer, men jeg fikk heldigvis skilt på bilen til slutt. Mangler en del detaljer i historien min, men hovedpoenget er: SJEKK ALLTID BILEN GRUNDIG! Jeg har iallefall lært. :)

1996 Volvo 850 T-5

1993 Volvo 240 GL

[x]1986 Volvo 745 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår