Gå til innhold

Hvor mange 405 T16 produsert?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

:op :op Hei å hå vill bare si at Peugot bestemte å bygg 3500 biler av 405 t16. Det klarte de ikke de produserte ca 400-500 biler hvorav 150 gikk til det Franske politiet, resten ble fordelt til Europa noen privat og noen til racing.

De som gikk til Racing var helt ribba for utstyr, mens de som havnet på det private markedet er fullstappa av utstyr.

Har selv en som er av 1995 års modell denne har acc, el vindu,takluke,cruisecontrol,gode recarostoler i delskinn,sentral lås, el speil + varme.

 

Når det gjelder det tekniske så er dette en bil som kom org med turbo og 4wd den har på papiret 190 hester men den tillater en overboost i 45 sek å da er eller skal være 220 hester men de fungerer bra sammen med lav vekt 1095 kg vilket resulterer i at denne jeg har går like bra som en Audi RS2 dette er prøvd i Rælings tunnelen. sto da stille i bunn å hadde 235 på toppen.

Det eneste svake punktet på denne bilen er en aksling i mello gear kasse og fordelingskasse, pga det høye drei momentet vrir man denne akslingen rett av og som igjen knuser fordelingskassa, denne aksling driver jeg å forsterker i denne stund. jeg har nemlig funnet ut dette den harde veien. Dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Hvor mye ga du for din??? Noe peiling på hvor mye en sånn en ligger på i pris?? Kunne tenkt meg en sånn en om et par år når jeg har litt mer cash.. :D Liker 405. Har en SRI selv. Den går bra den, men mye vil ha mer :cool:

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du sliter skal du ha deg en slik en.det går vel 3 i norge og en av de er vrak.må vel ut med ca 200k for en slik bil.

en kompis av meg har en slik og en skulle nesten ikke tro det var en pug 405 når man sitter i den.det er en enorm kvalitetsfølelse og har sinnsyke kjøre-egenskaper på vinterføre.

men som tidligere sagt i denne tråden så er fordelingskassa også et problem,noe som koster 18000.- + moms.

 

mvh

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Samma 4x4 system på T16 som på Mi16 4x4 ja. Men jeg tror det som er forskjellen er nivåreguleringa bak på T16, det er det ikke på Mi16 4x4. Nivåreguleringa bak på T16 er visst henta fra en Citroen Xantia Activa eller noe sånnt. Det er en konstant nivåholder som kan reguleres. Er sinnsykt hypp på en sånn en selv. Men de koster litt da. Kanskje om noen år...

 

Edit: Ja, det er permanent 4wd

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. Aerodeck

Samma 4x4 system på T16 som på Mi16 4x4 ja. Men jeg tror det som er forskjellen er nivåreguleringa bak på T16, det er det ikke på Mi16 4x4. Nivåreguleringa bak på T16 er visst henta fra en Citroen Xantia Activa eller noe sånnt. Det er en konstant nivåholder som kan reguleres. Er sinnsykt hypp på en sånn en selv. Men de koster litt da. Kanskje om noen år...

 

Edit: Ja, det er permanent 4wd

 

 

det er nivåregulering på mi16 4x4 også.

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

T-16 er en bil jeg kunne tenke meg av en enkel grunn, den ser ut som en trøtt 405, men man kan kjøre fletta av veldig mange med den. Nydelig bruksbil, men den er litt dyr...

T-16 fåes vel også som forhjulstrekk så vidt jeg vet, men det er jo forferdelig uvanlige biler uansett hvor i verden man befinner seg egentlig både i firshjullstrekk og feilhjulstrekk version.

Nei, får vel klare meg med 505 GTIn tenker jeg.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår